Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها یک روز پس از حادثه تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس، پلیس این شهر، نوجوانی را به اتهام حمل سلاح داخل خودرویش که در نزدیکی یک دبیرستان پارک کرده بود، دستگیر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تنها یک روز پس از حادثه تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس، پلیس این شهر، نوجوان دانش آموزی را به اتهام حمل سلاح داخل خودرویش که در نزدیکی یک دبیرستان پارک کرده بود، دستگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، پلیس تگزاس، پس از دریافت گزارشی از یک کارگر مبنی بر قدم زدن مشکوک یک نوجوان در نزدیکی دبیرستان «برکنر» در منطقه ریچاردسون تگزاس، به سرعت به محل مورد نظر رفته و شروع به بازرسی از این نوجوان کرد.

پلیس در بازرسی بدنی این نوجوان که خود دانش آموز همان دبیرستان بود، هیچ سلاحی پیدا نکرد اما در بازرسی از خودروی وی که در نزدیکی دبیرستان پارک شده بود، دو قبضه سلاح گرم کشف و ضبط کرد.

پلیس پس از یافتن این اسلحه ها، این نوجوان را به اتهام حمل غیرقانونی اسلحه در نزدیکی محل آموزشی دستگیر کرد.

تحقیقات پلیس در این باره همچنان ادامه دارد اما تاکنون به علت سن این نوجوان، جزئیات بیشتری درباره وی و نامش منتشر نشده است.

پس از این اتفاق، دبیرستان برکنر و مدرسه ابتدایی نزدیک این دبیرستان نیز برای ساعتی تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفتند.

پلیس در بیانیه خود از فردی که با آنها تماس گرفته و موضوع را اطلاع داده بود تشکر کرد و از وی بابت کمک به جلوگیری از وقوع حادثه تیراندازی مرگبار دیگری تشکر کرد.

شهر ریچادسون در چند صد مایلی شمال شرقی شهر اوالد در ایالت تگزاس قرار دارد که تیراندازی مرگبار روز سه شنبه در مدرسه ابتدایی این شهر رخ داد.

دستگیری این نوجوان در حالی صورت گرفت که روز سه‌شنبه بر اثر تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر «اوالد» در ایالت تگزاس آمریکا، 21 نفر از جمله 19 کودک کشته شدند.

در پی این تیراندازی مرگبار، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، از اعضای کنگره خواست مقابل لابی اسلحه به‌پا خیزند و قانون محدودیت حمل سلاح را تصویب کنند.

وی همچنین دستور داد به‌احترام کشته‌شدن دانش‌آموزان و افراد در حادثه تیراندازی در مدرسه ابتدایی در تگزاس، پرچم آمریکا بر فراز کاخ سفید و دیگر ساختمان‌های فدرال به حالت نیمه‌افراشته درآید.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، در بیانیه‌ای، انگشت اتهام را به سمت حزب جمهوری خواه و لابی اسلحه گرفت و قصور آنها در محدود نکردن قوانین حمل سلاح را عامل این قبیل حوادث دانست.

وی خاطرنشان کرد ما از این موضوع عصبانی هستیم. ده سال پس از حادثه تیراندازی در مدرسه سندی هوک و تنها ده روز پس از حادثه تیراندازی در سوپرمارکتی در شهر بوفالو، کشور ما نه از ترس بلکه از لابی اسلحه بی رمق شده است. لابی اسلحه و یک حزب سیاسی (اشاره به حزب جمهوری خواه) که تمایلی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث مرگبار و دردناکی ندارد، متهم اصلی این جنایات هستند.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا امیدوار بودند که ریاست‌جمهوری جو بایدن بتواند موجب پیشرفت در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت حدود دو سال از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

فعالان کنترل سلاح در آمریکا بر این باورند که عملکرد دولت وی برای مقابله با خشونت اسلحه و کنترل تسلیحات واقعاً ناامیدکننده بوده است.

تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس/ 19 کودک کشته شدندعزاداری خانواده‌های قربانیان تیراندازی مدرسه ابتدایی تگزاسچرا آمریکا رتبه اول تیراندازی‌های جمعی مرگبار را داراست؟

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس پس از حادثه تیراندازی مدرسه ابتدایی در تگزاس یک مدرسه ابتدایی تیراندازی مرگبار لابی اسلحه حمل سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در خفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ حجت‌اله احمدیان اظهارداشت: در پی اعلام خبری مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، بلافاصله بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان این که اسلحه متهم کشف شد، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

دیگر خبرها

  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است