Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کنگره آمریکا در مورد نحوه برخورد با نژادپرستی و استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس به بن بست رسیده است رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه در دومین سالگرد قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس، فرمان اجرایی اصلاح رویکرد پلیس آمریکا را امضا کرد.

بایدن در این مراسم گفت: ما امروز برای همین هدف اینجا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه دور هم جمع شویم و بگوییم کافی است جمع شده ایم و ما باید اقدامی انجام دهیم. این اقدامی است برای اینکه ما با هم تلاش کنیم تا روح این ملت و کشور را التیام دهیم. این اقدامی برای پرداختن به موضوع ترس و آسیب عمیق و افسردگی به ویژه برای سیاه پوستان آمریکایی است که آن را برای نسل‌ها تجربه کرده‌اند. این اقدامی برای پیشرفت در سال‌های آینده است و ما را در مسیر درست هدایت می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: در تابستان دو سال پیش و در میانه همه گیری شدید کرونا شاهد اعتراضاتی در سراسر کشور بودیم که مانند آن را از دهه ۱۹۶۰ تاکنون ندیده بودید. آن‌ها مردم را از هر نژاد و نسلی متحد کردند. ورزشکاران در لیگ‌های ورزشی بازی‌ها را تحریم و به تعویق انداختند و کارگران اعلام کردند جان سیاه‌پوستان مهم است. دانشجویان تجمع اعتراضی برگزار کردند. از اروپا تا خاورمیانه (غرب آسیا)، آسیا تا استرالیا مردم مبارزه خود را برای عدالت و برابری دیدند. آنچه ما در تلاش بودیم انجام دهیم پیام واضحی به همراه داشته است.

بایدن گفت: تقریبا یک سال بعد، هیات منصفه دادگاهی در مینه سوتا تشکیل شد و آن‌ها یک افسر پلیس را در قتل جورج فلوید مجرم تشخیص دادند. در حالی که افسران و حتی یک رئیس پلیس در محل شاهدان ایستادند تا علیه رفتار نادرست همکاران خود شهادت دهند. من هیچ پلیس خوبی را نمی‌شناسم که پلیس بدی را دوست داشته باشد. اما برای بسیاری از مردم، از جمله بسیاری از خانواده‌های حاضر در اینجا، چنین پاسخگویی بسیار کم سابقه است. به همین دلیل است که من به عنوان رئیس‌جمهور قول دادم تمام تلاشم را انجام دهم تا اصلاحات معناداری برای پلیس را که واقعی و پایدار باشد، انجام دهم. به همین دلیل من با کنگره برای تصویب قانون جورج فلوید و ایجاد عدالت در پلیس با کنگره همکاری می‌کنم و در تماس هستم.

او با اشاره به تلاش ها برای مبارزه با نژادپرستی خاطرنشان کرد: من می‌دانم که پیشرفت می‌تواند کند و ناامید کننده باشد و این نگرانی وجود دارد اقداماتی که از دو سال پیش انجام شده است، کم رنگ شود، اما امروز ما با این اقدام خود نشان می‌دهیم همان طور که جان لوئیس دوست و همکار عزیزمان پس از آخرین راهپیمای خود برای عدالت در ژوئیه ۲۰۲۰ و در آخرین سخنرانی خود گفت دموکراسی یک دولت نیست بلکه یک عمل و اقدامی مثبت است. امروز ما فعال هستیم و نشان می‌دهیم که حرف زدن، درگیر بودن مهم است و کار زمانه ما برای شفای روح این ملت ادامه دارد و ناتمام است و همه ما را ملزم می‌کند که هرگز تسلیم نشویم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور مواصلاتی کاشان - قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودروی سواری در محور مواصلاتی کاشان - قم مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان - قم حاضر شدند، در عملیاتی ضربتی دو دستگاه خودروی پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه سه متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 748554

دیگر خبرها

  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد