Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:40:02 GMT

ترانزیت در اولویت رفع موانع تجاری قرار دارد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۵۹۴۸

ترانزیت در اولویت رفع موانع تجاری قرار دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «کاظم جلالی» در همایش تجاری ایران و روسیه اظهار داشت: پس از سفر «آیت‌الله رییسی» رییس‌جمهوری به مسکو، شاهد افزایش تردد هیات‌های تجاری بودیم که اراده ایران برای گسترش روابط با روسیه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به موانع موجود برای توسعه روابط تجاری، تصریح کرد: ترانزیت یکی از این موارد است که می‌توان انتقال بار را یااز طریق هوایی، زمینی و دریایی با روسیه انجام داد یا به‌صورت زمینی از مسیر جمهوری آذربایجان که برای آن نیاز به تقویت مرز «سامور» وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در روسیه افزود: در حال حاضر در این گذرگاه شش ورودی و خروجی وجود دارد که صف کامیون‌ها پشت این مرز را طولانی کرده است در نهایت اگر موضوع ترانزیت حل نشود، وسایل نقلیه در این مسیر زمین‌گیر می‌شوند.

جلالی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به حضور استاندار آستاراخان، می‌توان در موضوع حمل‌ونقل دریایی بین دو کشور به توافقاتی دست یافت، البته در این بخش نباید لایروبی رودخانه ولگا را فراموش کرد، زیرا در شرایط کنونی کشتی‌ها با نصف ظرفیت از این رودخانه تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایران باید امکان استفاده از کشتی‌های رو رو فراهم شود، گفت: برای دستیابی به این مهم باید توان اسکله بنادر در هر دو طرف تقویت شود؛ هرچند که در این باره در روسیه اقدامات جدی صورت گرفته و ظرفیت بنادر شمالی ایران نیز افزایش یافته است.

سفیر ایران در روسیه با تاکید بر اینکه تکمیل راه‌آهن رشت - آستارا از نان شب واجب‌تر است، گفت: باید لاین پروژه با سرعت بیشتری ساخته شود تا امکان استفاده بیشتر از ظرفیت کریدور شمال جنوب به دست بیاید.

برچسب‌ها کاظم جلالی روسیه جمهوری آذربایجان تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم جلالی روسیه جمهوری آذربایجان کاظم جلالی روسیه جمهوری آذربایجان تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، استفاده از پایگاه راداری ناتو در کشورش برای رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک‌شده ایران به سوی اسرائیل را تکذیب کرد.

به گزارش انتخاب، اردوغان که در یک گردهمایی ابراز همبستگی با فلسطینیان از طریق ویدیو سخن می‌گفت، افزود: «مرکز راداری در کورجیک [استان ملطیه]هیچ ربط، ارتباط، و پیوندی با هیچ کشوری بجز امنیت کشورمان و متحدانمان ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.»

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد کشورش روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را کاهش داده و محدودیت‌های تجاری بیشتری علیه اسرائیل وضع خواهد کرد.

به گفته او، از منظر تجاری، ترکیه تنها کشوری است که در ۵۴ گروه کالایی محدودیت علیه اسرائیل وضع کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه شنبه این هفته با یک هیئت حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در استانبول دیدار کرد.

به گفته عباس ولی، استاد علوم سیاسی، ترکیه تحت رهبری اردوغان حماس را بر تشکیلات خودگردان فلسطینی ارجح می‌داند.

آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی، سوخت جت، و کود‌های شیمیایی از جمله محصولاتی هستند که ترکیه صادرات آن‌ها به اسرائیل را محدود کرده است.

اسرائیل نیز در واکنش به این اقدام ترکیه، برخی محصولات این کشور را ممنوع کرده است.

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل