Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان معتقدند که داروی رایج نقرس موسوم به «کلشی سین»، می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در بیمارانی که شریان‌هایشان با کلسترول مسدود شده است، کاهش دهد.

دکتر «کنت بیلچیک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویرجینیا، گفت: «سیگنال سودمندی کلشی سین در این بیماران بسیار چشمگیر بود، و من انتظار دارم که این یافته‌ها تأثیر کاملاً قابل توجهی بر مراقبت بالینی در نارسایی قلبی و تحقیقات آینده برای بیماران مبتلا به این بیماری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

برای این مطالعه، محققان سوابق بیش از ۱۰۰۰ بیمار بستری شده در مرکز پزشکی دانشگاه را بین مارس ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۲۰ به خاطر تشدید نارسایی قلبی، که زمانی رخ می‌دهد که قلب نتواند خون کافی را در بدن پمپاژ کند، تجزیه و تحلیل کرد.

نرخ زنده ماندن برای کسانی که کلشی سین به خاطر عود نقرس دریافت کرده بودند، تقریباً ۹۸ درصد بود، در حالی که برای کسانی که کلشی سین دریافت نکرده بودند، کمتر از ۹۴ درصد بود.

بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نیز مبتلا به نقرس هستند؛ نقرس نوعی آرتریت است که به دلیل تجمع کریستال‌های اسید اوریک در مفاصل ایجاد می‌شود.

درمان‌های رایج برای نقرس شامل کلشی سین، استروئیدها و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین و ایبوپروفن است. با این حال، استروئیدها و NSAID ها معمولاً به بیماران نارسایی قلبی داده نمی‌شوند زیرا می‌توانند علائم نارسایی قلبی را بدتر کنند.

به گفته محققان، کلشی سین ممکن است با کاهش التهاب در قلب و عروق خونی، برای بیماران نارسایی قلبی مفید باشد.

بیلچیک گفت: «این نتایج اهمیت مکانیسم‌های التهابی جدید در نارسایی قلبی را برجسته می‌کند.»

به گفته محققان، کلشی سین دارویی با خواص ضد التهابی است که به طور بالقوه می‌تواند التهاب شدیدی را در بیمارانی که با نارسایی قلبی در بیمارستان بستری می‌شوند، کاهش دهد.

منبع: هلث دی نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری نقرس بیماری قلبی داروی نقرس نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور