Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@04:03:10 GMT

گل مریم، پر کاربرد در صنعت عطر سازی:

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۵۵۶۲

گل مریم، پر کاربرد در صنعت عطر سازی:

 

    گل مریم، یکی از گل های بسیار خوشبو است که در صنعت عطر سازی کاربرد فراوانی دارد. این گل علاوه بر رایحه ی خوشبواش، دارای ظاهری زیبا نیز می باشد که همین ویژگی ها باعث شهرت و محبوبیت این گل شده است. برای کاشت مریم گلی، باید در فصل بهار و ماه اردیبهشت دست به کار شوید. البته بسته به اقلیمی که در آن هستید؛ می توانید با در نظر گرفتن شرایط محیطی زودتر یا دیرتر نیز به کاشت این گل جذاب مبادرت بورزید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که گل مریم باید در دمای حدود 16 تا 18 درجه ی سانتی گراد در گلخانه نگهداری شود. پس از کاشت پیاز مریم، حدود 8 هفته زمان لازم است تا گل دهی این گیاه منحصر به فرد را شاهد باشید. رشد نسبتا خوب گل مزبور در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری، باعث شده است تا این گل زیبا در اغلب مناطق کشور به خوبی کشت شود.

    و اما گل مریم نشانه ی چیست؟ گل مریم در ادبیات فارسی نماد پاکی، خلوص، بی گناهی، صلح، نجابت و صداقت در عشق است. در واقع اگر شما این گل را به معشوقتان هدیه دهید؛ به این معناست که شما به پاکی و نجابت او ایمان دارید. احتمالا رنگ سفید آن باعث شده است تا این گل نماد خلوص و پاکی شناخته شود. به همین دلیل در برخی از فرهنگ ها از این گل در دسته گل عروس استفاده می شود.

    در ادامه به بررسی موارد زیر می پردازیم:

اصول کاشت گیاه مریم کدام است؟  سایر شرایط نگهداری گل مریم  پیاز مریم مرغوب را از کجا تهیه کنیم؟  خاستگاه گیاه مریم کجاست؟ ظاهری  زیبا در کنار رایحه ای خوش  زمان کاشت مریم و فرایند رشد آن  وجه تسمیه گیاه گل مریم  رایحه ی خوش گل زنبق  سایر نکات تکمیلی در خصوص نگهداری گل زنبق یا همان مریم  تحلیل مشکلات شایع گل مریم

     با ما همراه باشید.

گل زنبق

اصول کاشت گیاه مریم کدام است؟

    یکی از واجبات هر کشت و کاری، فراهم آوردن خاک مناسب است. در واقع اگر سایر اصول باغبانی و کشاورزی را رعایت کنید ولی حواستان به خاک مرغوب نباشد؛ تمام زحماتتان بر باد رفته است. ضمن این که برای کشت گل مریم، به فضای زیادی نیاز نخواهید داشت و می توانید آن را به راحتی در یک گلدان نیز بکارید.

    خاک گل مریم باید زهکشی مناسبی داشته باشد و میزان اسیدی بودن آن نیز در حدود 6 الی 7 باشد. هم چنین خاک هایی که دارای بافت سبک هستند برای پرورش این گیاه مناسب می باشند. برای ایجاد زهکشی مناسب می توان از ترکیب شن در بافت خاک استفاده کرد. دقت داشته باشید که خاک های سنگین برای کشت پیاز مریم، مناسب نمی باشند. در نظر داشته باشید که پیاز مریم را باید در عمق 2 الی 4 سانتی متری بکارید و اگر قصد دارید این گیاه را در باغچه بکارید؛ باید بین پیازها حدود 30 سانتی متر فاصله بگذارید. هم چنین هنگام کاشت پیاز، دقت کنید که سر پیاز به سمت بالا باشد. هم چنین می توانید جهت ارتقای خاک گل خود، از کودهای پوسیده ی دامی استفاده کنید. این کودها را می توانید از دامداری ها و مرغداری ها تهیه کنید.

    پس از فراهم کردن خاک مناسب، به یکی دیگر از اصول نگهداری گل مریم، می پردازیم. این که آبیاری پیاز مریم، به چه صورت باشد تا در زمان مناسب ثمر دهی این گل را نظاره گر باشیم؛ یکی دیگر از مهم ترین مواردی است که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت. اگر خاک گل مریم، خشک شود؛ برگ ها دیگر شادابی سابق را نخواهند داشت، ضمن این که رنگ برگ ها به تیرگی میل می نمایند.

     البته لازم به ذکر است که میزان آب دادن ، به شرایط آب وهوایی، میزان بارش و نوع خاک بستگی دارد. به هر حال با بررسی خاک و تعیین میزان رطوبت آن می توان زمان آبیاری این گل را تعیین نمود. در نظر داشته باشید که از غرقابی کردن این گل بپرهیزید؛ چرا که باعث آسیب دیدن این گیاه حساس می شوید. به طور مثال در مناطق گرمسیری مثل خوزستان، می توانید این گل خوشبو را هر 3 الی 4 روز یک بار آبیاری کنید. هم چنین میزان آبیاری این گیاه در فصول زمستان و پاییز به صورت هفتگی و یا هر دو هفته یک بار انجام می شود.

آبیاری مریم

سایر شرایط نگهداری گل مریم:

    پارامتر بعدی که در رشد این گیاه به شدت موثر است؛ دمای محیطی است که گیاه در آن نگهداری می شود. پیاز مریم، به سرما به شدت حساس است لذا در فصل زمستان پیشنهاد می شود که آن را از خاک در آورده و در انبار نگهداری کنید. دمای حدود 20 تا 30 درجه ی سانتی گراد برای پرورش پیاز مریم بسیار مناسب است.

    گل مریم، مانند گل آفتابگردان، به نور مستقیم نیاز دارد و در سایه رشد نخواهد کرد. به طور کلی مریم برای رشد کافی در طول روز به مدت 6 ساعت باید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. گل مریم بسته به شرایطی که در آن نگهداری می شود؛ می تواند متراکم و یا خلوت باشد. پیاز مریم را باید به صورت سطحی بکارید. این کار باعث می شود تا سبز شدن گیاه راحت تر و تولید برگ ها نیز بیشتر باشد.

پیاز مریم مرغوب را از کجا تهیه کنیم؟

    برای تهیه ی پیاز مریم مرغوب می توانید به فروشگاه اینترنتی نازبوبه نشانی nazboo.com مراجعه کنید. هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گیاه های مختلف می توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ی نازبوارتباط برقرار کنید . مطمئن باشید که همیشه با مشورت با اهل فن می توانید بهترین تصمیم ها را بگیرید و به موفقیت برسید.

    فروشگاه اینترنتی نازبانو، سال هاست که در زمینه ی فروش نهال و پیاز گیاهان مختلف فعالیت دارد و در این راستا توانسته خدمات ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه دهد. شما عزیزان می توانید به صورت اینترنتی محصولات این برند معتبر را خریداری کنید و پکیج محصولات خود را در محل مورد نظرتان دریافت نمایید. هم چنین می توانید در زمان های خاصی از تخفیف های این برند با کیفیت بهره مند شوید. لذا صفحات برند نازبورا دنبال کنید و از خدمات این مجموعه به نحو احسن استفاده کنید.

    با توجه به این که گل مریم باید در زمان خاصی کاشته شود؛ از این رو سعی کنید پیاز گل را در تایم مربوطه خریداری کنید. در نظر داشته باشید که پیازهای خریداری شده توسط شما از برند نازبانو، تایم استراحت خود را سپری کرده اند و شما می توانید با خیال راحت آن را بکارید. برند نازبواین امکان را به شما می دهد که خرید پیاز نرگس و خرید پیاز مریم خود را به صورت عمده ثبت کنید . این مزیتی است برای افرادی که قصد دارند تمام باغچه ی خود را به کشت گل مریم اختصاص دهند. در این صورت می توانید تخفیف خوبی نیز از این مجموعه دریافت کنید.

    در خصوص قیمت پیاز مریم باید بگوییم که قیمت هر پیاز، 40000 تومان است که در بسته بندی هایی با تعداد مشخص به فروش می رسد. در نظر داشته باشید که شما عزیزان می توانید علاوه بر پیاز مریم، پیاز سایر گل ها و هم چنین نهال های درختان میوه را به صورت اینترنتی و یا حضوری از مجموعه ی نازبوتهیه کنید. ضمن این که شما می توانید گل های مورد علاقه ی خود را با حفظ کیفیت اولیه شان به صورت اینترنتی نیز خریداری کنید. گل های زیبا، دسته گل و سبدهای گل زیبا متناسب با سلیقه های متنوع مشتری آماده ی ارائه به شما عزیزان می باشند.

کاشت پیاز مریم

خاستگاه گیاه مریم کجاست؟

    کشور مکزیک خاستگاه اصلی گل مریم است. به این ترتیب علت اصلی گرمایی بودن گل مریم نیز مشخص می شود. گیاه مزبور در دسته ی گیاهان سوخدار قرار می گیرد و به گل مریم در اصطلاح سوخ می گویند. اما گیاهان سوخدار، چه گیاهانی هستند؟ گیاهان سوخدار از فلس ها و قاعده برگ ها تشکیل می شوند. ضمن این که ساقه های این گیاهان، ساختار متراکمی دارند؛ بنابراین درون فلس ها مخفی می شوند. البته به تازگی گل مریم را در خانواده ی مارچوبه سانان دسته بندی می کنند. اندام زیر زمینی گل مذکور را ریزوم ژوخه ای نام گذاری کرده اند. ریشه ی ژوخه ای نامی است که برخی به اندام این گل نسبت داده اند.

ظاهری زیبا در کنار رایحه ای خوش:

    برگ های گل مریم، به شکل نیزه ای، باریک و بلند هستند که با پرورش پیاز مریم، شاهد برگ های زیادی در سطح زمین خواهید بود. از وسط همین برگ هاست که ساقه های گل دهنده می رویند. در انتهای ساقه های گل دهنده، خوشه های گل مریم، به طول 14 تا 38 سانتی متر رشد می کنند. خوشه های گل شامل 30 جفت متناوب از گلچه های سفید رنگ می باشند. گلبرگ ها نیز ظاهری ستاره ای و گوشتی مانند دارند. لازم به ذکر است که برخی از واریته های این گیاه شامل برگ های ابلق است. ابلق در لغت به معنای سیاه و سفید یا تیره و روشن است . این واریته های گل مریم، در افزایش زیبایی باغ و بوستان شما به شدت تاثیر گذار خواهند بود.

زمان کاشت مریم و فرایند رشد آن:

    همان طور که پیشتر نیز ذکر کردیم؛ فصل بهار و اردیبهشت ماه، بهترین زمان کاشت پیاز گل مریم خواهد بود. پس از کاشت پیاز مریم، در فصل تابستان گل دهی این گیاه شروع می شود. هم چنین در این مدت گل شما پاجوش خواهد زد. بهتر است بدانید که اواخر تابستان، گل دهی این گل منحصر به فرد به اتمام خواهد رسید. لذا هنگام مواجه شدن با این شرایط بدانید که اوضاع کاملا تحت کنترل و طبیعی است. در مهر ماه گیاه شما فقط دارای برگ می باشد و گل های خود را از دست خواهد داد. به عبارتی گل شما به فاز استراحت و خواب زمستانی فرو می رود. رشد برگ های این گل نیز در آبان ماه متوقف خواهد شد.

    در این زمان باید گیاه را به اصطلاح کف بر کرده و پیاز آن را از خاک بیرون بیاورید. پس از انجام این کار، پیاز گل را در انباری و هوای گرم نگهداری کنید و سال بعد مجدد آن را بکارید. این نکته ی بسیار مهمی است که هر کسی از آن اطلاع ندارد ولی شما با دانستن این موضوع می توانید گیاه خود را هر ساله و در فصول گرم سال داشته باشید. همان طور که اشاره شد؛ این تایم در آوردن پیاز گل از خاک، تایم استراحت نامیده می شود. در صورتی که در این زمان پیاز گل از خاک در آورده نشود؛ دیگر در فصل تابستان امکان جوانه زنی را نخواهد داشت. توجه داشته باشید که شرایط نگهداری پیاز مریم، مانند پیاز گل های گلایل و کوکب است. لذا با دانستن مطالب مرتبط با پیاز مریم، نحوه ی نگهداری پیاز گلایل و کوکب را نیز فرا گرفته اید.

کاشت مریم

وجه تسمیه گیاه گل مریم:

    نام علمی گل مریم، Polianthes tuberosa می باشد. حال چرا در ایران به نام مریم شهرت یافته است؟ به دلیل این که در نقاشی های تاریخی ایران، این گل اغلب در دست حضرت مریم دیده شده است. عطر و بوی گل مریمی که در ایران کشت می شود در دنیا زبانزد خاص و عام است؛ خصوصا در اروپا به شدت طرفدار دارد. ارتفاع این گل تا حدود 45 سانتی متر می رسد. همان طور که اشاره کردیم؛ این گل از پایین رشد کرده و به سمت بالا می آید. در زبان انگلیسی به این گل Tuberose

می گویند که از واژه ی لاتین Tuberosa به معنای ورم یا غده گرفته شده است. این گل در کشور هندوستان جایگاه ویژه ای دارد و در مراسم های عزا ، آیین های مذهبی و حتی عروسی ها استفاده می شود. در ایران نیز گل مریم به صورت تجاری تولید می شود.

    از جمله دیگر نام های گل مریم می توان به زنبق، Ivory Flower، Polyanthus و گل دندان فیلی اشاره کرد. شاید شما هم این گونه باشید که نام گل مریم را به کثرت شنیده اید ولی از نظر ظاهری با آن آشنایی ندارید و زمانی که آن را برای بار اول مشاهده می کنید؛ شگفت زده می گویید که این همان گل زنبق است. علت این است که برخی از گل ها مانند سایر گیاهان دارای چندین اسم مختلف هستند. گل زنبق یا همان مریم برای اولین بار در دهه ی 1500 میلادی در کشور مکزیک کشف شد و سپس به اروپا راه یافت و خصوصا در کشور اسپانیا به شدت مورد استقبال واقع شد.

رایحه ی خوش گل زنبق:

    همان طور که بارها اشاره کردیم؛ گل زنبق به دلیل بوی بسیار خوشی که دارد؛ بسیار محبوب می باشد. لازم به ذکر است که این گل زینتی در طول روز بوی ملایمی دارد وهنگام شب، عطر قوی تری را از خود منتشر می کند. عطر ملایم این گل باعث دفع انرژِی های منفی و آرامش محیط می شود. اگر دقت کرده باشید زمانی که به گلخانه های گل های زینتی معطر مراجعه می کنید؛ عطر گل های آن جا شما را مسحور و مدهوش می کند و حس و حال خوبی را به شما القا می کنند. در نظر داشته باشید که گل مریم را نباید شبانگاه در اتاق خواب نگهداری کرد.

گل مریم

سایر نکات تکمیلی در خصوص نگهداری گل زنبق یا همان مریم:

    پیشتر اشاره کردیم که برای رشد عالی و با کیفیت گل مریم، باید زهکشی خاک به درستی صورت گیرد. بنابراین اگر قصد دارید گل زنبق را در گلدان بکارید و نگهداری کنید؛ باید سوراخ های مناسبی را جهت زهکشی در کف گلدان تعبیه کنید. ضمن این که دادن کود در فصل رشد گیاه در شادابی و طراوت گیاه شما بسیار موثر خواهد بود. شما می توانید از کودهای ورمی کمپوست، بدین منظور استفاده کنید. با بهره گیری از کودهای فسفر می توانید مقاومت کلی گیاه خود و هم چنین ریشه زایی آن را افزایش دهید. کودهای حاوی پتاسیم نیز باعث افزایش کیفیت گل و افزایش گل دهی می شوند.

    نکته ی بسیار مهم این است که یادتان باشد هیچ گاه گل مریم را هرس نکنید. هرس کردن اصطلاحی است در باغبانی به معنای کندن، چیدن و بریدن شاخ و برگ های اضافی است. شما فقط زمانی مجاز به کندن برگ های مریم هستید که در اواخر فصل پاییز کاملا زرد شده باشند. هم چنین در فصل زمستان که گیاه به خواب زمستانی می رود ؛ کود دهی را متوقف کنید.

    هنگام کاشت پیاز مریم، دقت کنید که پیاز بزرگ و عاری از آلودگی را برای این کار انتخاب کنید. هم چنین از پیازچه های پیاز مادر هم می توان برای کشت مریم استفاده کرد. هر پیاز مادر می تواند چندین پیازچه تولید کند. هنگام کاشت پیاز مریم باید به این نکته توجه کنید که پیازهایی که یک بار شکوفا شده اند؛ قابلیت شکوفایی مجدد را ندارند. بنابراین لازم است تا پیازهای قدیمی را دور بریزید و از پیازهای جانبی و جدیدتر مجدد استفاده کنید. ضمن این که فقط پیازهای بالغ می توانند گل تولید کنند.

مریم

تحلیل مشکلات شایع گل مریم:

    از سایر مزیت های گل مریم می توان به این مورد اشاره کرد که این گل نسبت به اغلب بیماری ها و آفت ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. اما یک سری بیماری ها و آفات هستند که باعث آسیب رسیدن به این گیاه جذاب می شوند. شته ها، کنه های تار عنکبوتی و پوسیدگی ریشه از جمله مشکلات شایع گل زنبق می باشند.

    از نشانه های وجود کنه های تار عنکبوتی، شکل گیری تارهای نازکی روی ساقه ها، پشت برگ ها و هم چنین وجود نقطه های ریز قرمز مایل به سیاه در پشت برگ ها که همان کنه ها هستند؛ می باشد. در چنین شرایطی شاهد ضعف عمومی گیاه هستیم. ضمن این که با وجود کنه ها در این گیاه شاهد تغییر رنگ جوانه ها به رنگ قهوه ای تا سیاه هستیم. حال علت ایجاد این کنه ها چیست؟ اگر شما مریم را در باغچه کاشته اید و فضای 30 سانتی متری بین گل ها را رعایت نکرده اید؛ به دلیل عدم تهویه ی مناسب شرایط برای رشد کنه ها به خوبی فراهم می شود.

    در شرایطی که کار از پیشگیری گذشته است؛ باید به فکر درمان بیفتیم. اما درمان این کنه ها چیست و چگونه گیاه خود را از این مهلکه رهایی بخشیم؟ برای از بین بردن کنه های روی برگ ها و ساقه ها، می توان از پنبه ی آغشته به الکل رقیق شده، استفاده کنیم. هم چنین می توان از سم تخصصی کنه کش مانند آبامکتین، مطابق دستور العمل روی بسته نیز استفاده کرد. در نظر داشته باشید که حتما به هنگام سم پاشی و استفاده از آفت کش ها از ماسک و دستکش مخصوص استفاده کنید و ترجیحا این کار را در فضای باز انجام دهید.

نگهداری مریم

    کاهش گل دهی نیز از جمله مشکلاتی است که اغلب افراد از آن شکایت می کنند. یکی از دلایل این امر این است که، گل شما در سایه قرار گرفته است و در طول روز نور کمی دریافت می کند. برای بهبود گل دهی مریم، گل خود را به مکانی منتقل کنید که در طول روز حدود 4 الی 6 ساعت نور مستقیم خورشید را دریافت کند.

    همان طور که اشاره کردیم؛ پیاز گل زنبق مستعد پوسیدگی است که همان پوسیدگی ریشه تلقی می شود. زمانی که گل زنبق را غرقابی کنید؛ شرایط را برای پوسیدگی ریشه فراهم می کنید. در نظر داشته باشید که در فاصله ی دو آبیاری گیاه، باید یک سانتی متر روی خاک خشک شده باشد. در واقع بدین صورت به گیاه اجازه ی نفس کشیدن می دهیم.

    با رعایت کردن تمامی این موارد می توانید کشت مریم را با بازدهی عالی و با کیفیتی مثال زدنی انجام دهید. تمامی این نکات زیر نظر دانش تخصصی متخصصان کشت گل مریم، جمع آوری شده است. لذا با اطمینان می توانید بر اساس آن ها کشت مریم را آغاز کنید . در هر قسمت از مراحل کشت و کار مریم که به مشکل و یا سوال بر خوردید؛ می توانید با کارشناسان مجموعه ی نازبو تماس بگیرید و ابهامات خود را رفع کنید. موفق و موید باشید .

مریم گلی

    در پایان از همراهی و توجه شما عزیزان کمال قدردانی و تشکر را داریم. امید است تا با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی را در خصوص کشت گل مریم کسب نمایید.

                                         شاد و پیروز در پناه یگانه خالق هستی باشید. ایام به کام

 

منبع: فردا

کلیدواژه: گل مریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است

امتداد -  حسین سماک امین، دبیر کارگروه مبارزه با پولشویی سندیکای بیمه‌گران ایران در گفتگو با روابط عمومی این مجموعه عنوان کرد: در ابتدا واحد مبارزه با پولشویی و ساختار آن در شرکت‌های بیمه با اینکه الزام قانونی داشت، خیلی جدی گرفته نمی‎شد؛ اما پس از طی کردن مدتی با فعالیت های مستمر و ایجاد آگاهی، آموزش درست و تبیین قانون و مفاد آن و همچنین حمایت های مرکز اطلاعات مالی و نهاد ناظر بیمه مرکزی و به خصوص با تشکیل کارگروه تخصصی در سندیکای بیمه گران، نقش پررنگ تری در ساختار شرکت های بیمه به عنوان اشخاص مشمول پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سماک از جمله مهم‌ترین دست آوردهای کارگروه مبارزه با پولشویی را حضور و همکاری اعضای کارگروه در تدوین سندملی ارزیابی ریسک پولشویی و نقش کارگروه در تعیین شاخص های ریسک خدمات در رشته های بیمه ای برشمرد و اظهار کرد: اولین دوره آموزشی مبارزه با پولشویی صنعت بیمه مطابق ماده۱۴۵ آیین نامه ماده۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در سندیکای بیمه گران برگزار شد.

سماک امین با بیان اینکه از مهم‌ترین  تغییرات در قوانین مبارزه با پولشویی تغییر دیدگاه عملیات شناسایی از روش KYC: Know Your Customer  به روش RBA : Risk Base Aproach   دیدگاه مبتنی بر ریسک است، گفت: مهم ترین استراتژی در بحث شناسایی مطابق قانون اصلاحی مبارزه با پولشویی و آیین نامه مربوطه، شناسایی در سه حوزه ریسک ارباب رجوع ، ریسک خدمات و ریسک منطقه و در سه سطح ساده، معمول و مضاعف می باشد.
دبیر کارگروه مبارزه با پولشویی سندیکای بیمه‌گران ایران اظهار کرد: قطعا با توجه به ماهیت صنعت بیمه و کاربرد انبوه داده ها  و قانون ارقام بزرگ، استفاده از بلاکچین و هوش مصنوعی تاثیر بسیار موثر و مثبتی در شناسایی عملیات مشکوک و یا تراکنش های مشکوک و حتی در کشف تقلب و تخلف خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همکاری های بین المللی کارگروه باید در بستر همکاری و از طریق مرکز اطلاعات مالی FIU صورت گیرد، گفت: البته در سال گذشته یک دوره مشترک بین مرکز اطلاعات مالی ایران و فدراتیو روسیه برگزار شد که برخی از اعضای کارگروه مبارزه با پولشویی هم درآن شرکت داشتند.

وی افزود:  یکی از مهمترین تاثیرات این دوره مشترک، تدوین سندملی ارزیابی ریسک پولشویی و تعیین شاخص های ارزیابی ریسک پولشویی در کشور بود که این موضوع می تواند کمک بسیاری به مبارزه با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی  کند.

سماک امین مهمترین گام در این حوزه را تغییر دیدگاه مدیران ارشد صنعت بیمه و ایجاد ساختار متناسب با قانون مطابق با ماده۳۷ آیین نامه ماده۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی برشمرد و افزود: افزایش برنامه های آموزشی، لزوم تقویت  کنترل از طرف نهاد ناظر و حمایت بیشتر نهادهای بالادستی نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی همچنین تاثیر شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی و تبلیغات را بسیار حائز اهمیت و اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: اثربخشی سیاست های مبارزه با پولشویی بخصوص در یکی دوسال اخیر بسیارخوب و روبه پیشرفت بوده ولی همچنان نیازمند توجه بیشتر است، چرا که این موضوع در کشور ما همچنان جوان و رو به بلوغ است. البته بهتر است دراین مورد نهادهای ناظر و سایر همکاران نظر بدهند . اما امیدوارم که فعالیت های بنده البته با کمک سایر همکاران مثمر ثمر بوده باشد.
دبیر کارگروه مبارزه با پولشویی سندیکای بیمه‌گران ایران تصریح کرد:  برگزاری نشست های توجیهی و آموزشی و معرفی اقدامات پیشگیرانه مبارزه با پولشویی و نقش دفاعی این واحد از بروز عواقب ناگوار برای سازمان نیز در این برهه زمانی از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

وی در خصوص فعالیت های کارگروه مبارزه با پولشویی در سندیکای بیمه‎گران گفت: در حال حاضر تمرکز فعالیت کارگروه بر موضوع مبارزه با پولشویی (AML) است و از آنجا که موضوع جدیدی است، امیدوارم بتوانیم با کمک خرد جمعی و همکاری سایر حوزه ها هرچه سریعتر با بهره گیری از هوش مصنوعی و تکنولوژی نوین جهش مناسبی در پیشرفت و بلوغ این حوزه ایجاد کنیم.
سماک امین در انتها افزود:  با توجه به اینکه موضوع مبارزه با پولشویی یک موضوع حاکمیتی است ، یکی از پیشنهادات مهم، لحاظ کمیته مبارزه با پولشویی در آیین نامه حاکمیت شرکتی است که می تواند تاثیر بسزایی در ساختار و نقش واحدهای مبارزه با پولشویی در اشخاص مشمول درصنعت بیمه ایفا نماید. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی