Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات آواربرداری ساختمان متروپل در آبادان با نهایت دقت و سرعت در حال انجام است تا ضمن جلوگیری از هرگونه ریزش احتمالی، تیم امدادی به محبوسین احتمالی دسترسی پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، در پی ریزش ساختمان 10طبقه متروپل در آبادان، ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور در محل حادثه تشکیل شد و تصمیمات لازم برای نجات محبوسان احتمالی گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور و سایر مسئولان ستاد مدیریت بحران که در منطقه حضور دارند مدیریت آواربرداری را به‌عهده گرفته‌اند تا ضمن دسترسی سریع به محبوسین احتمالی، عملیات آواربرداری سرعت بیشتری به خود بگیرد.

طبق آخرین گزارش وزیر کشور تاکنون شمار جان‌باختگان حادثه مترو پل به 14 نفر رسیده است و عملیات آواربرداری با توجه به حساسیت سازه با دقت خاص در حال انجام است و نیروهای امدادی در حال تلاش برای نفوذ به زیرزمین ساختمان هستند زیرا امکان دارد برخی شهروندان زیر آوار باقی مانده باشند.

معاون اول رییس جمهور نیز به هیئتی سه‌نفره شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و مشاور خود مأموریت داد با عزیمت فوری به آبادان، با بررسی جزییات پرونده ریزش ساختمان در این شهرستان، گزارش دقیق خود را درباره علل وقوع این حادثه ارائه کنند.

خطر ریزش بخش دیگر ساختمان متروپل

وزیر کشور گفت: طبق اعلام نقشه‌نگاران و تیم امدادگر احتمال ریزش ساختمان متروپل جدی است و هر لحظه امکان ریزش بخش دیگر وجود دارد.

احمد وحیدی با بیان اینکه حضور مردم عملیات آواربرداری را با مشکل مواجه کرده است از مردم و خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها در زیر آور هستند، می‌خواهیم با توجه به خطرات احتمال ریزش محل حادثه را هر چه سریعتر ترک کنند چرا که در صورت ریزش ساختمان یک فاجعه بزرگتر اتفاق خواهد افتاد.

وزیر کشور درباره آخرین جزئیات آواربرداری گفت: همه گروه‌های امدادرسانی از ابتدای حادثه، عملیات امدادرسانی را برای نجات شهروندان زیر آوار مانده احتمالی آغاز کردند.   وی ادامه داد: عملیات آواربرداری با توجه به حساسیت سازه با دقت خاص در حال انجام است.   وزیر کشور گفت: اکنون نیروهای امدادی در حال تلاش برای نفوذ به زیرزمین ساختمان هستند زیرا امکان دارد برخی شهروندان زیر آوار باقی مانده باشند.

وحیدی تعداد جانباختگان در این حادثه را 14 نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون 32  شهروندی که زیر آوار بودند بیرون کشیده شدند و به بیمارستان‌های شهر منتقل شدند.

وی با اشاره به ترخیص 29 شهروند آبادانی زیر آوار مانده در پایان خاطرنشان کرد: اکنون سه نفر از این شهروندان برای مراقبت‌های بیشتر در بیمارستان‌های شهر بستری هستند.

روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در محل حادثه ساختمان متروپل شهرستان آبادان حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان روند آواربرداری و امدادرسانی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه ضمن دیدار چهره به چهره با مردم به‌ویژه جوانان حاضر در اطراف حادثه ساختمان متروپل و شنیدن دغدغه‌ها و درخواست‌های آنها، به پیگیری ابعاد مختلف این اتفاق از مسئولان کشوری و استانی اشاره کرد.

وی در این بازدید از داخل ساختمان متروپل شهرستان آبادان نیز بازدید و با حضور در جمع امدادگران و نیروهای مردمی ضمن قدردانی از تلاش‌ها، به آنها خداقوت گفت.

نماینده ولی فقیه همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با معاون رئیس جمهور ضمن بیان وضعیت موجود، بر تسریع در امدادرسانی‌ها و پای کار آوردن تجهیزات و نیروی متخصص بیشتر تأکید کرد.

۶ مسیر برای رسیدن به زیرزمین ساختمان متروپل آبادان ایجاد شد

وحید شعبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: کار جستجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر با ایجاد ۶ منفذ و مسیر در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان ۱۱ طبقه متروپل هستند.

وی افزود: عملیات آواربرداری و نفوذ به طبقه‌های زیرین ساختمان با دقت و حساسیت خاصی در حال انجام است و کوچکترین خطا موجب ریزش کل سازه ساختمان می‌شود.

شعبانی گفت:تمام تلاش ماموران امدادی این است تا کوتاهترین زمان به زیرزمین ساختمان متروپل که احتمال می‌رود افرادی در آنجا محبوس شده باشند دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با قدردانی از مردم نوع دوست آبادان که بسته‌های غذایی و آب معدنی را برای کمک به امدادگران توزیع می‌کنند ادامه داد: مردم خونسردی خود را حفظ کنند و به دلیل احتمال ریزش بخش‌های دیگر ساختمان، به محل حادثه نزدیک نشوند.

برج دوقلوی متروپل آبادان ظهر دوشنبه هفته جاری دچار ریزش شد.

در سومین روز وقوع این حادثه، امداد رسانان همچنان مشغول امداد رسانی و آواربرداری هستند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: زیرزمین ساختمان عملیات آواربرداری حال انجام ساختمان متروپل ریزش ساختمان وزیر کشور محل حادثه زیر آوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار حجت السلام و‌المسلمین قریشی با اشاره به اهمیت توجه به احداث و مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: مردن این استان قبل انقلاب دز زمان ۸ سال دفاع مقدس و بعد آن در تقابل با ضد انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخت کردند و وضعیت امروز برازنده آنها نیست 

وی افزود: احداث و‌مقاوم سازی خانه‌های روستایی باید در اولویت قرار بگیرد و در این بخش از توان خیرین بخش خصوصی هم استفاده شود 

امام جمعه ارومیه از ساخت خانه طلاب و روحانیون در روستا‌ها به عنوان یک نیاز نام برد و گفت: اگر خانه عالم ساخته شود مشکل استقرار روحانیون در روستا‌ها هم رفع خواهد شد

صالحی رئیس بنیاد مسکن کشور هم در این دیدار از افزایش سهمیه استان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از ۱۷هزار ۵۰۰سال قبل به ۲۲ هزار ۵۰۰، افزایش سهمیه قیر برای بهسازی معابر روستایی، افزایش سهمیه واگذاری زمین روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا ۳۰ هزار قطعه و پایان احداث و تعمیر بیش از ۲۳ هزار مسکن آسیب دیده زلزله‌های سال گذشته خوی خبر داد

دیگر خبرها

  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین