Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آواربرداری در ساختمان متروپول آبادان امروز به روز چهارم رسیده است. درحالی که همه چشم‌ها به حادثه ریزش ساختمان در آبادان معطوف شده است، از امروز نگرانی‌ها حجم و عمق بیشتری می‌گیرد چرا که امیدها برای زنده‌ مانده افراد حادثه دیده‌ای که در زیر آوارِ سنگین متروپل گرفتار مانده‌اند، به حداقل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تعداد جانباختگان حادثه آبادان به ۱۸ نفر رسید

احسان عباس‌پور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با پیدا شدن ۲ جسد دیگر به ۱۸ نفر رسید.

وی افزود: ۳۷ نفر از شهروندان زنده از زیر آوار بیرون آورده شدند که برای مداوا به بیمارستان‎های شهر منتقل شدند.

وی گفت: عملیات آواربرداری تا بیرون آوردن آخرین جانباخته ادامه خواهد داشت و نیروهای امدادی مشغول آواربرداری هستند.

 

 

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر روز گذشته اظهار داشته است که  گستردگی حادثه و حجم آوار بسیار زیاد است و پیچیدگی خاص خود را دارد بنابراین نمی‌توان آن را با حادثه دیگری مقایسه کرد.

او با ابراز نگرانی نسبت وضعیت امدادگران گفت: مخاطرات و حوادث زیادی را تجربه کرده‌ایم، نحوه مدیریت این حادثه را خیلی خوب می‌بینیم اما سنگینی کار و فشارها و ناپایداری سازه باعث سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن کارها می‌شود.

 

متروپل‌های دیگر کشور را دریابید

آرا شاوردیان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشته است که ساختمان های زیادی مانند متروپل با بی توجهی به نظر ناظران نظام مهندسی ساخته شده که هم اکنون مانند بمب های ساعتی جان مردم را تهدید می کنند.

وی گفت: در حوزه ساختمان توجیه اقتصادی و صرفه اقتصادی اولویت بالاتری نسبت به مسائل فنی و نظارتی دارد. متاسفانه در مجوزهایی که صادر می شود پس از ورود سازمان نظام مهندسی و اعمال نظر، توجه ای به نظرات کارشناسی نمی شود.

16 جانباخته تا ظهر روز چهارشنبه

احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون در حادثه ریزش ساختمان در آبادان ۱۶ فوتی داشته‌ایم و همچنین ۳۷ نفر زخمی شده بودند که از این تعداد ۳۴ نفر مرخص شده‌اند.

وی گفت: همچنان عملیات در حال انجام است و متخصصان بسیار خوبی از مرکز تحقیقات ساختمان و افرادی که در مسائل آواربرداری متخصص شده‌اند، حضور دارند.

روز گذشته پیکرهای پیمان بایندور و مهدی اسماعیلی، دو تن از جانباختگان حادثه‌ ریزش ساختمان در آبادان بر دوش مردم شهرستان آبادان تشییع شد. حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان، در آیین تشییع جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل اظهار کرد: این حادثه باعث حزن و اندوه مردم آبادان و کل کشور شد.

ازدحام مردم حادثه آفرید

صادق خلیلیان استاندار خوزستان با بیان اینکه متخلفان حادثه با اشد مجازات روبه‌رو می‌شوند، گفته است که عدم رعایت ضوابط فنی در ساختمان متروپل مورد پیگرد شدید قرار خواهد گرفت و با صاحب ساختمان و سازندگان آن و عواملی که در شهرداری دخیل بودند با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اطلاعیه‌ای از مصدومیت تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری حادثه متروپل خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: فریادهای یکی از افراد مبنی بر ریزش ساختمان موجب شد تا به دلیل ازدحام جمعیت و هجوم افراد در صحنه تعدادی از امدادگران در حین فرار دچار صدمه شوند. از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند.

محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم‌های «سحر» (ساماندهی حمایت‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی) این سازمان به محل حادثه متروپل آبادان خبر داد. وی گفت: در حال حاضر دو تیم تخصصی از اهواز در منطقه حضور دارد وظیفه این دو تیم فضاسازی مناسب برای حضور بازماندگان است.

چرا لودر در محل آواربرداری نیست؟

احسان عباسپور فرماندار آبادان گفت: همه نیروهای نظامی، امنیتی و امدادی با لجستیک و تجهیزات کامل از روز اول در منطقه حضور دارند. اگر در فیلم‌ها مشاهده می‌شود لودر و یا جرثقیل‌های بزرگ در محل نیست، به معنای آن نیست که این ادوات وجود ندارد.

وی افزود: هر لحظه احتمال ریزش کل ساختمان مترومل وجود دارد، ادامه داد: این ادوات با توجه به ضعفی که در سازه متروپل وجود دارد در نزدیکترین نقطه از ساختمان دپو شده‌اند.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود ....

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آواربرداری در روز چهارم جانباختگان متروپل حادثه در آبادان حادثه ریزش ساختمان جانباختگان حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت

به گزارش صدای ایران از ایسنا،سروان نعیم مفلحی اظهار کرد: شامگاه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پایه شبکه برق در محل پارکینگ استقبال، ورودی شهر بم به سمت بلوار خلیج فارس برخورد کرد.

وی با اشاره به مجروحیت چهار و مرگ دو نفر (مادر و فرزند خردسالش) در این حادثه رانندگی، گفت: علت حادثه عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده است.

رئیس پلیس راه بم_ زاهدان به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده‌ای نباشیم.


دیگر خبرها

  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • ریزش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • ریزش ساختمان مسکونی در اهواز در پی گودبرداری غیراصولی
  • حادثه سقوط در جنگل ابر شاهرود/ مرد ۴۰ ساله جان باخت
  • مسدود شدن محور سربندر - آبادان
  • محور سر بندر به آبادان مسدود شد/ دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند