Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس شیراز; سمیه انصاری‌فرد: یک اتفاق خودخواسته او را به این سمت سوق داده است، اتفاقی ساده از جنس فطرت. او را در کسوتی خاص که مسئولیت و تعهد، حرف اول و آخر را در آن میزد. عبا، قبا و عمامه. کسوتی که تعهد می‌آورد و قاعده کار این است که هر شخصی که مفتخر و ملبس به این جامه شد، از ابتدا همین تعهد را زینت عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و همین باعث شد، گروهی را گرد هم جمع کند برای کمک و حمایت از قشر بی‌پناه و محروم. برای دل‌هایی که رد شیارهای عمیقی بر آن نقش بسته و التیامشان، حتی در حوصله گذر زمان هم نمی‌گنجد.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میراحمدی، روحانی جهادگری است که سال‌ها است با اتکاء به اهل بیت(علیهم السلام) به گرفتاری نیازمندان و محرومان رسیدگی می‌کند. و هر جا نشانی از نگرانی و کاستی در زندگی کسی بیابد، حمایت خود را دریغ نمی‌کند.

گروهی با عنوان "محبین فاطمه الزهرا(س)" تشکیل داده و با عناوین مختلف به امدادِ ناتوانان می‌پردازد. از کمک معیشتی گرفته تا کارآفرینی برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، طرح ابتکاری همپای اربعین، اطعام عید غدیر و تهیه جهیزیه برای دختران طبقه محروم، اقداماتی است که این سیدِ جهادگر ساماندهی کرده است.

 

چندان مهم نیست این گروه، شامل چند نفر هستند و مگر دل دریایی، عدد و رقم می‌شناسد؟ جهادگری دلدادگی می‌خواهد و آنجا که دل به مسیر سپردی و راهی شدی، با مردم یکی می‌شوی و یکسان قدم برمی‌داری.

آنجا همه طبقات برایت همسان می‌شوند و در نهایت تقوا نیز در سبد جهاد، خود را جلوه‌گر می‌کند چرا که معیار محک افراد، فراتر از ظواهر و عادات خودش را نشان می‌دهد.

 

هدیه جهادی؛ نمادی برای تداعی عمودها

حجت‌الاسلام میراحمدی از طرحی ابتکاری سخن می‌گوید که مدتی بعد الگو شد.

طرح "همپای اربعین" را پیشنهاد دادیم که مدتی بعد الگوی استان‌هایی شامل تهران، قم، اصفهان، قزوین، کهکیلویه و... شد و ابعاد ملی یافت.

در این طرح 1452 جفت کفش، به تعداد عمودهای بین نجف و کربلا، تهیه و بین کودکان خانواده‌های محروم توزیع شد.

شنیدیم بچه‌ها، هنگام خواب کفش‌ها را با شوق در دست می‌گرفتند و می‌خوابیدند. نقل حکایت سید به اینجا که می‌رسد، خود را رها میان جاده می‌بینم، عمود به عمود دل شرحه شرحه را کف دست گرفته و مشتاق نظارهِ دو بارگاه نورانی در قرینه یکدیگر هستم... شاپرک خیالم می‌رود و دور می‌زند و مرا در مسیر عبور زائران همراهی می‌کند.

زائرانی که هر کدام حکایتی دارند، هر کدام ماجرایی از زخم‌هایی که نگفته‌اند و اکنون آمده‌اند، دل به آستان بسپارند و دردها را واگویه کنند. حرف‌های بی هیاهو و واگویه‌های یواشکی خودت با دل. دل‌هایی که رنجیده، شکسته، گسسته اما دوباره بازگشته به امید فرداهای هنوز نیامده...

با خود می‌گویم مردان رشادت و جهاد، چه حال خوشی دارند و چه اتفاقات بی‌نظیری را تجربه می‌کنند. آیا گره‌ای هم هست که جهادگران نتوانند آن را باز کنند؟

 

دستی از غیب، دردها را شست

گروه محبین فاطمه الزهرا(س) 30 سری جهیزیه به خانواده‌های محروم ارائه کرده اما بنا بر نقلِ مدیر این گروه جهادی، با اهدای یکی از جهیزیه‌ها، اتفاق کم‌نظیری رقم خورده است.

سید نقل می‌کند که یکی از عروس‌ خانم‌هایی که جهیزیه آنها توسط گروه محبین فاطمه الزهرا تامین شد، دختری بود از خانواده یک سادات روحانی که پدرش چند سال قبل به دلیل بضاعت کم و تامین نشدن هزینه‌های درمان(آنژیوگرافی و بالون) مرحوم شده بود.

مادرش نا امید بود و می‌گفت سه سال از عقد دخترم می‌گذرد و هنوز نتوانستیم جهیزیه او را تامین کنیم. دخترم ناراحت است و از اینکه به دلیل بی پولی، هزینه درمان پدرش جور نشد و اکنون هم نمی‌تواند زندگی مشترکش را آغاز کند گلایه می‌کند و می‌گوید پس امام زمان که پدرم عمری از محبان او بود، کجاست؟ چرا به ما کمک نمی‌کند...

میراحمدی ادامه می‌دهد: من جهت زیارت، عازم قم و مشهد شدم اما طی تماس تلفنی، پیگیر رفع مشکل این خانواده بودم تا اینکه درست روز میلاد امام زمان(عج) جهیزیه این دختر خانم جور شد و این خانواده از نگرانی رها شدند.

مادرش شوق‌زده می گفت: درست است که جور شدن جهیزیه مشکل ما را حل کرد اما آن چیزی که مرا بیشتر خوشحال کرده این است که اعتقاد دخترم که بر اثر گره های زندگی، تا حدی سست شده بود، بازگشت و امام زمان دستمان را گرفت.

سفره‌ای که امیرالمومنین(ع) برکت آن را تضمین کرد

گروه جهادی محبین فاطمه الزهرا، اطعام غدیر را نیز در برنامه خود داشتند. به گفته مدیر این گروه، دو سال پیش برای ۵۰۰ پرس غذا برنامه‌ریزی شده بود اما به ۲ هزار ۵۰۰ پرس افزایش یافت.

عید غدیر سال گذشته نیز تهیه ۵ هزار پرس غذا را در برنامه داشتند که با وجود اینکه اعضای گروه تصور می‌کردند ممکن است شرایط تهیه این تعداد فراهم نشود اما ۶ هزار و ۵۰۰ پرس غذا، طی چهار وعده پخت و بین نیازمندان توزیع شد.

این طلبه جهادگر می‌گوید: تامین هزینه اطعام و بسته‌های معیشتی ، با حمایت‌های مردم میسر می‌شود و با استوری کردن و فراخوان، کمک‌ها را جذب می‌کنیم.

وی ادامه می‌دهد: گاهی به حدی با استقبال مردم مواجه می شویم که بیش از مقداری که نیاز است کمک می‌کنند و بخشی از کمک‌ها، برای سری بعد پس انداز می‌شود.

گروه‌های جهادی، بخشی از کار ثابت خود را به تهیه بسته های معیشتی اختصاص دادند.

حجت‌الاسلام میراحمدی در این زمینه بیان می کند: قبل از شیوع کرونا، پخش غذا بین خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت در برنامه ما وجود داشت که در این راستا ۲۵۰ خانواده تحت پوشش گروه محبین فاطمه الزهرا قرار داشته و دارند.

او می‌افزاید: پس از شیوع کرونا نیز بسته های معیشتی به تناوب در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

این جهادگر خاطرنشان می‌کند: بسته‌های معیشتی گروه ما، یک پک کامل و شامل ۱۵ قلم کالای خوراکی است.

جهادگرِ کارآفرین؛ اشتغالزایی برای 150 بانوی خودسرپرست

میراحمدی به نحوه کمک و حمایت‌ از خانواده‌های محروم اشاره می‌کند اما هدف اصلی گروه را توانمندسازی افراد تحت پوشش می‌داند.

 وی اظهار می‌کند: با هدف توانمندسازی بانوان تحت پوشش، طی مشارکت با بنیاد امید فردا، اقدام به برپایی دوره آموزش خیاطی کردیم که در زمینه آموزش رایگان، تهیه ارزاق مددجویان و بیمه آنها انجام می‌شود.

این روحانی جهادگر اضافه می‌کند: در این زمینه، ۱۵۰ نفر آموزش دیدند که از زنان و دختران بی سرپرست و بدسرپرست و با میانگین سنی ۱۳ تا ۴۰ سال هستند.

وی خاطرنشان می‌کند: از آنجا که کارگاه‌های خیاطی، بیشتر نیاز به چرخ‌کار داشتند بنابراین با توجه به بازار کار، برنامه خود را بر آموزش چرخ‌کاری قرار دادیم.

ماه رمضان؛ فرصتی برای بخشش

این گروه جهادی در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز دستی بر آتش دارد. اگر چه این اقدام، از سایر فعالیت ها دیرتر آغاز شده اما همچون بخش‌های دیگر این گروه پربرکت است.

حجت‌الاسلام میراحمدی می‌گوید: آقای سیدی که بر اثر مبلغ ناچیزی بدهی، گرفتار زندان شده بود در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) آزاد شد.

به گفته او، زمینه آزادی چند نفر دیگر نیز در ماه مبارک رمضان امسال فراهم شده است.

هزینه بیماران مبتلا به سرطان بخش دیگری از فعالیت‌های این روحانی جهادگر است که در این زمینه بیش از ۵۰۰ بیمار تحت حمایت گروه محبین فاطمه‌الزهرا مداوا شده‌اند.
تخفیف هزینه بیمارستان یا تعامل با مراکز درمانی و تهیه دارو، مواردی است که برای حمایت از بیماران توسط این گروه پیگیری می‌شود.

جهاد تبیین یعنی حرف و عمل طلاب یکی باشد

لازمه اینکه مردم ما را از خود بدانند و وقتی این شرایط فراهم می‌شود که حرف و عمل یکی باشد.

از جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، می‌پرسم و حجت الاسلام میراحمدی پاسخ می دهد: وجوه جهاد تبیین بر دو قسم است که عملی و لسانی است، پرداختن به هیچ کدام را نمی توان زمین گذاشت و باید به موازات هم پیش روند.

 وی با اشاره به اینکه جبهه انقلابی و طلاب باید در پایگاه خود و حسینیه ها، اعتماد عموم مردم را جلب و مستند صحبت کنند، می‌گوید: اگر حرفی مطرح شود که مخلصانه و بی‌ریا باشد، مردم می‌شنوند و آن را می پذیرند بنابراین در این مسیر طلاب، اول باید برادری خود را اثبات کنند.

 حجت‌الاسلام میراحمدی پاسخ می‌دهد: وقتی روایت و تحلیل قوی باشد می تواند معیار قرار گیرد به عنوان مثال برای گروه های جهادی، عمل به یک روایت از پیامبر(ص) کافی است و آن "طبیب الدوار بالطب" و همین روایت برای توجیه گروه های جهادی کفایت می کند.

مخاطب شناسی بخش دیگر کار جهادی است که این طلبه به آن اشاره می‌کند: مداحان وطلاب در فضای مداحی و منبر باید برای مردم احساس امنیت ایجاد کنند و محیط حسینیه و مسجد باید برای عموم مردم امن باشد.

 نسخه عاقبت به خیری

میراحمدی در زمینه مشاوره به خانواده‌ها نیز فعالیت دارد.

او می‌گوید: مساجد از ابتدای انقلاب سنگر بوده و مشاوره های تربیتی و خانوادگی می‌تواند در این مکان مقدس ارائه شود اما توجه به این نکته ضروری است که برای مشاوره های تربیتی باید نسخه قوی با پشتوانه ملی و مذهبی داشته باشیم.
 
این طلبه تاکید می‌کند: باید نسخه عملی در اخلاق و رفتار داشته باشیم تا ارتباط مردم و روحانیت، همواره برقرار باشد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام میراحمدی جهاد تبیین بسته معیشتی اشتغالزایی حجت الاسلام میراحمدی بسته های معیشتی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پایان مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی‌حسینی امتیاز ۱۹۲۶ را کسب کرده بود و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو بانوان ایران در بخش تیمی با امتیاز ۱۸۹۸ بود که در مسابقات جهانی ترکیه برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد بانوان ایران را ۲۸ امتیاز ارتقا ببخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی