Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@20:04:49 GMT

تاثیر درآمد فرزند مجرد در حذف یارانه خانوار

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۱۴۱۰

تاثیر درآمد فرزند مجرد در حذف یارانه خانوار

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره محاسبه حقوق فرزندان مجرد در سرجمع درآمد خانوار برای پرونده دریافت یارانه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، حجت الله عبدالملکی در پاسخ به این پرسش که مردم گلایه‌هایی از محاسبه درآمد فرزندان مجرد در سرجمع درآمد خانوار دارند، آیا وزارت تعاون برنامه‌ای برای اصلاح این موضوع دارد؟ اظهار کرد: هر خانواده یک پرونده هدفمندی یارانه دارد که شامل تمامی افرادی است که هم سفره هستند؛ هم سفره یعنی پدر، مادر و فرزندان که تمامی درآمد همه اعضای خانواده در سرجمع پرونده مذکور محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر فرزندی به سن قانونی رسیده و تمایل نداشته باشد که درآمدش در سرجمع درآمد خانوار لحاظ شود، می‌تواند در سایت هدفمندی یارانه‌ها، درخواست دهد و خود را به عنوان خانواده‌ای جدا معرفی کند؛ هیچ منعی برای این موضوع وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود، امکان جدا کردن یارانه فرزندان مجرد از خانواده وجود ندارد، توضیح داد: مسئولیت این موضوع با سازمان هدفمندی یارانه‌ها است که مطرح می‌کنند آن را انجام می‌دهیم.

کد خبر 577782

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان هدفمندی یارانه ها وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یارانه نقدی یارانه 1401 پیگیری یارانه 1401 جزییات یارانه 1401 سایت اعتراض یارانه 1401 سایت پیگیری یارانه 1401 مبلغ جدید یارانه 1401 یارانه ۱۴۰۱ چقدر است ثبت نام یارانه 1401 مبلغ یارانه ۱۴۰۱ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد