Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@05:03:49 GMT

تلفیق عناصر هنری در رویداد «حکیم طوس»

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۷۵۴۵

تلفیق عناصر هنری در رویداد «حکیم طوس»

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: در تئاتر ماردوش در رویداد فرهنگی هنری حکیم طوس، تلفیقی از عناصر هنری را دیدیم که از سطح کمی و کیفی بسیار خوبی برخوردار بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام "سید احمد طباطبایی‌نژاد" در حاشیه رویداد فرهنگی هنری «حکیم طوس» اظهار کرد: کاری که در این رویداد انجام شد، از لحاظ کمی و از لحاظ کیفی در نوع اجرا، سبک موسیقی و سایر عناصر هنری بسیار خوب و قوی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تلفیق کار با عناصر مختلف بسیار عالی بود و مخاطب را تحت‌تاثیر خودش قرار داده بود؛ همچنین پیام اتصال گذشته به حال در داستان ضحاک ماردوش، حماسه‌سازی ایرانیان از گذشته تاکنون را به درستی به تصویر کشید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم بیان کرد: ما باید قدر ایران و تاریخ مان را بدانیم؛ همچنین در بحث حکیم فردوسی، نیاز داریم بیشتر با شاهنامه و میراثی که داریم، آشنا شویم.

طباطبایی‌نژاد افزود: فرزندان ما نیز باید از این میراث غنی پاسداری کنند تا هویت‌مان حفظ شود.

وی درباره تئاتر ماردوش نیز بیان کرد: دادستان ماردوش به صورت جذابی مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌داد و نوع نگاه فردوسی در این داستان بسیار جالب بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: فردوسی تلفیقی از نگاه‌‎های مختلف را در این داستان به نظم درآورده و کاملا می‌توان در آن نشانه شناسی کرد؛ بحث‌هایی مانند حضرت موسی و پیامبران، شیطان، سپاه حق و باطل در این داستان دیده میشد.

انتهای پیام/

 

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: کاری بود که مخاطب آن را باور می‌کرد و علاوه بر جلب نظر مخاطب، محتوای بسیار کاملی داشت.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حکیم توس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»

طی احکامی جداگانه از سوی محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جمعی از استادان و مدیران ارشد فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی به عنوان اعضای کارگروه همایش ملی و بین‌المللی «حکیم طوس» منصوب شدند. 

به گزارش ایسنا، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدجواد موسوی، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی، جاوید کیانی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد، مجید عسگری، رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی و فرزاد قائمی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.
در متن این احکام آمده است:  «احتراماً، با عنایت به نقش و جایگاه شاعر شیعی حماسه‌سرای ایران، ابوالقاسم فردوسی در تاریخ فرهنگ ایران اسلامی و در راستای پاسداشت مقام شامخ این فرهنگبان فرزانه، جنابعالی به عنوان عضو کارگروه «حکیم طوس» منصوب می‌شوید.
امید است با استعانت از خداوند متعال، با همراهی و همکاری دیگر اعضای کارگروه و در نظر داشت اهداف ذیل جهت انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.
محمود شالویی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی»

بر اساس این گزارش، اهداف اصلی این کار گروه ملی عبارتند از:

 برنامه‌ریزی سالانه با هدف معرفی حکیم طوس به مخاطبان مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان کشور  برگزاری همایش‌های علمی با محوریت اندیشه‌ی فردوسی، شاهنامه و ادبیات حماسی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد   تشکیل ستاد بزرگداشت حکیم فردوسی در استان خراسان رضوی جهت  هماهنگی و هم‌افزایی به منظور استفاده از ظرفیت اجرایی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف  اهتمام در برگزاری مراسم بزرگداشت سالانه در محل آرامگاه فردوسی و دهه حماسه انقلاب اسلامی از ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۳ خرداد ماه  ایجاد بستر مناسب به منظور فعالیت دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی و ملی جهت معرفی هر چه بهتر حکیم طوس در سطح ملی و بین‌المللی حمایت از تولیدات فرهنگی ـ هنری پیرامون شاهنامه و ادبیات حماسی و نظارت بر طرح‌های پیش رو در استان خراسان رضوی حمایت از نشر کتب و پژوهش‌های با موضوع فردوسی و ادبیات حماسی، خاصه آثاری که در طول تاریخ به تبعیت از شاهنامه سروده شده‌اند. تلاش در زمینه تدوین آیین‌نامۀ داخلی کارگروه و اساسنامۀ تشکیل بنیاد حکیم طوس برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور تجمیع و تثبیت فعالیت‌های شاهنامه‌پژوهی و شناخت شخصیت فردوسی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در دور جدید مدیریت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از سال ۱۴۰۱ تاکنون، آیین‌های گرامیداشت و پاسداشت مفاخر فرهنگی، ادبی و حکمی ایران و جهان پارسی  از یک روز به یک هفته گسترش پیدا کرده است و در سال ۱۴۰۳ نیز با برگزاری هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، هفته بزرگداشت حکیم فردوسی، حافظ شیرازی و... نیز در دستور کار انجمن قرار خواهد داشت.
 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی؛ عناصر، فرایند و گام‌ها
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • سفری تصویری به «سرزمین مقدس»