Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:45:07 GMT

۹۸ درصد مددجویان زندانی یزد، مرد هستند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۵۸۰۱

۹۸ درصد مددجویان زندانی یزد، مرد هستند

به گزارش ایرنا رضا مقبلی قرائی روز چهارشنبه به مناسبت روز حمایت از خانواده زندانیان (پنجم خردادماه) در جمع خبرنگاران، تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در استان  را ۷۱ نفر بیان کرد و گفت: بدهی این زندانیان ۹۰ میلیارد تومان است که اگر خیرین در این زمینه کمک کنند با رضایت از شاکی خصوصی می توان زمینه آزادی آنها را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمده بدهکاران دیه شامل کارگاهی، تصادفات رانندگی، مهریه و نفقه است اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۴ نفر از مددجویان زندانی غیرعمد در استان آزاد شدند که برای آزادی این افراد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نیاز بود که با رضایت شاکی و خیرین با پرداخت ۱.۵ میلیارد تومان از بند زندان رهایی یافتند.

مقبلی قرائی ادامه داد: در سال گذشته ۱۹۰ نفر از مددجویان زندانی غیر عمد از زندان آزاد شدند که ۱۶ نفر از این تعداد زن و مابقی مرد بودند.

وی با بیان اینکه  اصلاح و تربیت زندانیان یکی از ماموریت‌های اصلی ما است گفت: علاوه بر اقدامات فرهنگی در زندان ها ایجاد اشتغال برای آنها در دستور کار  قرار دارد زیرا این موضوع تاثیر مستقیم در بازسازگاری مددجویان دارد و موجب کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان می‌شود.

مقبلی قرائی با اشاره به برنامه " بام تا شام" افزود: در راستای این موضوع برنامه های مختلف چون برگزاری کلاس فرهنگی و هنری  و فعالیت در کارگاههای مختلف  در طول روز برای زندانیان برنامه ریزی شده است .

وی اظهار کرد: اداره کل زندان های استان تفاهم متعددی با دستگاههای مختلف استان چون فنی و حرفه ای ، آموزش و پرورش ، منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، دانشگاه علمی کاربردی ، پیام نور و غیره منعقد کرده است و اکنون ۲۵۵ نفر از مددجویان زندانی در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

مقبلی قرائی کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان ، توسعه کمی و کیفی اشتغال، اصلاح بهبود خدمت رسانی ، بهسازی اماکن زندان ها ، توجه به خانواده زندانیان و انتقال زندانیان غیر بومی به محل سکونت از جمله رویکردهای اداره کل زندان ها استان بیان کرد و گفت: اکنون ۱۷۴ نفر از مددجویان در کارگاههای زندان استان مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: همچنین ۴۰۵ نفر از مددجویان در کارگاههای اشتغال بنگاه های صنعتی و یکهزار و ۲۶۰ در کارگاههای زندان به اشتغال نشسته مشغول به کار هستند.

مدیرکل زندان های و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد  با اشاره به اجرای طرح پابند الکترونیک گفت: اکنون ۲۶۷ مددجو زندانی در استان از پابند الکترونیک استفاده می کنند و تحت نظارت مرکز مراقبت الکترونیک می باشند. 

۸۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان یزد

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد تحت افراد تحت پوشش این انجمن را ۸۰۰ نفر بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه تمام توان دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری است متاسفانه افراد زیر پوشش این انجمن در سال گذشته ۱۳۷ درصد افزایش داشته است.

آرمین کاظمی نژاد افزود: تهیه ۵۰ تبلت و تلفن همراه ، توزیع ۱۱ مرحله بسته معیشتی ، اعطای تسهیلات کم بهره به ۱۰۰ نفر و کمک نقدی به ۳۵۰ نفر از خانواده های تحت پوشش از جمله فعالیت های این انجمن است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که برای مددجویان زندانی ایجاد اشتغال کنند از پرداخت مالیات معاف می شوند تصریح کرد: بر طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس برای اولین بار مصوب کردند در راستای ایجاد و  توسعه اشتغال زندانیان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که در زندان‌ها حضور یافته و برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی از افتتاح یک کارگاه خیاطی در روزهای آینده خبر داد و گفت: در این کارگاه ۱۱۵ نفر از خانواده مددجویان زندانی مشغول به کار می شوند.

برچسب‌ها یزد سازمان زندان‌ها قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد سازمان زندان ها قوه قضاییه یزد سازمان زندان ها قوه قضاییه مددجویان زندانی نفر از مددجویان مقبلی قرائی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم آران و بیدگلی ۲ زندانی را آزاد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صدیق، معلم آران و بیدگلی همزمان با روز معلم ایثار را تمام شد معنا کرد و با پرداخت ۲ میلیارد ریال ۲ زندانی جرایم مالی را از بند رها کرد.

وی هدف از این کارخیرخواهانه نشان دادن کاربردی و عملی درس و آموزش به دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس بیان کرد و گفت: ایجاد روحیه ایثار و گذشت در بین دانش آموزان و همچنین ترویج آن در بین آحاد جامعه از دیگر اهداف وی در کمک به زندانیان بوده است.

گفتنی است این معلم خیر علاوه بر کمک به آزادی زندانیان کمک به آنها در تأمین هزینه‌های زندگی را نیز تقبل کرد.

کد خبر 6094434

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • معلم آران و بیدگلی ۲ زندانی را آزاد کرد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر