Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه هنری دیماک، آلبرت بیگ‌جانی مدیر بین‌الملل گروه هنری دیماک و نماینده جشنواره تئاتر حرکت تفلیسِ کشور گرجستان، نام نمایش‌ ایرانی دعوت شده به این جشنواره را اعلام کرد.

وی گفت، نمایش‌ «اون... اوفلیاست» به کارگردانی ستاره تبریززاد از اصفهان کاری از گروه تئاتر «هیچ»، جهت اجرا در این جشنواره برگزیده شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال هنری که نماینده و مدیر انتخاب آثار چندین جشنواره بین‌المللی دیگر نیز است، اعلام کرد که گروه‌هایی که مایل به شرکت در جشنواره های زیر هستند، می‌توانند به صفحه‌های مجازی و آدرس‌های ارائه شده گروه دیماک و یا شخص آلبرت بیگ‌جانی مراجعه کنند.

- جشنواره حرکت «سام میت» ارمنستان، تاریخ برگزاری ۳ تا ۱۱ تیر ماه.

- جشنواره «هایفست» ارمنستان، تاریخ برگزاری ۱۱ الی ۱۸ مهرماه.

- جشنواره «یونیمای» ارمنستان، تاریخ برگزاری ۱۸ الی ۲۵ مهرماه.

بیگ‌جانی که عضو هیئت برگزاری جشنواره «هایفست» نیز است، عنوان کرد: امسال بیستمین سالگرد جشنواره «هایفست» را پیش رو داریم و سعی‌مان بر برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد است. بر همین اساس در کنار گروه‌های تئاتری شرکت کننده مهمانان ویژه ای نیز از نقاط مختلف جهان خواهیم داشت، که ضمن شرکت در جلسات و سمینارها، ورکشاپ های متنوعی نیز برگزار خواهند کرد.

وی که دبیر بخش ایران در جشنواره فوق است، عنوان کرد: مانند سال‌های قبل، امسال نیز بخش ایران فعال خواهد بود و در این بخش نگاه ویژه‌ای به نمایش‌های خیابانی خواهیم داشت.

هنرمندان و گروه‌های تئاتری می‌توانند، آثار خود را به ایمیل albert.bigjohny@gmail.com ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت گروه هنری دیماک مراجعه کنند.

کد خبر 5499154 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: گرجستان ارمنستان تفلیس تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان تئاتر ایران حوزه هنری تئاتر شهر فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن کارگردان تئاتر خرمشهر آزادسازی خرمشهر فیلم سینمایی جشنواره بین المللی پویانمایی تهران موسیقی ایرانی شیرین ابو عاقله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

علاوه بر جمع زیادی از کودکان و خانواده های آنان و شرکت کنندگان در این جشنواره، هنرمندانی همچون عادل بزدوده، وحید آقاپور مریم سعادت، حسن دادشکر، مهدی صبایی، هومن حاج عبداللهی، محمد بحرانی، رضا فیاضی، ماشاالله شاهمرادی زاده، ساقی زینتی، حسن دادشکر در‌ کنار محسن برمهانی معاون سیما، محمدرضا باطنی مدیر شبکه امید و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حاضران در این مراسم بودند.

در این نشست که با حدود ۹۰ دقیقه تاخیر آغاز شد، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن‌ کریم توسط قاری خردسال و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، یک نمایش موزیکال کوتاه توسط سه بازیگر کودک اجرا شد.

در ادامه نمایش عروسکی کوتاهی توسط «خاله گلی» و گودرز اجرا شد.

در ادامه این نشست، محسن برهانی معاون سیمای رسانه ملی پشت تریبون آمد و عنوان کرد: باید از همه کسانی که این رویداد مهم رسانه ای را برای دومین بار برگزار کردند تشکر کنم.

وی اظهار کرد: در دورانی که تولید محصول برای خردسالان و کودکان به سمت پویانمایی و واقعیت مجازی رفته است، کمک به این‌گونه تولید محتوای کودک‌ کار بزرگی است. از آقای باطنی و دبیر جشنواره سپاسگزارم که رویدادی را برگزار کردند که بیست میلیون نفر از کودکان و خردسالان ما با رای دادن در آن مشارکت کردند.

وی اظهار کرد: امیدوارم سال آینده این رویداد به صورت بین المللی برگزار شود، چرا که خلا آن در منطقه احساس می شود چراکه در کشورهای دیگر هم بحث نمایش عروسکی با آمدن ابزارهای رایانه ای کم رنگ شده است.

معاون سیما گفت: امروز قرار بود آقای جبلی ریاست محترم سازمان هم در این مراسم حضور داشته باشند که به خاطر کار غیر مترقبه ای که پیش آمد از بنده خواستند تا به نمایندگی از ایشان در این جمع صمیمانه و پرنشاط حاضر شوم.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

سید مرتضی حسینی

دیگر خبرها

  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر