Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت از اختصاص اعتبار پنج میلیارد دلاری روسیه به ایران و امضای چند قرارداد در حوزه انرژی بین تهران و مسکو خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم سطح روابط تجاری دو کشور در همه زمینه‌ها را به ۴۰ میلیارد دلار در سال برسانیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست، «جواد اوجی» امروز در حاشیه نشست هیات عالی‌رتبه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با اشاره با اینکه مذاکرات اولیه انجام شده بود، افزود: توافقات در این زمینه امروز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران و روسیه ظرفیت خوبی در بخش‌های مختلف از جمله بانکی، حمل‌ونقل، کشاورزی، انرژی اتمی، صنعت و تجارت آزاد در اختیار دارند.

اوجی تاکید کرد: در تلاشیم تا در دولت سیزدهم سطح روابط دو کشور را در همه زمینه‌ها را به سقف ۴۰ میلیارد دلار در سال برسانیم. 

وزیر نفت گفت: در حوزه بانکی که یکی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات بود تصمیم گرفتیم تا در روابط دوجانبه و پیمان‌های پولی دوجانبه از ارز ملی دو کشور استفاده شود.

وی به توافق ایران و روسیه برای اختصاص اعتبار پنج میلیارد دلاری روسیه در حوزه انرژی، کشاورزی و حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: بخشی از این اعتبار عملیاتی شده و بخشی هم امروز با حضور معاون نخست وزیر روسیه تصمیم‌گیری کردیم.

اوجی ادامه داد: در حوزه انرژی مذاکراتی در مسکو داشتیم و قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی در بالادست و پایین‌دست صنعت نفت امضا شده است. 

وزیر نفت تاکید کرد: امروز تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صنعت پتروشیمی روسیه امضا خواهد شد تا صادرات محصورات پتروشیمی، خدمات و فنی و مهندسی و دانش فنی کاتالیست به روسیه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در کریدور حمل‌ونقل شمال و جنوب نیز توافقات خوبی انجام شد، گفت: این توافقات در حوزه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، کشتیرانی و هوایی انجام شد.

وزیر نفت با اشاره اینکه ایران و روسیه هر دو تحت تحریم‌های ظالمانه هستند، گفت: با همکاری و توسعه روابط این توانایی وجود دارد که تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.

وی ادامه داد: برای برگزاری جلسه امروز چند ماهی است که مذاکرات و جلساتی برگزار شده و دستگاه‌های مختلف مذاکراتی انجام دادند و امروز شکل خوبی پیدا کرد و تحت قالب کارگروه‌های مشترک در بخش‌های مختلف اقتصادی به توافقات خوبی رسیدیم. ‌

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مسکو ، جواد اوجی ، جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسکو جواد اوجی جمهوری اسلامی ایران حوزه انرژی وزیر نفت حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

صنعت خودروسازی در ایران با زور انحصار و ممنوعیت واردات است که زنده مانده است، هزینه‌اش هم از جان و مال مردم پرداخت می شود.

دلیل تحمل و تحمیل این هزینه ها از دید سیاستگذار، احتمالا نقش غیرقابل انکار این صنعت در تولید ملی و اشتغال است.

یکی از دالان‌های باریک امکان احیای صنعت خودرو در ایران، فراموشی تدریجی تولید انحصاری خودروهای سوخت فسیلی و آزادسازی تدریجی واردات آن و تمرکز بر نگاه کارآفرینانه در تولید خودروی برقی با تکیه بر تجدید ساختار صنعت خودروسازی و رقابت پذیر کردن آن بود - رگه هایی از این سیاست بعضا در سخنان آقای علی آبادی وزیر فعلی صمت دیده می شد- که در حال حاضر با پرداخت دو میلیارد یوروی ناقابل به یک شرکت ساختمانی شرقی برای اختصاص بازار ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی شهر تهران، در حال از بین رفتن است.

سکوت جناب آقای میرسلیم هم در این فقره جالب است!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902138

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین