Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار ساری درباره بدهی هزار میلیارد تومانی این شهرداری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد طالبی همروز_ چهارشنبه، چهارم خردادماه ۱۴۰۱_ در نشست هم اندیشی با خبرنگاران بدهی ثبت شده شهرداری را ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از گذشته اعلام و اظهار کرد: البته شاکی در محاکم قضائی علیه شهرداری وجود دارد ضمن اینکه به دلیل نظام پرداخت شهرداری در سال قبل هیچ‌گونه تنشی در این نهاد خدمات رسان نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از شهرداری گفت: از زمانی که آمدم هیچ بدهی به تأمین اجتماعی نداریم.

شهردار ساری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری توضیح داد: یک‌هزار فرزند ایثارگر در شهرداری ساری مشغول کار هستند و تبدیل وضعیت این تعداد با توجه به عدم پُست سازمانی ممکن نبود و طی مکاتبه مقرر شد اگر پست سازمانی وجود ندارد با رعایت و تعهد کتبی و رسمی متقاضی، به نیروی کارگری و رسمی تبدیل وضعیت شود و یا متصدی خدمات عمومی با مدرک دیپلم و پایین‌تر شود.

طالبی به وضع موجود شهرداری ساری اشاره کرد و افزود: شهرداری براساس چارت ۹۳۹ پست سازمانی دارند که این چارت توسط پرسنل رسمی و قراردادی در گذشته تکمیل شده است و شهرداری ساری به دلیل تعداد زیاد نیرو در کشور وضعیت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد ظرفیت شهرداری از طریق آزمون جذب می‌شود، ادامه داد: در همین مدت ۳۰ فرزند شهید را مطابق آزمون تبدیل وضعیت کرده و احکام آنها ارائه شده است.

شهرداری ساری به فعالیت بیش از پنج هزار نیرو در شهرداری اشاره کرد و افزود: نیروهای شرکتی حجمی شهرداری در جهت خدمات قرارداد بستند باید فعالیت کنند استفاده نیروهای شرکتی در حوزه اداری و مالی به لحاظ قوانین اداری تخلف محسوب می‌شود و ساماندهی این موضوع نیز به پروسه زمانی نیاز دارد تا طبق قوانین این محقق شود و البته تعدیل نیرو در این موضوع مطرح نشده و تنها ساماندهی نیروهای انسانی مطرح است.

وی بکارگیری نیروهای درون سازمانی را در صرفه جویی منابع شهری از رویکردهای مهم شهرداری عنوان کرد که از سال ۱۴۰۰ بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت استفاده از همین ظرفیت‌ها باعث شد تا کارخانه آسفالت بعد از سه سال و کارخانه سنگ شکن بعد از ۶ سال به چرخه فعالیت برگشت و حدود یک هفته نیز تولیدات کارخانه سنگ شکن به کارخانه آسفالت جهت استفاده برای معابر عمومی انتقال داده می‌شود.

طالبی به پروژه زباله سوز مرکز استان اشاره کرد و افزود: این پروژه پس از ۱۴ ماه تعطیلی با رایزنی و حمایت دستگاه‌های نظارتی، سازمان همیاری‌های کشور و مساعدت آقای رئیس جمهور در سفر استانی و بازدید از این نیروگاه با تلاش سازمان بسیج سازندگی ابنیه این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۵ میلیارد تومان اعتبار دولت سیزدهم به پروژه زیست محیطی زباله سوز ساری تزریق شده است، گفت: درصد رشد فیزیکی این پروژه در دو ماهه اخیر به اندازه بیست ماهه گذشته بود اگر این روند با همین سرعت ادامه پیدا کند بخش ابنیه تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

شهردار ساری یکی از وظایف و مسئولیت‌هایی که در شهرداری ساری به آن توجه ویژه داریم احیای محیط زیست است، تصریح کرد: در همین راستا ضمن حفظ محیط زیست شهری و توجه به زیست بوم، شهرداری ساری در راستای کاهش آسیب‌های محیط زیستی، تصفیه خانه شیرابه محل دفن سابق زباله را همچنان فعال نگه داشته‌ایم.

وی به نگاه ترافیکی مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف شهر ساری اشاره کرد و تحول در حوزه ترافیک را از اولویت برنامه‌های شهرداری عنوان کرد که به صورت متوازن در مناطق چهارگانه شهری در حال اجرا است.

کد خبر 577689

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران ساری شهرداري ساري شورای شهر ساری شهردار ساری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری ساری شهردار ساری تبدیل وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد