Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جلسه‌ای با فرماندار و شهردار میاندوآب در مورد اینکه در محیط پیرامون این اثر تاریخی یک سایت گردشگری و تفرجگاه برای عموم مردم و مسافران ایجاد شود، رایزنی شد.   

وی افزود: یکی از اقدامات در خصوص این اثر، ساختار اصلی و بدنه پل است که کار مرمت بنا و تحکیم بستر آن اجرا شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جباری اضافه کرد: آنچه مهم است اجرای دستک‌ها و دسترسی به پل است که برای اجرای آن ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه همچنین محوطه پیرامونی پل نیاز به ساماندهی دارد که ایجاد فضای سبز، روشنایی، احداث سرویس های بهداشتی و مبلمان آن است،  افزود: برای احداث این امکانات نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه ای با فرمانداری و شهرداری میاندوآب مقرر شد که کار پیگیری جذب منابع اعتباری از استان و سطح ملی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی انجام گیرد.  

وی گفت: تلاش داریم هم از اعتبارات ملی و هم از طریق سازمان برنامه و بودجه استان و با همکاری شهرداری میاندوآب پس از عملیات طراحی توسط مشاور، این اثر تاریخی را مرمت و همچنین زیرساخت‌های گردشگری آن را تکمیل کنیم.

جباری تاکید کرد: با اجرای این عملیات پیش بینی می‌شود طی ۲ سال آتی این طرح به اتمام رسیده و آماده استقبال از گردشگران و مسافران شود.

بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی در میاندوآب وجود دارد که تاکنون از این تعداد ۴۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها گردشگری آذربایجان غربی آثار تاریخی مرمت میراث فرهنگی میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان غربی آثار تاریخی گردشگری آذربایجان غربی آثار تاریخی مرمت میراث فرهنگی میاندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیتهای این بخش در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران معرفی شد و علاوه بر آن، ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرار گرفت.

رضا حیدری افزود: برای این فرصتها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد ویژه تعریف شده که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصتها را در کوتاهترین زمان به دست آورند.

حیدری اظهارکرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی نیز بین بازدیدکنندگان توزیع شد که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی هستند.

وی ، هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان عنوان کرد و گفت: یافتن سرمایه گذار در حوزه بین المللی در زمینه گردشگری نیز از دیگر اهداف شرکت در نمیشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گروههای کالایی صنعت شامل صنایع خودروسازی، مخابرات و الکترونیک، چاپ و بسته بندی و لوازم خانگی و صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی و خدمات  بیمه، مالی و گمرک برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران، هشت اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه، با هدف فراهم آوردن فرصت ارائه محصولات، خدمات، فناوریها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخشها و صنایع مختلف، امروز به کار خود پایان می دهد.

دیگر خبرها

  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد