Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@19:03:47 GMT

استفاده از آب شرب برای دام در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۷۸۸۷

استفاده از آب شرب برای دام در خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی گفت: نیمی از ۱۴ میلیون راس موجود در این استان در واحدهای مسکونی روستایی نگه داری می شود که باعث کمبود آب در بعضی مناطق شده است.

به گزارش قدس انلاین و به نقل ازشرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی،  سید ابراهیم علوی" در نشست با فرماندار شهرستان رشتخوار جمعیت تحت خدمات آبفا استان را  سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ۹۸ شهر و  دو هزارو ۹۳۰ روستا اعلام کرد و اظهار داشت: آبفا برابر قانون بایستی برای هر فرد  ۱۲۰ لیتر آب در شبانه روز تامین کند ولی این رقم در حال حاضر ۱۷۲ لیتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش ۵۲ لیتر در شبانه روز را ناشی از مصرف آب برای دام و آبیاری باغات زعفران و درختان در روستاها دانست  و با اشاره به رسالت این شرکت در تامین آب شرب بهداشتی مشترکان  متذکر شد: آبفا وظیفه تامین آب استخر ، باغ ویلاها ، دام ، باغات و مزارع را ندارد و دستگاه های متولی بایستی جوابگوی نیازهای غیرشرب روستائیان باشند.
علوی طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در استان را ۳۰ هزارکیلومتر اعلام کرد که ۱۵ هزار کیلومتر آن فرسوده است و اصلاح این متراژ ۷۵ هزارمیلیارد ریال  اعتبار نیاز دارد.
وی وضعیت بارندگی سال آبی  جاری در استان را مناسب ندانست و گفت: در حالیکه وضعیت بارش ها در رشتخواراز متوسط استان بهتر بوده ولی این شهرستان همچنان با کمبود آب مواجه است.
فرماندار رشتخوارهم اظهار داشت:  اولویت اول شهرستان رشتخوار تامین  آب شرب است که با جدیت پیگیری می کنیم تا این مشکل قبل از بروز بحران در تابستان برطرف شود.
حسین باهوش بر راه اندازی چاه شماره یک روستای کتو برای تزریق آب  به شبکه آبرسانی روستاهای پایین دست بخش جنگل تاکید کرد و این منطقه  را در حوزه آبرسانی مستحق توجه بیشتر دانست.
وی با ضروری خواندن  اصلاح شبکه توزیع شهرستان برای جلوگیری از هدر رفت آب ، خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از آب و ترویج مدیریت مصرف در جامعه به کاهش مشکلات حوزه شرب در استان کمک خواهد کرد. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب شرب رشتخوار آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت