Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@02:26:05 GMT

آغاز مذاکرات طرف های یمنی در اردن

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۷۹۹۲

آغاز مذاکرات طرف های یمنی در اردن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده سازمان ملل در یمن با اعلام شروع مذاکرات میان هیأت مذاکره کننده جنبش انصارالله و هیأت شورای ریاست جمهوری (تحت حمایت ریاض) این کشور، به منظور بررسی مفاد آتش بس و بازگشایی مسیر شهر تعز خبر داد.

چند روز پیش هیأتی از جنبش انصارالله یمن برای شرکت در در کارگاهی با عنوان بررسی بندهای آتش بس به اردن سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع امنیتی در کمیته نظامی جنبش انصارالله ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها منجر به گشوده شدن گذرگاه‌های انسانی، توقف نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی و پایان محاصره و اشغالگری شود.

منبع مذکور عنوان کرد: گفتگوهای امان نشان دهنده تمایل به صلح و واکنش مثبت به آتش بس برقرار شده از سوی سازمان ملل متحد، برغم نقض مکرر آن از طرف دشمن است.

این در حالی است که جنگنده‌ها و نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی بارها اقدام به نقض آتش بس اعلام شده از جانب سازمان ملل متحد شده اند.

کد خبر 5499464

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ 2015 یمن اردن آتش بس رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین اوکراین روسیه عراق جو بایدن جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ناتو مسکو لبنان ترکیه عربستان سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود

یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان رسیدن به توافق است گفت که پیشنهاد کنونی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم، بهتر از پیشنهادهای قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • پایان دور اول مذاکرات قاهره/ هیئت حماس مصر را ترک کرد
  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس ادامه دارد
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه