Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سعید قبیتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه موفق شد در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۲۷ میلیون تن کالا را بدون محدودیت در مسیرهای بین‌المللی جابجا کند.

وی افزود: آمارها بیانگر رشد ۴۰ درصدی جابجایی کالاهای فله‌ای و کانتینری توسط ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم تصریح کرد: درآمد این شرکت در مجموع از محل حمل کالا در مسیرهای بین‌المللی و منطقه‌ای به حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

قبیتی ادامه داد: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجموع سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن سوخت مصرف می‌کند و همه سوخت مورد نیاز ناوگان این شرکت از پالایشگاه‌های داخلی تامین و به ازای هر تن سوخت ناوگان حدود ۱۰۰ دلار صرفه جویی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر بندر شهید رجایی که هم اکنون سوخت مورد نیاز ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تامین می کند و برای ایجاد زیرساخت های سوخت رسانی به شناورها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور برنامه های زیادی در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم گفت: ضمن اینکه تولید سوخت کم سولفور در پالایشگاه شازند که با ۱۲۰۰ تن در ماه راه اندازی شد هم اکنون به بیش از ۶۰ هزار تن رسیده و سوخت مورد نیاز ناوگان کشتیرانی را تامین می‌کند.

قبیتی با بیان اینکه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سالانه نیازمند ۴۰۰ هزار تُن سوخت است، اظهار داشت: سهم ایران از بانکرینگ(سوخت رسانی) خلیج فارس ۱۲.۵ درصد است و هم اکنون در بندر شهید رجایی روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت به شناورها عرضه می‌کند.

وی بیان کرد: سایت سوخت‌رسانی شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر دارای ظرفیت ۵۳ هزار تُن انبارش سوخت است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۱۱۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تامین سوخت مورد نیاز ناوگان خود سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن سوخت توزیع می کند و در مجموع با سهم سایر شرکت های سوخت رسان، سالانه حدود یک میلیون تن سوخت برای ناوگان دریایی کشور توزیع می شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتیرانی تحریم بانکرینگ ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سوخت مورد نیاز ناوگان هم اکنون تن سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش،‌ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از  ۶۷ روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌ فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره در حال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس را انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم