Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در ادامه ثبت نام از افراد جدید و جامانده از دریافت یارانه، سازمان هدفمندسازی یارانه در اطلاعیه ای مجددا ضمن تشکر از همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ثبت نام اعلام کرد: ثبت نام از این افراد همچنان و تا اطلاعیه ثانویه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است، سرپرستان خانوارهایی که جامانده‌ و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می باشند و تا کنون موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند همچنان با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام نمایند.

همچنین تاکید شده است، در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار، کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوارمتقاضی جدید و جامانده از یارانه ضروری است.سرپرستان مذکور می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی43857*4* را شماره گیری نمایند.

معترضان به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی  hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری نمایند.

پیش تر از این سازمان هدفمندسازی یارانه ها در راستای تکلیف مقرر در جزء ۱ بند ص تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، ثبت نام  از افراد جدید و جامانده از یارانه را در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ برای کلیه افراد جدید و جامانده آغاز و این مهلت را تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ تمدید کرده بود که در حال حاضر این سایت برای ثبت نام از افراد واجد شرایط برقرار است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: ثبت نام جامانده یارانه ثانویه سازمان هدفمندی یارانه افراد جدید و جامانده جدید و جامانده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی غمناک پشت‌کنکوری‌های «زیرکوه» دست به‌دست در شبکه‌های مجازی می‌چرخد؛ ۲دختر دانش‌آموز که به‌دلیل سیل و بسته‌شدن راه نتوانسته‌اند به نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ که روز پنجشنبه، ۶اردیبهشت برگزار شد، برسند به‌دلیل این شرایط از مسئولان گلایه می‌کنند و می‌گویند: «بعد از ۱۲سال درس خواندن و یک سال پشت کنکور ماندن، سیل همه آرزوهای ما را با خود برد. چرا هیچ‌کس صدای ما را نمی‌شنود؟ کاش می‌گفتند خودمان فکری برای رفتن به محل کنکور می‌کردیم؛ نه اینکه صبح بیایند و بگویند هیچ کاری نمی‌شود کرد.» حالا اما همه دست به‌دست هم داده‌اند تا ۱۳۵دانش‌آموز جامانده از کنکور شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی فرصت دوباره‌ حضور در کنکور را داشته باشند.

همه جاده‌های روستایی بسته بود

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه‌شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و در برخی مناطق به‌ویژه شهرستان زیرکوه شدت گرفت تا اینکه آخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه، باعث جاری شدن سیل در برخی از مناطق و خسارت ‌به راه‌های روستایی شد. در همان ساعات اولیه سیلاب، ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰خانوار روستای بمرود زیرکوه، ۷نفر در بشرویه و ۴نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

بیشتر بخوانید:
خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر

مدیرکل مدیریت‌بحران استانداری خراسان جنوبی اما به همشهری می‌گوید که باران و سیلاب جاری‌شده کار را در شهرستان زیرکوه و بخش حاجی‌آباد به قدری سخت کرد که دانش‌آموزان کنکوری راهی برای رفتن به مرکز بخش و حوزه امتحانی نداشتند و از کنکور بازماندند.

به‌گفته محمدعلی آخوندی، همه روستاهای اطراف راهشان بسته شده بود و فقط با کمک لودر و چند ماشین سنگین ارتش تعدادی از دانش‌آموزان برای رسیدن به محل آزمون جابه‌جا شدند. البته او تأکید می‌کند که این کار هم به‌دلیل شرایط جوی و نوع جابه‌جایی با ریسک انجام شد، اما به‌دلیل اینکه دانش‌آموزان و والدینشان از لحاظ روانی تحت فشار زیادی بودند، با امکانات موجود تلاش برای جابه‌جایی‌شان صورت گرفت؛ هرچند ۲۵درصد پشت کنکوری‌های این منطقه از آزمون بازماندند.

روایت فرماندار: حتی درخواست بالگرد هم دادیم

باران و سیلاب در زیرکوه به قدری شدید بود که روستای نوده در این شهرستان به‌دلیل اینکه در پایین‌دست سد قرار داشت چهارشنبه‌شب (۵اردیبهشت) تخلیه شد. فرماندار زیرکوه این خبر را پیش‌تر اعلام کرده بود که ۵۶خانوار این روستا در خوابگاه‌های دانش‌آموزی آبیز اسکان داده می‌شوند.

او حالا روز آزمون و ماجرایی را که برای پشت کنکوری‌ها پیش آمد، این‌طور روایت می‌کند: «پنجشنبه، ۶اردیبهشت بارندگی شدید، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها ارتباط روستاهای اطراف با مرکز شهرستان حاجی‌آباد را قطع کرده بود و حضور دانش‌آموزان در کنکور به‌سختی امکان‌پذیر شد. در برخی مناطق از ماشین‌های سنگین ارتش استفاده شد و برخی دانش‌آموزان را به محل آزمون رساندیم، اما در کنکور آزمایشی علوم انسانی ۱۳۵دانش‌آموز از ۹۰روستای شهرستان نتوانستند به این آزمون برسند. پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و حتی درخواست بالگرد هم از هلال‌احمر دادیم، اما به‌دلیل شرایط جوی و باران شدید بالگرد امکان تردد نداشت.»

محمدرضا غیرتی به همشهری توضیح می‌دهد که در ۱۴۱ساعت ۶۷میلی‌متر بارندگی در زیرکوه ثبت شده است که این باران نه‌تنها در ۱۲سال طول عمر شهرستان شدن زیرکوه که پیش از آن هم سابقه نداشته است: «با این حال، در نوبت عصر و کنکور زبان‌های خارجی و هنر و همچنین در روز جمعه هیچ مشکلی برای حضور کنکوری‌ها در آزمون ایجاد نشد و همه موفق به حضور شدند.»

او تأکید می‌کند که با پیگیری استاندار و آموزش و پرورش استان، مشکل این ۱۳۵دانش‌آموز حل خواهد شد و اصلا جای نگرانی در این‌باره وجود ندارد.

بالاخره رسیدیم

خاطره یوسفی، ۱۸ساله و اهل روستای حسن‌آباد شهرستان زیرکوه است که به‌دلیل بارندگی‌های شدید قصد داشته چهارشنبه‌ شب به سمت حوزه امتحانی برود، اما بارندگی زیاد و طغیان رود اجازه تردد را به او نداده است: «روز بعد بارندگی شدیدتر شد. سد بالادست هم لبریز شده و رودخانه آنقدر بالا آمده بود که امکان تردد نداشتیم. به همه‌جا تلفن کردیم، این‌قدر حالمان بد بود که باورتان نمی‌شود. در نهایت هم با یک ماشین از ارتش به همراه ۲دانش‌آموز دیگر از روستای خودمان و ۱۰دانش‌آموز دیگر از روستاهای اطراف ساعت ۹:۳۰به آزمون رسیدیم که ساعت ۸شروع شده بود. خدا را شکر توانستیم آزمون را بدهیم.»

مهتاب نهتانی هم دیگر دانش‌آموز روستای حسن‌آباد است که به همشهری می‌گوید حدود ۳ساعت به همراه دوستانش برای تردد معطل مانده‌اند: «شب قبل می‌خواستم بروم، اما گفتند تصادف شده و بارندگی هم شدید بود. استرس کنکور را داشتیم؛ استرس سیل هم اضافه شد. هر طور بود کنکور را دادیم، اما آنطور که می‌خواستم نشد.»

آزمون مجدد از جاماندگان

صحبت‌ فرماندار زیرکوه درباره حل شدن مشکل کنکوری‌ها به خبری اشاره دارد که عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور روز جمعه، ۷اردیبهشت به رسانه‌ها داد و گفت: «با اینکه نیروهای ارتش سپاه پاسداران همه تلاش خود را برای رساندن داوطلبان آزمون سراسری در شهرستان مرزی زیرکوه که دچار سیل شده بود، به‌کار بستند، اما تعدادی از این داوطلبان از کنکور جاماندند که با پیگیری فرماندار، استاندار و نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی قرار شد طی چند هفته آینده آزمون اختصاصی مجددی از این جاماندگان گرفته شود.»

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه با پیگیری تلفنی صورت گرفته از طریق رئیس سازمان سنجش کشور قرار شد برای داوطلبان بازمانده از سیل در زیرکوه تصمیم جدید اتخاذ شده و مساعدت لازم صورت گیرد، تأکید کرده است که اگر دانش‌آموزی نتوانسته به کنکور برسد، نگران نباشد.

فرماندار زیرکوه هم در این‌باره تأکید می‌کند که فهرست همه جاماندگان ناشی از سیل مشخص است و نیازی به نگرانی دانش‌آموزان از این بابت نیست.

کد خبر 847299 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سيل خبر مهم استان خراسان جنوبی کنکور

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر به جامانده از داریوش مهرجویی پیش از قتل
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته