Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور کریس موفی عضو دموکرات سنای آمریکا اذعان کرد که در کشورش خرید سلاح آسانتر از خرید یک حیوان خانگی است.

این سناتور آمریکایی روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی اظهار داشت: سلامت روان  تنها دلیل  تیراندازی در مدارس در آمریکا نیست بلکه دستیابی به تفنگ تهاجمی برای انجام قتل عام بسیار آسان است

وی گفت:  ما بیش از کشورهای دیگر جهان  بیماری روانی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد بیماران روانی در اینجا بیشتر از اروپا است.

این سناتور آمریکایی تصریح کرد: تفاوت این است که وقتی مردم در  آمریکا دارای افکار قتل دیگران هستند، می توانند به خیابان رفته و به  والمارت مراجعه کنند و اسلحه تهاجمی را راحت‌تر از خرید یک گربه یا سگ تهیه کنند.  خط قرمز های بیشتری برای خرید حیوانات خانگی در آمریکا وجود دارد تا تهیه سلاح‌های تهاجمی.

وی ادامه داد: پس تفاوت در موارد بیماری روانی نیست. تفاوت این است که افرادی که در آمریکا با واقعیت فاصله دارند، می توانند سلاح های کشتار جمعی را به دست آورند.

مورفی اضافه کرد، تیرانداز تگزاس توانست به راحتی وارد مدرسه شود. تا وقتی که در مقابل هر مدرسه در آمریکا یک ارتش از افراد مسلح قرار ندهید،  تنها چند دقیقه طول می کشد تا فردی با سلاح تهاجمی ۲۰ یا ۳۰ نفر را بکشد.

به دنبال تیراندازی در روز سه شنبه به وقت محلی در یک مدرسه ابتدایی در شهر اوالد ایالت تگزاس ۱۹ دانش آموز، یک معلم و تیرانداز ۱۸ ساله این فاجعه کشته شدند.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین‌المللی که گریبانگیر دولت او است، خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در آمریکا رو به افزایش بوده و از کنترل دولت و پلیس آمریکا خارج شده است.

کارشناسان مسائل داخلی آمریکا معتقدند آنچه از منظر امنیتی، آمریکا را تهدید می‌کند، تروریست بین‌الملل و یا تهدیدهای خارجی نیست بلکه رفتارهای خشونت آمیز سفید پوستان از جمله پلیس سفید پوست آمریکا است که تهدید بالقوه علیه شهروندان این کشور به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

شمار دقیق سلاح‌هایی که در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بازیکن آمریکایی توسط باشگاه ایرانی

تیم بسکتبال شهرداری گرگان پس از کش‌وقوس‌های فراوان با دایموند لوئیس، سنتر آمریکایی ۲۰۸ سانتی‌متری و ۲۷ساله به توافق رسید تا این بازیکن در مسابقات فینال سوپرلیگ غرب آسیا و نیمه‌نهایی لیگ برتر ایران در جمع شاگردان مصطفی هاشمی حضور یابد.

پس از جدایی نورول پله، سنتر لبنانی (او اصلیتی آمریکایی دارد و برای تیم ملی لبنان بازی می‌کند) تیم شهرداری گرگان، این باشگاه خواستار جذب حامد حداید بود که این اتفاق رخ نداد. اکنون پس از اینکه شهرداری گرگان بازی نخستش در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را با نتیجه سنگین ۹۵ - ۶۰ واگذار کرد، مسئولان این باشگاه برای تقویت تیمشان با سنتر آمریکایی به توافق رسیدند.

 

غیبت سنتر استرالیایی الریاضی در تهران

به نوشته رسانه‌های لبنانی، تان میکر، فوق ستاره استرالیایی تیم الریاضی لبنان، به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله در بازی مرحله نیمه‌نهایی لیگ لبنان، تیمش را در تهران همراهی نخواهد کرد. غیبتی که می‌تواند به سود نماینده ایران تمام شود.

اکنون باید دید شهرداری گرگان می‌تواند با این بازیکن، بازی خانگی خود (دومین دیدار سری) در فینال سوپرلیگ غرب آسیا را با برد پشت سر بگذارد و سری را به تساوی بکشد یا خیر. شهرداری در صورتی که بازی چهارشنبه‌ را هم ببازد، الریاضی لبنان برای دومین بار قهرمان و شهرداری برای بار دوم نایب‌قهرمان این مسابقات خواهد شد.

بازی دوم فینال سوپرلیگ غرب آسیا،‌ چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۲۱:۱۵ به میزبانی سالن بسکتبال آزادی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • خرید بازیکن آمریکایی توسط باشگاه ایرانی
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست