Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:47:58 GMT

نجات سرنشینان سقوط کرده در کانال آب پاکدشت

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۸۸۶۱

نجات سرنشینان سقوط کرده در کانال آب پاکدشت

احمد تاجیک روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عوامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت با اطلاع از سقوط یک دستگاه خودروی پراید داخل کانال انتقال آب جاده موسوم به تیغاب، سریعا به محل حادثه اعزام شدند و با توجه به عبور حجم زیادی آب از این کانال، تمامی تجهیزات برای نجات سرنشینان به کار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در ابتدا عوامل آتشنشانی با استفاده از جرثقیل خودروی در حال حرکت در کانال آب را مهار کردن و دو سرنشین را بدون آسیب خارج کردند و پس از چند ساعت تلاش، خورد را از داخل کانال بیرون آوردند.
به گزارش ایرنا، در قسمت شمالی کمربندی ورامین – پیشوا و در حاشیه کانال درجه یک انتقال آب به دشت ورامین، جاده‌ای ۱۳ کیلومتری موسوم به تیغاب وجود دارد که شهرستان‌های ورامین و پیشوا را به پاکدشت متصل می‌کند و بخش‌های مختلف آن در حوزه سیاسی این سه شهرستان واقع شده و به مرور زمان و با افزایش تردد خودروها به جاده اصلی برای دسترسی شهرستان‌های ورامین و پاکدشت تبدیل شده است.
از ابتدای ورودی این جاده و به طول ۴ کیلومتر، سمت راست در حوزه سیاسی پیشوا و سمت چپ در حوزه شهرستان ورامین است و مابقی مسیر به طول ۹ کیلومتر در حوزه شهرستان پاکدشت واقع شده است، مسیری که امروز به محل دسترسی روستاهای جعفرآباد اخوان، ریحان‌آباد و قوئینک زُهری از ورامین، سرگل و گلعباس از شهرستان پیشوا، عباس‌آباد لرنی، حسین‌آباد قاجار، طارند بالا و ارمبویه از پاکدشت تبدیل شده است.
این مسیر در ابتدا جاده اختصاصی دسترسی آب منطقه‌ای به ابنیه کانال انتقال آب بود ولی پس از زیرسازی و آسفالت آن در اوخر دهه هفتاد، به مسیری اصلی برای دسترسی به شهرستان پاکدشت تبدیل شد و با افزایش رفت و آمد خودروها، در حاشیه این محور ده‌ها رستوران، باغ تالار و تالار پذیرایی احداث شد و علاوه بر تردد خودروهای شخصی به سمت پاکدشت و روستاهای اطراف، وجود ده‌ها معدن شن و ماسه تردد خودروهای سنگین نیز  را نیز افزایش داده است.
عبور کانال اصلی انتقال آب از حاشیه این محور باعث شده تا هر از چند گاهی شاهد سقوط خودروهای عبوری به داخل آن باشیم به طوری که طی چند سال اخیر تعداد زیادی بر اثر سقوط در کانال آب، جان خود را از دست داده اند.
هر چند که مسئولان پلیس راه شریف‌آباد اطلاعات دقیقی از تعداد تصادفات منجر به فوت در این محور ارائه نمی‌دهند ولی مرور اخبار مربوط به تصادفات جاده‌ای نشان‌ می دهد که طی سه سال اخیر بیش از ۲۰ نفر در حوادث مختلف این محور جان خود را از دست داده‌اند که تلخ‌ترین این حوادث مربوط به مرگ ۵ عضو یک خانواده است که به دلیل سقوط در کانال آب جان خود را از دست دادند و آخرین حادثه نیز مربوط به مهرماه سال گذشته است که با سقوط یک خودروی پراید داخل کانال، سه نفر از جمله یک سرباز نیروی انتظامی جان خود را از دست داد.
دیماه سال گذشته قرار بود که با دستور دادستان عمومی و انقلاب پیشوا، تا تعیین تکلیف وضعیت ایمنی، این جاده مسدود شود که اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بخشی از این مسیر را با تعریض شانه خاکی، بهسازی کرد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها آتش نشانی حوادث رانندگی پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی حوادث رانندگی پاکدشت آتش نشانی حوادث رانندگی پاکدشت جان خود را از دست کانال آب انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه

رضا حاجیلری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر پنجشنبه سقوط آقا ۴۵ ساله از ارتفاع آبشار لوه را به پایگاه تنگراه گزارش دادند.

وی افزود: در پی این حادثه ۸ نفر از امدادگران را در قالب ۳ تیم به محل مورد نظر اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: به همراه این نیروها دو دستگاه خودرو نجات و یک دستگاه آمبولانس برای نجات جان فرد به محل رفتند.

وی افزود: فردی که دچار حادثه شد توسط تیم‌های جمعیت با استفاده از کارگاه‌های متعدد به بالادست و محل امن انتقال و تحویل آمبولانس اورژانس داده شد.

کد خبر 6088804

دیگر خبرها

  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه