Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای هیل، " هنری کیسینجر" اخیرا در نشست داووس سوئیس، واگذاری بخشی از خاک اوکراین به روسیه را یک راه‌حل پایان جنگ عنوان کرد.

در همین حال "ولودیمر زلنسکی" رئیس‌جمهوری روسیه از این راه‌حل مطرح شده از سوی هنری کیسینجر به شدت انتقاد کرد و گفت: کیسینجر از گذشته دور برخاسته و می گوید که بخشی از اوکراین را باید به روسیه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد تقویم کیسینجر مربوط به سال ۲۰۲۲ نیست بلکه مربوط به سال ۱۹۳۰ است.

اشاره زلنسکی به سال ۱۹۳۰ مربوط به توافق مونیخ است که براساس آن حکومت آلمان نازی اجازه یافت سرزمینی را در غرب چکسلواکی سابق به خود الحاق کند.

زلنسکی در واکنش به این راه‌حل پیشنهادی وزیر خارجه اسبق آمریکا تصریح کرد: در پشت همه گمانه‌زنی‌های ژئوپلیتیک آنهایی که به اوکراین توصیه می کنند بخشی از قلمرو خود را به روسیه واگذار کند، سیاستمدارانی هستند که همواره توجهی به شرایط مردم عادی نداشته اند. همیشه باید به مردم عادی توجه شود.

کیسینجر همچنین طی اظهاراتش در نشست داووس گفته بود: شکست تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات اوکراین با روسیه عواقب درازمدت بدی برای ثبات در اروپا خواهد داشت.

کیسینجر افزود: مذاکرات باید در دو ماه آینده قبل از آنکه تحولات و تنش هایی ایجاد شود که به راحتی قابل غلبه نیست، آغاز شود.

برچسب‌ها هنری کیسینجر روسیه ولودیمیر زلنسکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنری کیسینجر روسیه ولودیمیر زلنسکی هنری کیسینجر روسیه ولودیمیر زلنسکی راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟