Web Analytics Made Easy - Statcounter

باباخانی از اجرای طرح شهر بدون دخانیات در خلیل آباد خبر داد و گفت: هدف از اجرای برنامه شهر بدون دخانیات، داشتن شهری است که در آن مصرف دخانیات به حداقل ممکن برسد و فروش و عرضه و استعمال دخانیات طبق قانون جامع کنترل دخانیات صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باباخانی، مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛، اظهار داشت: برنامه هایی به جهت افزایش آگاهی و حساسیت مردم در خصوص مصرف دخانیات در دستور کار قرار دارد و در هفته بدون دخانیات این آگاه سازی تشدید پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: هفته دخانیات از 4 خرداد آغاز می شود و تا 10 خرداد با شعار " دخانیات، تهدیدی برای محیط زیست" ادامه دارد.

وی از اجرای طرح شهر بدون دخانیات در خلیل آباد خبر داد و تصریح کرد: شهر بدون دخانیات به معنای این نیست که هیچ اثری از دخانیات نباشد و مطمئناً تا ریشه کنی کامل دخانیات راه زیادی داریم و افرادی که در حوزه دخانیات کار می کنند فعالیت بسیار گسترده ای دارند چون نمی توانند به راحتی از منافع خود دست بکشند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه عواملی نیاز است که یک شهر به عنوان شهر بدون دخانیات معرفی شود، اذعان کرد: اقدامات هماهنگ و متمرکزی و یک همدلی و اتحادی بین سازمان ها باید در آن شهر صورت گیرد و مداخلاتی در آن شهر وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای برنامه شهر بدون دخانیات، داشتن شهری است که در آن مصرف دخانیات به حداقل ممکن برسد و خرید و فروش و عرضه و استعمال دخانیات طبق قانون جامع کنترل دخانیات صورت گیرد، عنوان کرد: امیدواریم که در آینده شاهد باشیم که میزان مصرف و عرضه دخانیات در خلیل آباد نسبت به سایر شهرها بسیار کمتر باشد.

باباخانی با بیان اینکه در محدوده شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تنها خلیل آباد به عنوان شهر بدون دخانیات معرفی شده است، تشریح کرد: اینکه سن مصرف دخانیات بعضاً به دبیرستان رسیده، مطمئناً عوامل فرهنگی در این حوزه بسیار موثر است و نباید جوانان مصرف دخانیات را به عنوان یک ارزش اجتماعی تلقی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی در حوزه جلوگیری از کاهش سن مصرف دخانیات بسیار مهم است، بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید برنامه ها و آموزش های مختلفی در بحث دخانیات داشته باشند و این مباحث به صورت مداوم مطرح شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده ای برای مصرف دخانیات در حال مطرح شدن است به صورتیکه در برخی از شهرها مراکز عرضه قلیان در مجاورت مراکز آموزشی قرار داشت، تاکید کرد: مراکز عرضه قلیان از سطح شهر مشهد جمع آوری شده اند ولی متاسفانه برخی از رستوران ها و دیگر مراکز در کنار کار اصلی خود، عرضه قلیان دارند که این یک تبلیغ برای دخانیات و ایجاد انگیزه برای مصرف دخانیات محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 5 هزار قلیان از سطح اماکن عمومی سطح شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمع آوری و معدوم سازی شد و 200 واحد صنفی به دلیل عرضه قلیان تعطیل شده اند، ابراز کرد: استندهای دخانیات یک کار وسیع تبلیغاتی است که متاسفانه در حال انجام است و حتی این استندها در مغازه ها پشت سر فروشنده قرار می گیرد که به وضوح قابل مشاهده است.

باباخانی با تاکید بر اینکه دخانیات یک معضلی است که باید همه دستگاه ها در ریشه کنی آن نقش داشته باشند، اظهار کرد: تبلیغات فرهنگی خوبی باید در اطراف حرم مطهر رضوی مبنی بر عدم مصرف سیگار و دخانیات داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهر بدون دخانیات مصرف دخانیات عرضه قلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی با اشاره به اجرای طرح نور نیروی انتظامی گفت: مردم متدین شهرستان خرم‌آباد فردا جمعه هفتم اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز جمعه در تجمعی در محوطه مصلی الغدیر این شهرستان حمایت خود را از اجرای طرح نور فراجا اعلام خواهند کرد.

طرح نور پلیس در راستای منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و مطالبه مردم برای حفظ ارزش‌های اسلامی به ویژه عفاف و حجاب هم اکنون در حال اجرا است.

حجت الاسلام غلامی با دعوت از عموم مردم برای شرکت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم شهرستان خرم‌آباد با هدف دفاع از ارزش‌های دینی و همچنین حمایت از فرزندان خود در نیروی انتظامی در این اجتماع شرکت کنند و خواستار تداوم اجرای این طرح ضروری و قوانین واجب الهی باشند.

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • قلیان اکسیژن و بازی با جون جوانان؛ طرح مطالعاتی وزارت بهداشت؟