Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سید ابراهیم رئیسی در جریان برنامه‌های سفر به عمان گفتگو با شبکه ملی تلویزیون این کشور در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از آثار این سفر و دیدار و گفتگو با سلطان عمان بر روابط دو کشور چیست؟ گفت: از اینکه توفیق یافتم که به عمان سفر و با سلطان محترم این کشور دیدار و گفتگو کنم، خرسندم.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دیدارها و گفتگوهای انجام شده در این سفر باعث تعمیق و تقویت ارتباطات دو کشور شود، افزود: در دیدار و گفتگویی که با جناب «هیثم بن طارق» سلطان عمان داشتیم راهکارهای گسترش روابط مورد بررسی قرار گرفت و تاکید کردیم که سطح فعلی روابط خوب، اما با توجه به اراده و علائق طرفین و نیز ظرفیت‌های موجود در دو کشور ناکافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی اظهار داشت: ایران و عمان علاقمند به ارتقای سطح همکاری‌های خود در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و به ویژه گاز و گردشگری سلامت هستند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که امضای مجموعه‌ای از توافقنامه‌ها در این سفر چه افق و اهدافی را در مسیر توسعه پایدار روابط دو کشور ترسیم می‌کند، تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ایران و عمان اعتماد به یکدیگر است. بهترین مسیر و بستر برای تقویت و تعمیق روابط این است که همه همکاری‌های در سایه اعتماد به پیش برود.

رئیسی خاطرنشان کرد: بهترین حالت توسعه تعاملات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های دوجانبه‌ای و منطقه‌ای و بین‌المللی در بستر اعتماد متقابل محقق خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری نشست با تجار ایرانی و عمانی و طرح برخی مسائل و مشکلات در مسیر تسهیل و افزایش تجارت میان دو کشور در این نشست گفت: نتیجه و ماحصل این نشست این بود که تصمیم گرفتیم خانه تجارت ایران هر چه سریع‌تر در عمان تاسیس و فعالیت خود را آغاز کند. مهمترین هدف و دستاورد فعالیت این دفتر تجاری ایران در عمان، کمک به شناخت تاجران ایرانی و عمانی از ظرفیت‌های متقابل است.

رئیسی تاکید کرد: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای گسترش تعامل و همکاری با یکدیگر دارند که بسیاری از آنها مغفول مانده است. احیا و بهره‌گیری از این فرصت‌ها می‌تواند منافع متقابل زیادی را نصیب دو ملت و دو کشور کند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که با توجه به پشت سر گذاشتن پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و عمان، چه چشم‌اندازهایی برای تقویت و پیشبرد بیش از پیش این روابط در نظر دارید؟ اظهار داشت: اینجا لازم است از سلطان فقید عمان، مرحوم سلطان قابوس یاد کنم که گام‌های موثر و ماندگاری در راستای تحکیم روابط دو کشور برداشت.

رئیسی افزود: خوشبختانه جناب هیثم بن طارق سلطان جدید عمان نیز مسیر تحکیم و تقویت روابط را با قوت ادامه داده‌اند که امروز نشانه‌های آن را مشاهده می‌کنیم. استنباط بنده از مجموع رایزنی‌های انجام شده در این سفر آن است که دولت عمان نیز مصمم به گسترش و ارتقای سطح روابط برادرانه و دوستانه دو کشور تا جایگاه قابل قبول و شایسته آن است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مردم دو کشور و دو دولت خواهان توسعه روابط فیمابین هستند، تصریح کرد: روابط ایران و عمان بسیار فراتر از روابط همسایگی صرف است. پیشینه تاریخی کهن و اعتقادات مشترک عمیق، پیوندهای ناگسستنی میان دو ملت ایجاد کرده که باعث شده روابط دو کشور همواره رو به گسترش باشد. در همین راستا سفر بنده به کشور دوست و برادر عمان نقطه عطفی در مسیر گسترش روابط است.

رئیسی در پاسخ به این سوال که برنامه تهران برای گسترش شراکت راهبردی با عمان و فعال‌تر کردن تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای حفظ و ارتقای ثبات و امنیت منطقه چیست؟ خاطرنشان کرد: یکی از نقاط اشتراک جدی در سیاست‌های ایران و عمان،‌ تفاهم بر این نکته است که مسائل منطقه باید در منطقه و از طریق گفتگو حل و فصل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای منطقه آنقدر توانمند هستند که مشکلات خودشان را حل و فصل کنند و نیازی به مداخله کشورهای خارجی نباشد، تاکید کرد: راه گفتگو در منطقه باز است و هرگونه دخالت خارجی در منطقه یک گام در جهت وابستگی و ایجاد مشکل تلقی می‌شود. تجربه نشان داده که حضور بیگانگان در منطقه نه تنها به حل مشکلات کمکی نکرده بلکه خود باعث بروز مشکلات متعدد شده است.

رئیسی گفت: بر این نکته اشتراک نظر داشتیم که هر گونه دخالت خارجی در منطقه باید یک گام در جهت ایجاد مشکل تلقی شود و لذا تاکید کردیم که بیگانگان نباید در منطقه تعیین کننده باشند، دخالت و نفوذ بیگانگان در منطقه مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور افزود: دو کشور هم عقیده هستند که راه‌حل همه مسائل منطقه از مسیر گفتگو می‌گذرد و مسائل منطقه باید به دست مردم منطقه حل و فصل شود. از جمله مسائل یمن باید با گفتگوهای یمنی-یمنی و به دست مردم یمن حل و فصل شود.

این مصاحبه در پایان سفر رئیس جمهور به عمان انجام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سید ابراهیم رئیسی ایران و عمان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا پاسخ به این سوال رئیس جمهور روابط دو کشور ایران و عمان حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم

 ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست مشترک دولت و استانداران گفت: حرکت بزرگ ملت ایران و نمایش قدرت مردم اراده ملتی بود که می‌خواهد آزاد زندگی کند و اکنون در باشگاه قدرت‌های منطقه و جهانی جز برترین‌ها هستیم.

وی افزود :کار همه صاحبان قلم و بیان این است که هر چهره‌ای به نوبه خود امید آفرینی کند، چرا که دشمن به فکر ایجاد نا امیدی در دل مردم است و ما در دولت سعی می‌کنیم با عمل به وعده‌ها در این راستا تلاش کند.

رئیسی متذکر شد: دولت با مردم صادق است و شفافیت دارد و مطمئن باشید آنچه مردم را با ما همدل می‌کند صداقت ما است و باید هر اتفاقی که می‌افتد گزارش آن را در اختیار جامعه قرار دهیم پس باید ارتباط مثبت و مستمر خود را با مردم حفظ کنیم.

رئیس قوه مجریه با تشکر از دست اندرکاران انتخابات دور نخست مجلس گفت: به چهار اصل مدنظر رهبر انقلاب در انتخابات عمل شد و همه پرسی دارای امنیت و سلامت بود و استانداران تلاش کنند در دوم هم اصول مدنظر رهبری محقق شود.مردم همواره در انتخابات شرکت می‌کنند و در دوم نیز حضور می یابند و مجلس جدید شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال موج سواری است و همواره باید امنیت را به عنوان یک ضرورت روز به روز ارتقا پیدا کند، گفت: همه بخش‌های کشور باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند و برای آن برنامه ریزی استانی و کلان شود و حتی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها هم باید خود را برای محقق شدن جهش تولید دخیل بدانند و همچنین بانک‌ها باید تامین مالی را به درستی انجام دهند.

رئیسی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که دولت باید در اقتصاد به مردم میدان بدهد و لذا قوه مجریه باید تلاش کند تا شرکت‌ها و کارگاه‌ها توانمند شوند و موانع تولید باید رفع شود.بخش‌های مختلف باید تلاش کنند و دانشگاه‌ها در دانش بنیان می‌توانند ثروت بزرگی برای کشور خلق کنند. کشور ما در برخی بخش‌ها به بهشت معادن معروف است.

او تاکید کرد: اقتصاد کشاورزی باید در روستا‌ها تقویت شوند تا اهالی آنها به شهر‌های دیگر مهاجرت نکنند و به ماندن در محل زندگی خود امیدوار باشند. بسیاری ظرفیت‌ها بالفعل هستند و دولت تلاش می‌کند با شناسایی آنها این ظرفیت‌ها را فعلیت ببخشد.

رئیس جمهور گفت: باید بهره وری در بخش‌های مختلف کشور بررسی شود و برای بالابردن آن تلاش صورت گیرد. هرچه در جامعه قانون نداری بالاتر برود پیشرفت جامعه میسرتر خواهد شد.حضرت آقا یک بار فرمودند که مصرف ما با بسیاری از کشور‌های بزرگ دنیا برابری می‌کند و برای مرتفع کردن این امر باید تلاش شود و فرهنگ سازی صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود