Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد مهدی‌زاده روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی استان ۵.۳۲ متر مربع است که باید به ۸.۳۹ متر افزایش یابد و در این زمینه نیازمند تلاش و رسیدن سرانه با رقم جبرانی حداقل سه متر مربع برای استان هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد فضاهای آموزشی استان ۲ هزار و ۸۷۸ واحد به متراژ ۸۸۶  هزار متر مربع است، گفت:  از این تعداد واحد آموزشی ۱۹۵ واحد سنگی، ۲۹مورد کانکسی، ۲۱۵ مورد نیازمند مقاوم سازی و ۲۱۳ واحد پرخطر و تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان اظهار داشت: هر چند اکثر شهرهای استان دارای ساختمان‌های تخریبی و پرخطر آموزشی هستند اما در این حوزه شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان و بانه در اولویت بوده و در مجموع ۲۵۷ واحد سنگی، تخریبی و غیره در این شهرستان‌ها وجود دارد.

وی به پروژه های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶۶ پروژه فعال با ۳۹۶ کلاس درس در دست اجرا بود و در سال جاری نیز  اولین مناقصه برگزار و ۱۹ پروژه با ۹۴ کلاس درس در دست اجرا قرار دارد.

مهدی زاده به استاندارد سازی سیستم گرمایشی اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۲۹۰ مدرسه با هفت هزار و ۳۱۱ کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد و در سال جاری نیز تعدادی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری مدرسه‌ای در استان  نداشته باشیم که به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نباشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته۱۷۴ پروژه با  ۶۹۶ کلاس درس در استان مقاوم‌سازی شده است، افزود: در بحث محرومیت زدایی مدارس نیز سال گذشته ۳۷ پروژه با ۱۷۴ کلای درس و اعتبار۱۱۰ میلیارد تومان اجرا شد و تکمیل این پروژه ها ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دازد.

 

۴۲ پروژه به فضاهای ورزشی کردستان اضافه می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با اشاره به وجود ۶۲ فضای ورزشی در استان گفت: میانگین فضای ورزشی دانش‌آموزی استان ۱۸.۵ صدم درصد بوده و در این زمینه استان ۲۸ در کشور هستیم.

افشین خوشگوار به پروژه های طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: سهم استان کردستان از پروژه‌های ورزشی در قالب این طرح ۴۲ فضای ورزشی شامل هفت سالن ورزشی و ۳۵ زمین چمن مصنوعی است.

وی اظهار داشت: ۴۵ درصد اعتبار مورد نیاز برای این پروژه‌ها در استان از سوی وزارت آموزش و پرورش تقبل شده و ۵۵درصد نیز از محل منابع استانی باید تامین شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کرستان با اشاره به اینکه اگر این ۴۲ فضا اضافه شود انقلابی در  سرانه فضای ورزشی استان روی خواهد داد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۵ زمین چمن مصنوعی تا پایان شهریور جاری و سالن‌ها نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

خوشگوار یادآور شد: ۱۶ پروژه نیمه تمام ورزشی دیگر هم در استان وجود دارد که بین ۱۵ تا ۳۵ درصد پیشرفت دارند و تلاش‌های زیادی انجام شده که تکمیل شوند اما انجام نشده و انتظار داریم اعتبار جهشی برای تکمیل این پروژه ها جذب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گزارشی از نتایج مصوبات جلسه قبل شورا و پیگیری صورت گرفته به منظور حصول نتیجه ارائه و از اجرایی شدن بخش اعظم مصوبات خبر داد و سپس ضمن قرائت دستور کار جلسه شورای آموزش و پرورش استان از مسوولان هر بخش خواست نسبت به تشریح و تبیین موضوعات اقدام کنند.

استان کردستان ۳۰۰ هزاردانش‌آموز دارد که در سه‌ هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها مریوان کردستان سنندج وزارت آموزش و پرورش مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان سنندج مریوان کردستان سنندج وزارت آموزش و پرورش مدرسه سازی استان کردستان آموزش و پرورش تا پایان سال فضای ورزشی پروژه ها سال جاری کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است