Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این معترضان که عضو گروه هایی چون صلح سبز و دوستان زمین هستند، خود را به یکدیگر قفل و زنجیر کردند و اجازه ندادند سهامداران به ساختمان شرکت وارد شوند.

معترضان تاکید داشتند که شرکت توتال انرژیز برای مقابله با تغییرات اقلیمی، اقدامات کافی انجام نمی دهد.

بخش فرانسوی گروه دوستان زمین در توئیتر نوشت: دیگر امکان ندارد جهان قدیم برای اعتبار بخشیدن به طرح هایی که برای آب و هوا، حقوق بشر و صلح مخرب است، با آرامش گردهم آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان معترض در اعتراض به ادامه حضور شرکت توتال در روسیه پس از جنگ اوکراین، یک بنر پنج متری را به نمایش گذاشتند.

شرکت توتال انرژیز قصد دارد تا اواسط قرن انتشار کربن را به صفر برساند و متعهد شده است انتشار تولیدات نفتی اش را به میزان ۳۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ کاهش دهد.

این شرکت پیشتر در روز جاری اعلام کرد که ۵۰ درصد از سهام شرکت آمریکایی «کلییروی انرژی گروپ» را تولیدکننده انرژی های تجدیدپذیر است، خریداری کرده زیرا درصدد گسترش سهام خود در این زمینه در آمریکا است.

گروهی از سهامداران که نمایندگی ۰.۷۸ درصد از غول نفتی را برعهده دارند، قطعنامه ای را ارائه کرده اند که اگرچه رد شده است، از این شرکت می خواهد به توافق آب و هوایی پاریس احترام گذارد، توافقی که بدنبال محدود کردن گرمایش جهانی به ۲ درجه سانتیگراد و در صورت امکان ۱.۵ درجه سانتیگراد است.

«ادینا ایفتیسن» کنشگر فرانسوی صلح سبز گفت: سهامدارانی هستند که فوریت دار بودن وضعیت آب و هوایی را تشخیص می دهند اما در مجموع همچنان بسیار منفعل هستند.

این گزارش حاکی است که روز سه شنبه مجمع عمومی غول نفتی شل در مرکز لندن به دلیل اختلال از سوی فعالان تغییرات اقلیمی، به مدت دو ساعت به حال تعلیق درآمد.

شرکت شل اعلام کرده که قصد دارد جایگاه‌های سوخت خود را در روسیه به شرکت "لوک اویل" بفروشد و هم اکنون فروش سوخت در این جایگاه‌ها را متوقف کرده است.

پیش از این شرکت نفتی شل خبر داد به دلیل تصمیم خود برای خروج از روسیه حدود پنج میلیارد دلار از دست می‌ دهد.

برچسب‌ها فرانسه تغییرات اقلیمی توتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه تغییرات اقلیمی توتال فرانسه تغییرات اقلیمی توتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • اعتراض دانشجویان فرانسوی به نسل کشی در غزه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست