Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@05:36:19 GMT

پراگ به دنبال جذب گردشگران عرب

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۶۱۹۹

پراگ به دنبال جذب گردشگران عرب

مدیران شهر پراگ در حال تمدید و معرفی خطوط پرواز مستقیم برای جذب بازدیدکنندگان از ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و اروپا هستند تا رونق گردشگری را به شهرشان بازگردانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرودگاه پراگ، اداره‌های گردشگری شهر پراگ و جمهوری چک برای راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی بین‌المللی برای تسریع بازگشت گردشگران و توسعه ارتباطات پروازی متحد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس داده‌های اداره آمار چک، گردشگران استقبال بسیار خوبی در سال ۲۰۲۲ کرده‌اند زیرا در سه ماهه اول، ۲.۸ میلیون مهمان در هتل‌های چک اقامت داشته‌اند. این رقم در مقایسه با ۲۸۰ هزار نفر در سال گذشته، قابل‌توجه است.

با وجود این افزایش تعداد، آژانس گردشگری جمهوری چک گزارش می‌دهد که اکثریت ۲.۸ میلیون مهمان، از کشورهای همسایه اروپایی بودند. به عبارت دیگر، کاهش قوانین و محدودیت‌های کووید -۱۹ هنوز باعث جذب گردشگران از خارج از کشور نشده است.

با کمپین جدید، این سه نهاد اکنون به دنبال تمرکز بر جذب گردشگران از مناطق مختلف هستند. به طور خاص، فرودگاه پراگ بازدیدکنندگانی از ایالات متحده را هدف قرار خواهد داد، اداره گردشگری چک بر خاورمیانه تمرکز خواهد کرد و سازمان گردشگری شهر پراگ برای جذب گردشگران از بازارهای منتخب اروپا اقداماتی انجام خواهد داد.

فرانتیشک سیپرو، رئیس اداره گردشگری شهر پراگ، توضیح داد که چگونه پایتخت به دنبال جذب گردشگر است و اعلام کرد که کمپین دیجیتالی اقامت در پراگ را در ماه ژوئن راه‌اندازی می‌کند و از داده‌های رفتاری "مسترکارت" برای هدف قرار دادن گروه‌هایی از مردم که علایق خاص مانند تاریخ یا غذا شناسی دارند، استفاده می‌کند و آن‌ها را تشویق خواهد کرد که شب‌های بیشتری را در پراگ بگذرانند و در واقع پول بیشتری را خرج کنند.

این کمپین در مجموع ۱۴ کشور را هدف قرار خواهد داد و بیشتر بر تبلیغات در عربستان سعودی و کویت تمرکز خواهد کرد که ساکنان آن می‌توانند کمبود فعلی گردشگران از آسیا و روسیه را جایگزین کنند.

در ماه‌های اخیر، پایتخت چک پروازهای مستقیم متعددی را تمدید و راه اندازی کرده است. مدیر هوانوردی در فرودگاه پراگ، یاروسلاو فیلیپ، در این مورد گفت: "هدف ما حمایت از سرگیری پروازهای مستقیم و تقاضا برای سفر به کلان‌شهر پراگ و البته کل جمهوری چک است. پراگ بزرگترین جاذبه برای مسافران خارج از کشور است و همیشه خواهد بود. بر اساس تقاضای آنها است که ارتباطات هوایی معرفی می‌شود. چکی‌ها نیز فرصت بیشتری برای انتخاب و بازدید از مقاصد خارج از کشور را خواهند داشت."

کد خبر 577604

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گردشگری جاذبه های گردشگری شهرهای جهان پراگ جمهوری چک گردشگران گردشگری پساکرونا ویروس کرونا کرونا و گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جذب گردشگران شهر پراگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثلث برمودای ایران کجاست؟

وجود باتلاق‌ها و نمکزار‌های گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صدا‌های از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیرو‌های اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب‌ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳،۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویر‌ها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید