Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، دکتر عباس فنی‌اصل روز پنجشنبه اظهار کرد: این دانشگاه در بین ‌دانشگاه‌های سراسر کشور مقام سوم و انجمن‌های علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت پنج مقام برتر کسب کردند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره دانشجویان این دانشگاه در حوزه انجمن‌های علمی با ارسال ۴۶ اثر نقش‌آفرینی کردند، گفت: رتبه اول بخش انجمن‌های برتر علوم انسانی به انجمن علمی دانشجویی جغرافیای دانشگاه محقق اردبیلی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رتبه دوم بخش کتاب فنی و مهندسی نیز به انجمن علمی دانشجویی مهندسی برق دانشگاه محقق اردبیلی برای کتاب شبکه‌های هوشمند ، فرصت‌ها، تحولات و روندها رسید.

فنی اصل ادامه داد: سه رتبه شایسته تقدیر هم در بخش کارآفرینی علوم انسانی به انجمن علمی دانشجویی مدیریت بازرگانی برای اثر دمنوش‌های لیوانی اوپلا، در بخش اختراع دامپزشکی و کشاورزی به انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع چوب و فرآورده‌های سلولزی برای دستگاه خورشیدی تولید آب سرد و گرم از رطوبت هوا و در بخش ویژه به انجمن علمی دانشجویی روانشناسی برای برگزاری اولین همایش ملی علمی دانشجویی روانشناسی با هدف کاهش اثرات روانی کرونا رسید.

وی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی برای سومین سال پیاپی به عنوان دانشگاه برتر کشوری انتخاب شده و از نظر تعداد مقام‌های کسب شده نیز پس از دانشگاه‌ تهران (۱۰ مقام)، تبریز (۱۰ مقام) ، شیراز (۹ مقام) ، فردوسی مشهد (۷ مقام) و علم و صنعت (۷ مقام) با کسب ۶ مقام در رتبه ششم دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

برچسب‌ها دانشگاه محقق اردبیلی جشنواره اردبیل دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی جشنواره اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی جشنواره اردبیل دانشگاه انجمن علمی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود

محمدعلی عزت زاده دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا به برگزاری این رویداد توسط انجمن ایران شناسی اشاره کرد و گفت: این انجمن نخستین انجمن علمی در این حوزه است که در سال ۱۳۲۴ توسط دکتر پورداود تأسیس شد. بعد از یک وقفه دوباره این انجمن از از سال ۱۳۹۶ و با همت دکتر محمود جعفری دهقی فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های علمی مهم‌ترین کاری است که انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌کنند و در این خصوص انجمن علمی ایران شناسی هم بر آن شد تا با توجه به شعبه‌هایی که در سراسر ایران دارد این رویداد را به صورت متمرکز در تهران آغاز کند.

به گفته دبیر اجرایی کنگره ملی ایران شناسی؛ ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محور‌های این کنگره خواهد بود که در این خصوص سخنرانان به ایراد سخن می‌پردازند.
عزت زاده در خصوص روند برگزاری کنگره افزود: در روز برگزاری که در تاریخ پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود در مجموع ۴۱ سخنرانی تعریف شده است که ۳۳ سخنرانی آن در ۷ نشست تخصصی تعریف شده است و ۴ سخنرانی درمراسم افتتاح و ۴ سخنرانی هم در مراسم پایانی آن برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۲ چکیده به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: از مجموع این تعداد آثار رسیده، ۸۱ چکیده توسط داوران پذیرفته شد که تعدادی از آن‌ها برای سخنرانی، تعدادی برای چاپ و تعدادی هم جهت انتشار در پوستر انتخاب شدند.

وی در خصوص برگزاری این رویداد در سال‌های آتی افزود: از آن جایی که ایران شناسی، مهمترین علمی است که ایران امروز به آن نیاز دارد و باید برای احیای هویت ملی گمشده خود نهایت تلاش را کنیم. در این مسیر آموزش و پژوهش حرف اول را می‌زند و انجمن ایران شناسی در نظر دارد تا در سال اینده این کنگره را به صورت بین المللی برگزار کند و حتی فرصتی را فراهم کنیم تا در شهر‌های مختلف آن را برگزار کنیم.

گفتنی است؛ نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه