Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از سفر چندی قبل «نیچروان بارزانی» رییس اقلیم و عضو رهبری حزب دمکرات کردستان عراق به سلیمانیه که از آن به آغاز ذوب شدن یخ اختلافات سیاسی در کردستان و عموم عراق یاد شد، رهبران دو حزب حاکم در شمال عراق امروز چهارشنبه در اربیل گردهم آمدند.

به گزارش ایران اکونومیست، هیاتی از حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که سلیمانیه حوزه نفوذ آن به شمار می رود، امروز به سرپرستی «بافل طالبانی» رییس حزب، در اربیل (حوزه نفوذ حزب دمکرات کردستان عراق) با اعضای دفتر سیاسی این حزب به

رهبری نیچروان بارزانی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «PUKmedia» ارگان خبری حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق درباره این نشست گفت که دو حزب کرد اوضاع حساس اقلیم و عموم عراق را بررسی کردند؛ اوضاعی که باعث شکاف در بیت سیاسی کرد در بغداد و کردستان عراق شده

است.

خبرگزاری «روادو» نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق نیز گفته است که «مسعود بارزانی» رهبر حزب دمکرات، دفتر سیاسی حزب را مسئول مذاکره با هیات حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق کرده است.

این خبرگزاری به نقل از «دلشاد شهاب» که از او به عنوان مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان عراق یاد شده، آورده است که این نشست در پی سفر موفق چندی پیش نیچروان بارزانی به سلیمانیه و دیدار او با تعدادی از رهبران سیاسی کرد صورت

گرفت.

بارزانی در سلیمانیه با رهبران سیاسی اتحادیه میهنی، «تغییر»، «اتحاد اسلامی» و «عدالت کردستان» دیدار کرد و «جنبش نسل نو» از این دیدارها مستثنا شد.

جنبش نسل نو به رهبری «شاسوار عبدالله» که دارای ۹ کرسی در پارلمان عراق و سومین جریان سیاسی بزرگ پیروز در کردستان عراق بعد از حزب دمکرات و اتحاد میهنی کردستان عراق است، در حال حاضر یکی از بزرگترین احزاب اپوزیسیون

و منتقد خانواده بارزانی به اتهام فساد و سرقت دارایی های اقلیم است.

نیچروان بارزانی در سفر به سلیمانیه، از دیدار با رهبران حزب جنبش نو خودداری کرد، در همین حال «سروه عبدالواحد» یکی از اعضای برجسته این حزب، دیروز سه شنبه در بغداد، علیه دولت اقلیم و دو وزارتخانه آموزش عالی و دارایی اقلیم

کردستان عراق در دادگاه عالی عراق شکایت قضایی کرد.

این شکایت در اعتراض به اخذ مبالغ اضافی توسط وزارت آموزش عالی و وزارت دارایی از دانشجویان در اقلیم کردستان عراق است.

با وجود این اختلافات سیاسی باقی مانده در اقلیم کردستان عراق اما عموما به دیدارها بین رهبران دو حزب حاکم کرد در شمال عراق، در بغداد نگاه مثبتی وجود دارد و ناظران، آن را آغازی برای حل بن بست سیاسی در کشور دانسته اند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اربیل ، عراق ، کردستان عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اربیل عراق کردستان عراق میهنی کردستان عراق اقلیم کردستان عراق نیچروان بارزانی اتحادیه میهنی حزب دمکرات دو حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شده و با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار کرده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • بارزانی وارد تهران شد
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند