Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلاعیه اصلاحات آگهی و تمدید مهلت ثبت نام آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) منتشر شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو متن اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو انتشار آگهی ثبت‌نام آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۱ (مربوط به پذیرش سال ۱۴۰۰) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ و با توجه به اعلام اتحادیه دادگستری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، مبنی بر اصلاحات آگهی ثبت نام، موارد ذیل برای اطلاع و اقدام لازم اعلام می‌گردد:

به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که در مهلت مقرر (از تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۴) برای ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند؛ لذا متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق آگهی ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sanjesh.org مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند. همچنین با توجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد؛ بنابراین متقاضیانی که قبلاً ثبت نام خود را تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده اند در صورت تمایل می‌توانند تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند.

اصلاحات مربوط به آگهی ثبت نام:

با توجه به لازم الاجراشدن قانون تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار (مصوب ۱۴۰۱) و ماده ۵ این قانون، کانون‌های وکلای دادگستری در این مرحله به شرح ذیل مبادرت به پذیرش می‌نمایند:

۱- مستندات قانونی:

الف) ماده ۵ قانون تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار- تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۷۶/۰۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن الحاق می‌شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند.  داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰٪) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند،  به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می‌گردند.  نظارت بر اجرای این تبصره بر عهده قوه قضائیه است و قوه مزبور مکلف است در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از برگزاری آزمون، رأسا به برگزاری آن اقدام کند. استنکاف از اجرای این حکم جرم محسوب و مرتکب به مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

تبصره ۲- برای مشمولان بند «چ» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل شصت درصد (%۶۰)‌ می‌باشد.

ب) بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران):

«قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء وکارشناسان قوه قضاییه مکلفند سی درصد (۳۰%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک، سر دفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و فرزندان وهمسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»

تذکر مهم: براساس قانون فوق محدودیت درخصوص حداقل و حداکثر سن برای ثبت نام نسبت به داوطلبان ایثارگر اعمال نخواهد شد.

۲- بر این اساس بند ۱ آگهی آزمون درباره ظرفیت پذیرش کار آموزان وکالت حذف می‌شود. همچنین داوطلبانی که مبادرت به ثبت نام بر اساس ظرفیت پذیرش کانون‌ها نموده اند، امکان ویرایش کانون انتخابی خود را در سامانه ثبت نام به نشانی www.sanjesh.org  دارند.

۳- داوطلبانی که موفق به اخذ هشتاد درصد نمره کل از آزمون گردند،  پس از طی مراحل دوران کار آموزی و موفقیت در اختبار مجاز به اشتغال دایم در مرکز استان کانون پذیرفته شده هستند.

۴- بند ۱۱-۶  از تذکرات لازم در آگهی آزمون، از دفترچه آزمون حذف و کلیه کار آموزان وکالت عضو کانون‌های وکلا مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند.

۵- با عنایت به تشکیل کانون وکلای دادگستری هرمزگان و خارج شدن از زیرمجموعه کانون وکلای دادگستری مرکز، داوطلبان می‌توانند این کانون را به عنوان محل اشتغال انتخاب نمایند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان سنجش سازمان سنجش و آموزش کشور اطلاعیه کانون های وکلای دادگستری کانون وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران کارشناسان رسمی اقدام نمایند آگهی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

 

طحان نظیف نوشت: "لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران" در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری