Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی فروردین امسال برابر با دو هزار و ۱۹۱ نفر است آمار مذکور در مدت مشابه سال گذشته برابر با یک هزار و ۷۰۸ نفر بوده و تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی طی فروردین سال جاری با ۲۸.۳ درصد افزایش روبه‌رو شده است.

‌منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO در فروردین‌ماه سال جاری برابر با شش نفر بوده است که از این تعداد یک نفر خانم و پنج نفر آقا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با یک نفر بوده و مسمومیت ناشی از گاز CO با افزایش مواجه شده است.

وی درخصوص آمار برق‌گرفتگی فروردین سال جاری، افزود: یک نفر طی فروردین‌ماه سال جاری درپی حوادث دچار برق‌گرفتگی شد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برابر با دو نفر بوده، کاهش یافته است.

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: یک نفر آقا درپی حوادث غرق‌شدگی در رودخانه، طی یک ماهه ابتدایی سال جاری جان باخت و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که فوت هیچ فردی بر اثر حوادث غرق‌شدگی گزارش نشده بود، افزایش یافته است.

اصابت جسم سخت بیشترین عامل فوت درپی حوادث کار است

وی با بیان اینکه اصابت جسم سخت بیشترین عامل فوت درپی حوادث کار است، تصریح کرد: تعداد مصدومان حوادث کار فروردین ۱۴۰۱ برابر با ۱۸۳ نفر است که از این تعداد هفت نفر خانم و مابقی آقا هستند و نسبت به فروردین سال گذشته که این تعداد برابر با ۱۶۲ نفر بوده است، با افزایش ۱۳ درصدی مواجه هستیم. طی مدت مذکور ۹ نفر درپی حوادث کار جان باختند که همگی آقا بودند و در مقایسه با جان‌باختگان مدت مشابه سال گذشته که برابر با هفت نفر بوده است، تعداد جان‌باختگان ناشی از حوادث کار نیز افزایش داشته است.

فیروزبخت با اشاره به تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی، اضافه کرد: تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی اولین ماه سال جاری برابر با دو هزار و ۱۹۱ نفر است که از این تعداد ۶۵۲ نفر زن و یک هزار و ۵۳۹ نفر مرد بودند. آمار مذکور در مدت مشابه سال گذشته برابر با یک هزار و ۷۰۸ نفر بوده و تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی طی فروردین سال جاری با ۲۸.۳ درصد افزایش روبه‌رو شده است.

کاهش ۱.۴ درصدی مصدومان نزاع و افزایش فوت شدگان از قرص برنج

وی گفت: در یک ماهه سال جاری آمار مصدومان نزاع و درگیری‌ها برابر با سه هزار و ۳۱۲ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۲۱۲ نفر زن و دو هزار و ۱۰۰ نفر مرد هستند. این آمار در مقایسه با مصدومان نزاع و درگیری در سال گذشته که برابر با سه هزار و ۳۶۰ نفر بوده، کاهش ۱.۴ درصدی داشته است.

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: فوتی‌های ناشی از سوختگی طی مدت مذکور برابر با ۱۷ نفر است که از این تعداد هفت نفر زن و ۱۰ نفر مرد هستند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که برابر با ۱۱ نفر بوده، افزایش یافته است.

وی با اشاره به مسمومیت افراد با قرص برنج، خاطرنشان کرد: در فروردین‌ماه دو مرد دچار مسمومیت با قرص برنج شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با یک نفر (مرد) بوده است. همچنین ۳۰۱ جسد در فروردین‌ماه سال جاری معاینه شد که این آمار در فروردین ۱۴۰۰ برابر با ۳۱۷ جسد بوده است و معاینه اجساد کاهشی پنج درصدی داشته است.

کد خبر 577308

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان افزایش مسمومیت با قرص برنج مسمومیت با قرص برنج حادثه گاز گرفتگی در اصفهان مسمومیت در گازگرفتگی افزایش آمار گازگرفتگی مسمومیت با مونوکسید کربن مسمومیت با گاز CO افزایش نزاع و درگیری نزاع و درگیری و خانوادگی فوت در اثر برق گرفتگی آمار تلفات برق گرفتگی برق گرفتگی در اصفهان جانباختگان حوادث ترافیکی حوادث ترافیکی و جاده ای آمار فوت ناشی از حوادث کار امار مصدومان ناشی از حوادث کار فوتی حوادث کار معاینه جسد حادثه اخبار حوادث وضعیت اخبار حوادث در ایران سانحه سوختگی جانباختگان سوختگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نفر است که از این تعداد مدت مشابه سال گذشته سال گذشته که برابر ماه سال جاری فروردین ماه فروردین سال درپی حوادث حوادث کار یک هزار نفر بوده یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است

دنیای اقتصاد نوشت: بهای اجاره خانه در کشور در فروردین، 1.7‌درصد به صورت ماهانه (در مقایسه با اسفند سال گذشته)، افزایش پیدا کرد.   این نرخ تورم ماهانه اجاره، در مقایسه با روند یکی دو سال گذشته همین نرخ، در «سطح بسیار پایین» قرار گرفته به این معنا که میانگین تورم ماهانه اجاره مسکن طی دو سال 1401 و 1402، نرخ 3‌درصد بوده است.   پس در این صورت آیا «بازار اجاره به سمت بهبود، حرکت کرده است؟»   بررسی‌ها برای پاسخ این پرسش، «جواب منفی» ارائه می‌کند، چون که «در همه فروردین‌ها در سال‌های اخیر، همواره تورم ماهانه اجاره مسکن، یک سقوط نرخ را تجربه کرده است.»   در فروردین دو سال اخیر نیز رشد ماهانه شاخص اجاره مسکن در کشور، 2‌درصد بوده است که تقریبا نصف همین نرخ در ماه‌های دیگر سال بود. این افت نرخ تورم ماهانه اجاره در ماه اول هر سال در مقایسه با میانگین تورم ماهانه اجاره 11ماه بعد از آن، «ناشی از تعطیلی بازار معاملات مسکن به خصوص معاملات اجاره» است. در ماه اول سال، تقریبا هیچ مستاجری جابه‌جا نمی‌شود مگر تحت‌تاثیر موارد خاص که حجم آن پایین است.   به این ترتیب، «تابلوی تورم ماهانه اجاره مسکن در فروردین 1403»، معیار مشخصی برای تحلیل وضعیت بازار اجاره‌نشینی و حال و روز مستاجرها نیست. از این رو، در این بررسی، لازم است «تورم نقطه‌ای اجاره مسکن» یا همان «میزان رشد اجاره‌بها در ماه اول سال‌جاری نسبت به ماه اول 1402»، دیده و تحلیل شود.   تورم نقطه‌ای اجاره مسکن در ماه گذشته نرخ 41.8‌درصد را ثبت کرد. اینکه سرعت رشد نقطه‌ای و سالانه اجاره‌بهای مسکن به شکل تاریخی در دو سه سال گذشته و حتی در شروع امسال، افزایش یافته است، ناشی از «سطح جهش‌یافته تورم عمومی» و «تورم مسکن» است که در همین صفحه، قبلا درباره آن گزارش‌های تحلیلی منتشر شده بود. در این مقطع اما علاوه بر اینکه، ضرورت دارد سیاستگذار نسبت به «ریشه‌های تب بالای تورم اجاره مسکن» توجه کند تا بتواند «مهم‌ترین هزینه زندگی ماهانه خانوارها را از حالت سنگین و نامتعارف» به سطح نرمال برگرداند، «دو پیام هشداری» نرخ جدید تورم اجاره هم باید دیده شود.   سطح 41.8 درصدی رشد اجاره‌بها در قراردادهای فروردین 1403 از دو منظر مورد بررسی است.   این نرخ نشان می‌دهد، «فرمول مدنظر نمایندگان مجلس برای تعیین رشد مجاز اجاره‌بها در سال» که تصویب کرده‌اند و برای تایید نهادی روانه شورای نگهبان است، با «وضع موجود این بازار» همخوانی ندارد. فرمول نمایندگان می‌گوید، موجرها هر سال مکلف شوند «اجاره‌بهای سال جدید را براساس 50 تا 100‌درصد تورم عمومی افزایش دهند و بیش از آن، ممنوع باشد». اما در حال حاضر، تورم اجاره از تورم عمومی جلو زده است به این صورت که در فروردین امسال، تورم نقطه‌ای اجاره مسکن 41.8‌درصد شد در حالی که نرخ تورم عمومی نقطه‌ای در سطح 30.9‌درصد قرار گرفت. به این ترتیب، در وضع موجود که «نرخ رشد اجاره‌بها، 1.35 برابر نرخ تورم عمومی است»، ملاک قراردادن تورم عمومی برای تعیین تورم اجاره، امکان ‌پذیرش آن را از سوی بازار با تردید روبه رو می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی