Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو عمرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان مصرف کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه در بهبود کمی و کیفی محصولات تاثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اصلاح قیمت‌ها و کاهش قیمت ۴۵ درصدی کودهای فسفاته و پتاسه علاوه بر توسعه کیفی تغذیه متعادل از سوی کشاورزان هزینه مصرف کودهای شیمیایی در یک هکتار نیز بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرانی اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده سال گذشته میزان مصرف کودهای فسفاته در این استان در کل سال چهار تن بود این درحالی است که با اصلاح قیمت‌ها طی ۲ ماه گذشته این میزان به ۳۲۱ تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین مصرف کودهای پتاسه نیز در سال گذشته ۲ تن اعلام شده این درحالی است که تنها در ۲ ماه نخست سال جاری میزان مصرف این نوع کود به ۲۳۶ تن افزایش یافته است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقدار استاندارد ابلاغی است اما رشد مصرف این ۲ گروه کودی در سال جاری نسبت به سالهای گذشته بی‌سابقه و نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی است.

عمرانی ادامه داد: انتظار می‌رود با اقدامات ترویجی و آموزشی بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف کود را به مقدار استاندارد برسانیم.

وی یادآور شد: در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری همایش آموزشی مصرف بهینه کود را در ان استان برنامه‌ریزی کرده است.

وی  گفت: میزان مصرفی کودهای فسفاته و پتاسه هر سال از سوی موسسه خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی  بر اساس نیاز خاکی اراضی کشاورزی به استان ها اعلام می شود که میزان مورد نیاز این نهاده ها در سال جاری  برای استان بوشهر ۱۴هزار و ۷۰۰ تن کود فسفاته، ۹ هزار و ۷۰۰ تن کود پتاسه و ۲۰ هزار تن کود اوره اعلام شده است.

افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در استان بوشهر منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقا سلامت جامعه خواهد شد.

برچسب‌ها بوشهر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کود اوره کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کود اوره بوشهر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کود اوره کشاورزی کودهای فسفاته و پتاسه مصرف کودهای استان بوشهر میزان مصرف سال جاری مصرف کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در جزیره صنعتی صدرا ضمن تبریک این هفته به کارگران حاضر در مراسم، گفت: به نیابت از جامعه کار و تولید استان بوشهر محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم و افتخاری بود برای ما که پای رهنمود و دستورات معظم له باشیم و در ابتدای فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ابلاغ فرمودند سلام گرم ایشان را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم و ما امروز ماموریم که سلام گرم ایشان را تقدیم شما بزرگوارانی که در حوزه اقتصاد و در سال جهش تولید با مشارکت مردم اثرگذار هستید تقدیم کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به جمعیت ۳۵۴ هزار نفری جمعیت کارگری در استان بوشهر بیان کرد: کارگران کسانی هستند که چرخ اقتصاد در این استان به حرکت در می آوردند و نباید این اتفاق مهم و این نقش کارگران نادیده گرفته بشود.

کشاورزی ادامه داد: نباید از سلامت، ایمنی و بهداشت کار کارگر غافل شویم، زیرا منابع انسانی سرمایه نظام است و با آسیب های محیط کارگری و افزایش بیماری های شغلی، سطح بهره وری کاهش پیدا خواهد و در نتیجه کارفرما متضرر می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تذکر به مدیران و کارفرمایان گفت: مراسم ویژه قدردانی از زحمات کارگران نباید گرفتار حل تهیه یک آب معدنی و یک پذیرایی معمولی و.... باشد و جای تاسف داره که یک جایی قرار بگیریم و نام کارگر رو ببریم ولی برای منزلت این عزیزان کارفرمایان در راستای مسئولیت اجتماعی خود قانونا و شرعا نسبت ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی، مسکن کارگران، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرهنکی و ورزشی کارگران اقدام کنند.

کشاورزی با بیان اینکه قانون کار و انضباط کارگاهی جای خود را دارند، اظهار داشت: کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند.

کشاورزی بیان داشت: در پایان هفته کار و کارگر اسامی دستگاه هایی که در حوزه کارگری همراهی نکرده و ارزش کارگر رو نادیده گرفتن اعلام می کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در دیدار با کارگران فرمودند اگر کارگر حالش خوب باشد حال جامعه خوب خواهد شد تصریح کرد: نیمی از جمعیت استان بوشهر را قشر زحمت کش کارگر تشکیل می دهند پس ما اگر حال این قشر زحمتکش را از لحاظ رضایتمندی خوب کنیم حال جامعه خوب خواهد شد.

مصدق کشاورزی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۵۰ نفر شغل در استان به به همت دولت مردمی و این حکومتی که واقعاً توجه ویژه به حوزه معیشت کارگران دارد و رهنمودهای ارزشمند استاندار انقلابی بوشهر ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان بیان کرد: اطمینان خاطر می دهیم به شما جامعه کارگری که ما پای کار شما هستیم همانگونه که شما پای کار نظام هستید و در دفاع از حقوق حقه مردم استان بوشهر کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6092565

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند