Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@05:22:26 GMT

نوشتار حسن نجاریان "به بهانه متروپل"

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۸۳۲۸

نوشتار حسن نجاریان 'به بهانه متروپل'

حسن نجاریان در نوشتاری با عنوان "به بهانه متروپل" دغدغه‌های را مطرح کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، این فعال عرصه سینما، مدیر سابق فرهنگی و جانباز دفاع مقدس در نوشتاری که به رسم الخط خودش منتشر می‌شود به بهانه حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل" آبادان نوشت: "یه دردی وجود داره تو قطع عضو که مدام ۲۴ساعته با آدم وجود داره به نام "فانتوم پیس" اگه درست ترجمه کرده باشم درد روحی !! جانبازان و قطع عضوها اینو می‌دونن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدم عضو قطع شده رو مدام با دردی خفیف حس می‌کنه و درمان شدنی هم نیست و بعضی وقتها ناگهان تیر می‌کشه و عذابش بیشتر می‌شه.

به دوستی بیست سال پیش گفتم که تو این مملکت همه چی هست، پول، ثروت امکانات ولی پیگیری و ارزیابی واقعی نیست. مثالش هم گفتم چند وقتی با هزینه زیاد آب خوری‌هایی رو با آجر و سیمان در سطح شهر زدن به نام پدر و مادر شهدا که ابتکار خوبی بود، ولی بعد گذشت چند وقت، اول شیرهای آب رو بردن و یه بار دوبار جایگزین شد ولی بعدها رها شدن و از کار افتادن و همینطور ماندند و بعد از مدتی جمع شدن! البته شاید یکی دو مورد هنوز بلا استفاده مانده باشه تو سطح شهر یا ساختمان بسیار بزرگی را برای بیمارستان جانبازان در خیابان ظفر ساختند که همه هم، به ما مثل بقیه موارد گفتن ببین چه کردن برای جانبازان!!!

و بعد چند وقت بیمارستان که نشد به نظرم واگذار شد به بانک فقط چند وقت ما حرفشو خوردیم و هیچ وقت هیچکس نگفته این قرار بود بشه مرهمی برای جانبازان چرا نشد و موارد مشابه دیگر که زیاده از این دست.

قضیه ساختمان متروپل در آبادان و موارد مشابه که تاسف برانگیزه و چند برابر بیشتر از زاویه پیگیری تاسف برانگیزتر اینه که کسی نخواهد دید، چرا این مجوز داده شده و بعد کی اونو تائید کرده و اینطوری ساخته شده و لاجرم تخریب می شد واقعا به آثار تخریب روحی و روانی و ابرویی پرداخته می شه؟ بنظرم به این روال تاکنون؛ امکان نداره و این برای همه کسانی که تو خوزستان نفس کشیدن دردآوره. 

اصلا کار ندارم کدوم جناح سر کاره یا کدوم جناح مجوز داده ولی وقتی یادم میاد استاندار استاندارد خوزستان رو تسبیح به دست که کارشو درست انجام نداده، اون درد روحیم، بیشتر می‌شه یعنی تیر می‌کشه، مطمئنم همه بچه های عاشق دوران دفاع مقدس دردشون می گیره، بازم باید ما حرف بشنویم و نتونیم جواب بدیم. حرف درستی که زده می شه و ما کسانی که امیدی داریم به ساخته شدن مملکت باید سرمونو پائین بندازیم 
به جای "باسلی هیلز" تو "لواسون" چرا خوزستان و هزار جای دیگه آباد نشده؟
چون پیگیری درست وجود ندارد و ما دچار فانتوم پیس !! ما که جنگ رو دوست نداشتیم و نداریم حال و هواشو می‌خوایم. ما دیدیم همت‌ها، باکری ها و....اون فرمانده‌ای که خودش اول یه کاری رو انجام می‌داد بعد به بقیه می‌گفت. اگه تسبیح می‌چرخوند و دعا می‌خواند دوست نداشت کسی ببینه؛ از دوربین‌ها فراری بود و وقتی می دیدینش با بقیه فرقی نداشت، خودش خاکی تر از بقیه بود. 
خوزستان و آبادان و خرمشهر و اهواز چرا باید اینطوری بمانند چون اونها هم دچار قطع عضو و بچه هاشون شدن و فانتوم پیس دارن؟
گفتم بعد سی سال پسرم می‌گفت و من غیر مستقیم شنیدم می‌خواد دانشگاه خارجی درخواست بده و من دوباره تیر کشید دردم. اصلا هر وقت ما جانبازان می‌شنویم که یکی از بچه های ایران داره می‌ره خارج بمونه، دچار "فانتوم پیس" می شیم.
 مگه می‌شه کسی ایران و شهدا و انقلاب رو دوست داشته باشه و بخواد زمین سوخته تحویل نفر بعدی بده؟ دردی می‌کشیم و صدامون در نمیاد به امید نفس شهدا و آبروی دعای اون ها که امید داریم هنوز می‌شه، باکری‌ها بیان و جای استاندار استاندارد رو بگیرن، اگه پیگیری و نظارت و ارزیابی درست باشه. 
ارادتمند همه دوستداران ایران اسلامی 
حسن نجاریان.»

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حسن نجاریان ، ریزش ساختمان مترو پل آبادان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حسن نجاریان ریزش ساختمان مترو پل آبادان حسن نجاریان چند وقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم

بله، درست حدس زدید کسی که در این روزگار بر روی سریالی مهر ممنوعیت بزند مصداق همان چیزهایی است که میرشکاک گفت. آن هم سریالی که خیلی ها دیده اند. بسیاری از رسانه های ایرانی درباره آن نوشته اند و به تیتر یکِ چندین و چند روزنامه اصلاح طلب و اصولگرا تبدیل شده. سریالی که اگر هم کسی ندیده باشد حتما با این حرف های خنده آورنده ترغیب می شود که ببیند. سریالی که یافتن آن قطعا از یافتن سریال های داخلی راحت تر است. سریالی که از همه سریال هایی که ما ساخته ایم چند سر و گردن بالاتر است. سریالی که البته آشکارا به تحریف تاریخ پرداخته. از همه جالب تر این که کشوری که خودش از حیث نظری و تئوریک پایگاه داعش محسوب می شود این سریال را ساخته و هنرمندانه رگ و ریشه داعش را به ایرانی ها ربط داده. حالا شما برو با داعش در سوریه و عراق بجنگ. بازی را آن کسی می برد که رسانه را می فهمد و با زیرکی و ظرافت ایدئولوژی اش را تبلیغ می کند. و تو هنوز فکر می کنی با زدن و بستن و ممنوع کردن و توقیف و پلمپ می توانی کاری از پیش ببری. بچرخ تا دنیا هم بچرخد و به زودی به تو بفهماند یک من ماست چه قدر کره دارد. هرچند تو اگر خردک عقل و فهمی داشتی باید خیلی زودتر از این ها می فهمیدی که نفهمیدی. حقا که یوسفعلی درست گفت.

همین سریال خوش ساخت مغرضانه و تحریف گر، امسال ماه رمضان به مراتب از سریال های فاخر و نیمه فاخر تلویزیون شما بیشتر دیده شد. گواهش هم این که الان هیچکس فیلم ها و سریال های مناسبتی و غیرمناسبتی شما را در همین ماه رمضانی که گذشت به خاطر نمی آورد اما هرجا که می روی بحث سریال حشاشین داغ است. و باز بد نیست حضراتِ عشقِ ممنوعیت بدانند که این سریال با همه عیب و ایرادهایش چه شور و شوقی را در مخاطب ایرانی برانگیخته تا از حسن صباح و اسماعیلیان و سلجوقیان بیشتر بداند. سری به کتاب فروشی ها بزنید و بپرسید در این ایام چه مقدار مردم به آن ها مراجعه کرده اند و کتاب هایی در این موضوعات خواسته اند. شما از کلمه شبهه می هراسید چرا که فکر می کنید شبهه افکنی یعنی برباد دادن چیزی که شما آن را مطلق و بی عیب می دانید اما خیر و برکاتی که در شبهه افکنی است را نمی توانید درک کنید. نمی توانید چون همه عمر مطلق اندیش بوده اید و خود را مبرا از هر عیب و ایرادی دانسته اید. گمان برده اید حق به تمامی در اختیار شماست و هرکه چون شما نیندیشد راه ضلالت و گمراهی را می پیماید. درست به همین دلیل حق پنداری است که نه تنها نتوانسته اید برای تبلیغ آن چه مدعی آن هستید کاری از پیش ببرید بلکه هرگاه خواسته اید به زعم خود باطلی را معدوم نمایید شده اید مبلغ تمام قد آن. الان هم فکر می کنید با تحکم و ممنوع اعلام کردن سریال حشاشین کار این سریال ضاله تمام است و ضربه محکمی بر پیکر استعمار وارد آورده اید. طیب الله. بتازید و بر گرده دریا تازیانه فرود آورید که زمین و زمان تحت سیطره شماست تا کور شود هرآن که نتوان دید.

چه تکاپوی رقت انگیزی است باد را بندی زمین کردن

یا به سودای کشتن خورشید اسب میدان جنگ زین کردن

حکم کردن به خاک تا نرود هرگز از ملک خویشتن بیرون

آتش و آب را به دستوری راهی سرزمین چین کردن

بر هوا بخیه و به سندان مشت می زنند و به خویش می بالند

گویی از روز اول خلقت بوده تقدیرشان چنین کردن

عقل و تدبیر اکتسابی نیست، گرگ هرگز پلنگ می نشود

گرچه در اوج صخره بنشیند طعمه ماه را کمین کردن.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901544

دیگر خبرها

  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری دارد
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان