Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:38:57 GMT

آلودگی هوا عامل مرگ ۹ میلیون انسان در سال ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۹۹۲۳

آلودگی هوا عامل مرگ ۹ میلیون انسان در سال ۲۰۱۹

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، از بین این مرگ و میرهای ناشی از آلودگی، سه چهارم- نزدیک به ۷ میلیون مورد- ناشی از آلودگی هوای بیرون یا داخل خانه بوده است. بر اساس این گزارش، آلودگی شیمیایی سمی (از جمله سرب) باعث مرگ ۱.۸ میلیون نفر شد که با افزایش ۶۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۰۰ همراه بود و آلودگی آب باعث مرگ ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۶ میلیون نفر شد.

مرگ و میر ناشی از آلودگی صنعتی از ۳.۸ میلیون مرگ در سال ۲۰۰۰ به ۶.۳ میلیون مرگ در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.

محققان دریافتند مرگ و میر بیش از حد به دلیل آلودگی منجر به خسارات اقتصادی بالغ بر ۴.۶ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ شده است که برابر با ۶.۲ درصد از تولید اقتصاد جهانی است.

بر اساس این گزارش، در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ۹۲ درصد از مرگ و میرها، ناشی از آلودگی هستند و بیشترین بار زیان اقتصادی ناشی از آلودگی را دارند.

«ریچارد فولر»، سرپرست تیم تحقیق از اتحاد جهانی بهداشت و آلودگی در ژنو سوئیس، گفت: «تأثیرات آلودگی بر سلامتی همچنان بسیار زیاد است و کشورهای با درآمد پایین و متوسط بار سنگین این بار را به دوش می کشند.»

به گفته محققان، اقدامات کمی برای رسیدگی به این بحران بهداشت عمومی انجام شده و تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۵ کاهش نیافته است.

نویسندگان خاطرنشان کردند که آلودگی هوا بزرگترین عامل خطر زیست محیطی در جهان برای بیماری و مرگ زودرس است.

کد خبر 5499558

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا آلاینده ها مرگ و میر ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آبله میمون واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آمار کرونا تجهیزات پزشکی بهرام عین اللهی سازمان غذا و دارو قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده سازمان بیمه سلامت سازمان جهانی بهداشت کووید 19 پزشک خانواده ناشی از آلودگی سال ۲۰۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی گفت: حوالی ساعت ۶ صبح در محور کمربندی یک دستگاه پژو پارس با پاکبان در حاشیه جاده برخورد کرده متاسفانه پاکبان در دم فوت می‌کند.

سرهنگ بسطامی افزود: برابر بررسی کارشناسان علت حادثه، عدم توانایی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خواب آلودگی بوده است.

وی از رانندگان خواست: در طول شبانه روز بیش از ۸ ساعت رانندگی نکنند، رانندگی زیاد باعث خستگی و خواب آلودگی و از بین رفتن تمرکز شده و  چنین حوادث غیر قابل جبرانی را رقم خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت