Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی از خانه خلاق و نوآوری روزنامه دنیای اقتصاد با حضور رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و جمعی از فعالان حوزه زیست بوم برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بنگاه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، در راستای فعالیت‌های نوین و همگام با دانش روز و در راستای بهره گیری از فناوری‌های نرم حوزه رسانه اقدام به تاسیس خانه خلاق و نوآوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آئین، تفاهم‌نامه ایجاد خانه خلاق و نوآوری دنیای اقتصاد با ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز امضا شد.

ناگزیریم از فناوری‌ها و نوآوری‌های روز استفاده کنیم

پرویز کرمی رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با ابراز خرسندی از ورود بنگاه رسانه‌ای دنیای اقتصاد مانند خبرگزاری‌های فارس و مهر و روزنامه‌های همشهری و جام‌جم، در حوزه تشکیل خانه خلاق و نوآوری، گفت: دنیای پیش رو، دنیایی است که ما باید موفقیت در کارها، از فناوری‌ها و نوآوری‌های روز استفاده کنیم.

کرمی با اشاره به این حقیقت که دیگر، فعالیت رسانه‌ها و تولیدات رسانه‌ای به صورت قبل امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: همان‌طور که خیلی از علوم به صورت علوم بین‌رشته‌ای درآمده‌اند، تولید خبر برای مخاطبان و تولیدات رسانه‌ای باید از فناوری‌های نو بهره‌گیری کنند. دیگر نمی‌توانیم رسانه و بنگاه رسانه‌ای داشته باشیم و از فناوری‌هایی، چون واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بلاک چین، NFT و فناوری‌های نرم در کار تولید محتوا استفاده نکنیم.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: ما نمی‌توانیم به آینده‌ای که متاورس در دنیا وعده می‌دهد نزدیک شویم بی‌آن‌که خودمان نتوانیم از آن ارتباطات، نرم‌افزار‌ها و توانایی‌هایی که برای ورود به این دنیا نیاز داریم، استفاده کنیم. بلاکچین، رمزارز‌ها هوش مصنوعی، it و نرم افزار‌های هوشمند سازی و تولیداتی که از طریق رسانه‌ها برای شخصی‌سازی و استفاده بهتر مخاطب انجام می‌گیرد، همه در دنیای پیش روی ماست. این کار اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه همگان دور هم جمع شوند و این رویداد را رقم بزنند.

فرآیند ایده تا محصول در دل خانه خلاق و نوآوری دنیای اقتصاد تکمیل می‌شود

رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با بیان اینکه خانه خلاق و نوآوری در کنار مراکز و کارخانه‌های نوآوری، تولید و زایش شرکت‌های دانش بنیان و خلاق برای انجام و رفع نیاز‌ها است، گفت: خوشحالم که روزنامه دنیای اقتصاد به این موضوع واقف شد و این خانه خلاق و نوآوری را ایجاد کرد تا دانشجویان و افراد صاحب ایده بیایند و زنجیره ایده تا محصول را زیر نظر منتور‌ها و سرمایه‌گذاران و فرآیند شتابدهی در یک محیطی که برای پرورش این استعداد‌ها آماده شده است و فرآیند ایده تا محصول را در دل این خانه خلاق و نوآوری تکمیل کنند.

کرمی با بیان اینکه ما آموزش و توانمندسازی توسعه محصول و بازار و تولید و فروش را در یک زنجیره انجام می‌دهیم که نام آن زنجیره، زیست‌بوم فناوری و نوآوری است، اذعان کرد: یعنی هم‌زمان که یک فردی به ایده‌ای فکر می‌کند، باید برای خط تولید تبدیل ایده به محصول بازار یابی فروش توزیع و صادارت آماده باشد. اکنون خانه‌های خلاق و نوآوری در حوزه فناوری‌های نرم، مراکز نوآوری در حوزه پزشکی و کشاورزی و کارخانه‌های نوآوری در حوزه صنایع فنی و مهندسی، این نقش را بر عهده دارند؛ نقشی که تا دیروز دولت و سازمان‌های دولتی به عهده داشته است، اما این بخش باید به مردم و بخش خصوصی واگذارشود.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در هیچ کجای دنیا، محصول تولید نمی‌کنند، گفت: تولید علم، نظریه و پرورش نیروی انسانی، در دل دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد، اما محصول و خدمت، در دل شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان انجام می‌شود. خانه‌های خلاق و نوآوری، مراکز و کارخانه‌های نوآوری، حلقه واسط بین تولید علم و تولید محصول و خدمت در جامعه هستند و اگر قرار است اتفاقی در حوزه اقتصاد خلاق و دانش‌بنیان رخ دهد، این اتفاق از طریق این مراکز از جمله خانه‌های خلاق و نوآوری رخ می‌دهد.

زیست‌بوم نوآوری کشور در خدمت بهبود زندگی مردم

همچنین در این آیین، محمدرضا حکمی رئیس شورای سیاست‌گذاری خانه خلاق و نوآوری روزنامه دنیای اقتصاد، زیست‌بوم نوآوری کشور را یک حرکت رو به جلو در زمینه بهبود زندگی مردم ایران عنوان کرد و افزود: زیست‌بوم نوآوری، به خلق ارزش‎هایی در جامعه ایران می‌انجامد و به همین جهت، دنیای اقتصاد در تلاش است تا با ایجاد این خانه خلاق و نوآوری، پل معتبری میان اقتصاد سنتی و صنعتی با اقتصاد نوآورانه به وجود بیاورد. در این مسیر است که ما به سرمایه‌ها و اندیشه‌های جدید نیاز داریم.

خدمات به شرکت‌های خلاق بیشتر می‌شود

محمدی، مدیر خانه خلاق و نوآوری دنیای اقتصاد نیز با اشاره به اینکه قبل از افتتاح این خانه، برخی امور از جمله پذیرش شرکت‌های خلاق و آماده‌سازی فضا‌ها را به انجام رسانده‌ایم، گفت: ازجمله خدمات نوآوری در خانه خلاق و نوآوری روزنامه دنیای اقتصاد می‌توان به تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، مشاوره سرمایه‌گذاری و کسب وکار، خدمات به شرکت‌های خلاق، شراکت استراتژیک و رویداد و آموزش اشاره کرد.

در پایان این آئین امضاء راه اندازی خانه خلاق و نوآوری دنیای اقتصاد میان پرویز کرمی و بختیاری مدیر بنگاه دنیای اقتصاد در حضور فعالان زیست‌بوم فناوری صورت گرفت.

همچنین در این مراسم مدیران عامل شرکت‌های زیست بوم از جمله شناسا، انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران، تکنوتجارت، مدیریت ثروت ستارگان، سرمایه‌گذاری خطرپذیر آفرینش و مرکز نوآوری جهش به ذکر دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانه خلاق و نوآوری رونمایی فناوری نرم دانش بنیان ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق شرکت های خلاق سرمایه گذاری فناوری ها رسانه ای زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت دانش بنیان آوان بهمن شیمی،در مسیر توسعه محصولات دانش بنیان دارویی، یکشنبه 9 اردیبهشت 1403، طی مراسمی  با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.

دکتر محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخشR&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی  است».

دکتر عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد».

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: « بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود گردیده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون نموده است».

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در  حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثره داروئی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای