Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@23:18:36 GMT

ملاقات محرمانه ولیعهد سعودی با رئیس سیا

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۹۶۵۱

ملاقات محرمانه ولیعهد سعودی با رئیس سیا

آفتاب‌‌نیوز :

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در شهر جده عربستان دیدار و گفت و گو کرده است.

پایگاه «اینترسپت» به نقل از سه منبع مطلع اضافه کرده که این دیدار زمانی برگزار شده است که مقامات بلند پایه آمریکا آخرین تلاش‌های خود برای درخواست از عربستان سعودی جهت افزایش تولید نفت و منصرف کردن ریاض از خرید تسلیحات چینی را انجام می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری «عربی ۲۱» امروز (شنبه) به نقل از پایگاه «اینترسپت»، رئیس سیا در این دیدار همچنین بر لزوم آزادی بازداشت شدگان خاندان سلطنتی توسط مقامات سعودی تاکید کرد.

با این وجود عربستان سعودی هفته گذشته تاکید کرد به برنامه تولید نفت خود پایبند است و هر گونه درخواست آمریکا برای افزایش تولید را رد کرد.

به نوشته «اینترسپت» مدیر «سیا» پس از گفت و گو درباره قصد ریاض برای خرید موشک‌های بالستیک از پکن، از بن سلمان خواسته است که از چین تسلیحات نظامی نخرد.

در خصوص شاهزادگان سعودی بازداشت شده نیز «برنز» از «بن سلمان» خواسته است تا «محمد بن نایف» ولیعهد سابق و دیگر شاهزادگانی که از سال ۲۰۱۷ توسط بن سلمان بازداشت شده‌اند را آزاد کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان سیا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران

رئیس سازمان فضایی ایران از توسعه ایستگاه‌های زمینی به عنوان یکی از برنامه‌های جدی سازمان فضایی ایران خبر داد که این ایستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت فضا و ماهواره‌ها ضروری هستند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه؛ رئیس سازمان فضایی ایران از بهره‌برداری فاز اول پایگاه فضایی چابهار در سال 1403 خبر داد.

سالاریه هدف از ساخت این پایگاه را دسترسی به مدارهای مختلف فضایی عنوان کرد.

وی گفت: نخستین پرتاب از این پایگاه، پرتاب ماهواره خورشیدآهنگ خواهد بود.

سالاریه همچنین از توسعه ایستگاه‌های زمینی به عنوان یکی از برنامه‌های جدی سازمان فضایی ایران خبر داد.

ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار

به گفته وی، این ایستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت فضا و ماهواره‌ها ضروری هستند.

رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص آزمایشگاه‌ها و مراکز تست آزمون نیز گفت: تلاش می‌کنیم امسال این مراکز را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد