Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:46:26 GMT

تردد مسافر از مرز بازرگان ۲۲۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۰۳۷۶

تردد مسافر از مرز بازرگان ۲۲۵ درصد افزایش یافت

جابر اکبرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال ۱۵۱ هزار و ۲۷۰ نفر مسافر در این مدت از طریق این مرز تردد کرده‌اند در حالیکه سال قبل، این تعداد ۴۶ هزار و ۴۱۱ نفر بود.

وی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۶۴ هزار ۹۶۵ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۴۵ هزار و ۱۴۶ نفر در این مدت اعلام کرد و افزود: مسافران ورودی ایرانی ۳۰۳ درصد و خروجی ایرانی نیز ۳۳۹ درصد بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: شمار ورودی مسافران خارجی نیز در همین مدت ۲۴ هزار و ۵۲۴ نفر و شمار مسافران خروجی نیز ۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر بود که به ترتیب ۱۰۲ و ۱۰۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ملی ستاد کرونا، این مرز از ۱۶ مهرماه سال گذشته برای تردد مسافران به شرط داشتن جواب منفی آزمایش پی سی آر بازگشایی شد، گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹ و در جهت کنترل آن و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پایانه‌های مرزی ایران و ترکیه برای تردد مسافر برای ۱۸ ماه بسته بود و تنها ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت ۲ کشور امکان پذیر بود.

اکبرپور با بیان اینکه مرز بازرگان از نیمه خرداد سال ۹۹ و پس از پیگیری‌های مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال شد، اضافه کرد: تردد کامیون همچنان ادامه دارد و مشکلی در این خصوص دیده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین کشورهای ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

برچسب‌ها گمرک بازرگان جابر اکبرزاده مدیریت پایانه مرزی بازرگان آذربایجان غربی حمل و نقل مسافری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان مدیریت پایانه مرزی بازرگان گمرک بازرگان مدیریت پایانه مرزی بازرگان آذربایجان غربی حمل و نقل مسافری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه

وریا محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بازدید از شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر به صورت مستمر توسط اداره راهداری جهت بررسی و روند صدور بارنامه و صورت وضعیت صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قروه افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ شرکت حمل و نقل کالا و یک شرکت مسافربری پلمب شدند.

وی گفت: در جریان بازدید‌های به عمل آمده ۶ شرکت متخلف دیگر نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

محمدی ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ شرکت حمل و نقل کالا و سه شرکت حمل و نقل مسافر در این شهرستان، یادآور شد: در سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۹۳۲ بارنامه حمل کالا از مبدا شهرستان قروه صادر شد و میزان ۲۰ هزار و ۵۵۰ تن جابه‌جایی کالا به ثبت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا + فیلم
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار