Web Analytics Made Easy - Statcounter

میر گفت: کشت قراردادی گیاهان علوفه ای در 1500 هکتار از اراضی استان لرستان اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی میر در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: برای نخستین بار در استان با استفاده از قالب کشت قراردادی، ارتباطی بین تولید کننده نهاده دامی و مصرف کننده برقرار می شود به طوری که یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح، رعایت الگوی کشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این برنامه کشت های علوفه ای مورد نیاز دامدار برنامه ریزی می شود و سپس دامدار به عنوان طرف اصلی کشاورز شناخته می شود که در این طرح، کشت ذرت علوفه ای بیشتر مد نظر است و اتحادیه ها هم در برداشت و هم خرید کمک می کنند که در این راستا ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن نهاده دامی وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: علاوه بر این برنامه، حمایت های دیگری نیز از جمله پکیج های مالی و یا اینکه کود مورد نیاز را راحت تر در اختیار آنها قرارگیرد مد نظر است و زمانی که کشاورز اقدام به کشت علوفه ای نماید، بخشی از هزینه توسط اتحادیه دامداران به کشاورز پرداخت می شود و هم دامدار در شرایط خشکسالی بهتر می تواند نهاده تهیه نماید.

میر عنوان کرد: این طرح قرار است ظرف مدت پنج سال در ۱۰ هزار هکتار اجرا شود که در سال اول این برنامه در هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا می شود که ترویج الگوی کشت و همچنین تامین نهاده و علوفه برای دامداران از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کلام‌الله صفری در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم