Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@11:54:54 GMT

تحولات مثبت در فضای سبز قم

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۶۷۵۲

تحولات مثبت در فضای سبز قم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: تحولات مثبتی در فضای سبز قم در 5 سال گذشته اتفاق افتاده است.

روح الله امرالهی در گفتگو با ایران در خصوص فضای سبز قم و اهمیت استفاده از درختان مناسب اظهار داشت: ما در مقوله فضای سبز شهر قم فعالیت ها و تحولات مثبتی در یک دهه اخیر به خصوص در 5 سال گذشته شاهد بوده ایم و شهرداری همت ویژه ای در توسعه فضای سبز قم داشته و شورای شهر قم اهتمام خاصی به این روند دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم افزود: اثر این رشد چشمگیر در یک دهه اخیر به یک باره سطح سرانه فضای سبز در منطقه پیراشهری از حیث سرانه فضای سبز شهری جز 5 شهر برتر کشور بالا آورد و شرایط بهتری را پیدا کردیم که اگر این اقدامات انجام نمی شد ما با توجه به آلودگی هوا و تعطیلی هایی که وجود دارد در سطح شهرهای بزرگ قطعا ضریب آسایش از این نیز کمتر بود و برای مردم غیر قابل تحمل تر می شد.
وی بیان کرد:آلاینده ها و آلودگی محیط زیست متغیرهای مختلفی دارد ولی یکی از درمان های اصلی اش بحث توسعه فضای سبز است که بخش مثبتی به شمار می رود اما در توسعه فضای سبز دو مساله مهم وجود دارد که انتظار می رود در فرآیند ادامه فعالیت های شهرداری و به خصوص سازمان پارک ها و فضای سبز مد نظر قرار گیرد.
امرالهی در تشریح این دو موضوع مهم تصریح کرد: یکی از این مسائل بخش هسته مرکزی شهر است که با توجه به کمبود زمین علی رغم فعالیت های جدی در بخش های نواری و خطی در خیابان ها باید همت ویژه ای از سوی شهرداری روی تملک ها در هسته مرکزی صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این خصوص حمایت شورای شهر و دستگاههایی مانند مجموعه استانداری و راه و شهرسازی ضروری است تا اتفاقات مثبتی در هسته مرکزی و محلات داشته باشیم.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در ادامه بیان کرد: خلا دوم نیز در نوع گونه گیاهی دیده می شود، درختانی که در شهر کاشته شده، با توجه به شرایط آب و هوای شهر قم از درختان سوزنی برگ یا چتر آبشاری همانند اکالیپتوس، آکاسیا و نظائر ؛ حجم و سطح سبزی به شهروند ارائه می کند اما سایه اندازی مناسبی ندارند.
وی عنوان کرد:مدیریت شهری باید بیشتر به دنبال گونه هایی باشد که با اقلیم قم سازگار بوده و پهن برگ نیز باشد تا حدودی چتر و حجم سبزی که می دهد امکان سایه اندازی داشته باشد، به خصوص در حوزه بوستان ها چه پوشش تکمیلی و یا واکاری انجام شود.
امرالهی افزود: در حال حاضرعمدتا گونه های اکالیپتوس کار می شود و دنبال این هستیم که فضا را معتدل و مرطوب کنیم تا بقیه گونه ها بتوانند در کنارشان در این شرایط اقلیمی بتوانند فضا پیدا کنند.
امرالهی گفت: در مرحله دوم انتظار می رود درختان پهن برگ نیز به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد، هر چند در این باره اقداماتی شکل گرفته اما محدود است و باید درختایی مانند زبان گنجشک نیز مورد استفاده قرار بگیرد هر چند نقدهایی به آن وارد است اما درختان پهن برگ با توجه به رطوبت و سایه اندازی باید مد نظر باشند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فضای سبز قم شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص دوپینگ شناگران چینی صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک پس از اینکه 23 شناگر چینی با وجود مثبت بودن تست دوپینگ در المپیک توکیو شرکت کردند، اعلام کرد به آژانس جهانی ضد دوپینگ اعتماد کامل دارد. تست داروی قلبی تری متازیدین (TMZ) شناگران در یک کمپ تمرینی هفت ماه قبل از بازی‌های 2020 مثبت شده بود.

وادا گفت در موقعیتی نیست که ادعای آژانس ضد دوپینگ چین مبنی بر اینکه آنها به طور ناخواسته این ماده را خورد‌ه‌اند، رد کند. وادا بررسی مستقلی را برای رسیدگی به این پرونده آغاز کرده است. باخ گفت که او و IOC به وادا اعتماد کامل دارند و وادا از مقررات آنها پیروی کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اخراج ورزشکار یونانی از المپیک به خاطر دوپینگ ادعای دوپینگ گسترده در چین برای المپیک

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه