Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، خانمی می‌گفت ده سال از زندگی مشترکش می‌گذرد، خودش و همسرش کار می‌کنند و هر دو درآمد دارند، زندگی نسبتا خوبی دارند اما عشق و علاقه اولیه بینشان دیگر برقرار نیست. زندگی برایشان عادی شده و خاصیت زندگی مشترک شاید بعد از سال‌ها اینطور باشد که شور و هیجان اولیه از بین می‌رود. حتی شاید اینطور باشد که زوجین به خاطر بچه‌هایشان با هم زندگی می‌کنند و علاقه بینشان از بین رفته باشد!

مهمترین اتفاقی که زوجین پس از آشنایی و گذراندن مراحل نامزدی و مراسم ازدواج با آن مواجه می‌شوند، افزایش مسئولیت‌ها، آشکار شدن برخی تفاوت‌ها و دچار شدن به روزمرگی در رابطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دوره پرشور و هیجان اولیه در رابطه مشترک، مدیریت رابطه و حفظ صمیمیت، کلید موفقیت زوجین در طول زندگی مشترک است. اما چطور می‌توان آن هیجان و علاقه اولیه را حفظ کرد؟ «دکتر نسیم نوری» متخصص روانشناسی و مشاور خانواده در این باره نظراتش را مطرح می‌کند.

۱- ساختن فضای ارتباط عاری از ترس: این فضا را به همسرتان بدهید تا به‌راحتی بتواند آرزوها، نقشه‌های آینده و رازهای ذهنی‌اش را بدون ترس به شما بگوید. دکتر نسیم نوری می‌گوید: «او را قضاوت و سرزنش نکنید زیرا ما همیشه به فردی مورد اطمینان نیاز داریم تا به‌راحتی بتوانیم رازها و مسائل شخصی خود را برای او افشا کنیم.»

۲- احترام به دیدگاه یکدیگر: بسیار مهم است که بتوانید دنیا را از دریچۀ نگاه همسرتان نیز بنگرید. احترام به دیدگاه طرف مقابل، توانایی پذیرش، درک و همدلی با او را در خود تقویت کنید. 

۳- اختصاص زمان برای یکدیگر: زمان‌هایی را در روز برای گفتگو و در میان گذاشتن همۀ احساسات مثبت و منفی خود با همسر، حتی بیان تجارب روزانه، اختصاص دهید. دکتر نوری می‌گوید: «این نکته را بدانید که همسر شما بدون آنکه چیزی به او بگویید و خواسته‌تان را به زبان بیاورید، از درون ذهن شما آگاه نیست. حتی باید در مورد مسائل مالی نیز با یکدیگر شفاف سخن بگویید. از نیازهای مالی، مدیریت هزینه ها، هدف های سرمایه‌گذاری با هم سخن بگویید.»

۴- ارتقای رضایت زناشویی: زمان‌هایی را برای گفت‌وگوهای صریح در مورد خواسته‌ها و نیازهای زناشویی‌تان اختصاص دهید. راحت بودن گفت‌وگو دربارۀ تمایلات زناشویی با شریک زندگیتان باعث رضایت بالاتری می‌شود. 

۵-  افزایش شور و هیجان در رابطه: گفتن واژۀ «دوستت دارم»، ارسال پیام‌های عاشقانه، تعریف و تمجید از همسر، باعث افزایش هیجان مثبت در رابطه می‌شود. حتی گاهی اوقات شوخی‌های غیرخصمانه را که شامل بذله‌گویی و ایجاد فضای صمیمانه هستند نیز انجام دهید. غافلگیری‌ها و سورپرایزهای مثبت را نیز نادیده نگیرید.

۶- افزایش مشارکت: سعی کنید با مشارکت همسر، در مراسم، فعالیت‌ها، مناسبت‌های اجتماعی حتی قدم زدن با یکدیگر در فضاهای اجتماعی شرکت کنید.

دکتر نوری معتقد است: «فعالیت‌های روزمره‌ای چون خوردن و آشامیدن، ورزش کردن، بازی کردن، گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت را به صورت مشترک و در کنار یکدیگر انجام دهید. برخی از این فعالیت‌های مشترک می‌تواند شامل مرور خاطرات خوب مشترک گذشته و دیدن عکس مناسبات یا سفرهای مشترک گذشته نیز باشد.

۷-  پیگیری علاقه‌مندی‌ها: چنانچه علاقه‌مندی‌های مشترک در زمینه‌های هنری، ورزشی، فرهنگی دارید، فعالیت‌های مشترکی را برای خودتان ترتیب دهید. اگر علاقه‌مندی‌های متفاوتی دارید، با احترام به سلیقۀ طرف مقابل، فضای بیشتری برای دنبال کردن علاقه مندی‌های خودتان به یکدیگر بدهید.»

شما برای گرم‌تر شدن فضای زندگی مشترکتان چه کارهایی انجام می‌دهید؟ آیا برای افزایش مشارکت بین خود و همسرتان کاری انجام داده‌اید یا اینکه علاقه‌مندی‌هایتان را با هم به اشتراک گذاشته‌اید؟ هر چه بیشتر در این زمینه‌ها با هم به توافق برسید، رابطه‌تان در درازمدت بهتر و عاشقانه‌تر می‌شود.

کد خبر 678936 منبع: فارس برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن خبر مهم خانواده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم خانواده علاقه مندی علاقه مندی ها زندگی مشترک فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

تنهایی موجب کاهش طول عمر بازماندگان سرطان می‌شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بازماندگان سرطان که در تنهایی زندگی می‌کنند، در مقایسه با افرادی که همراه و همدمی در زندگی دارند، بیشتر احتمال دارد فوت کنند.

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می‌شود

می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پله‌ها را به جای آسانسور انتخاب کنید.

نحوه تأثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

استفاده طولانی مدت روزانه از آسپرین برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ شناخته شده است، اما تا به حال مشخص نشده است که چرا چنین تأثیری دارد.

داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می‌دهند

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد افرادی که داروهای سوزش معده مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر میگرن و انواع دیگر سردردهای شدید هستند.

کد خبر 6095402

دیگر خبرها

  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم