Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، انواع اسموتی می‌توانند جزو مغذی‌ترین نوشیدنی‌ها برای فصل گرما باشند و علاوه بر کاهش دمای بدن، حجم بالایی از ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن را هم تامین کنند. اسموتی گیلاس و اسفناج یکی از بهترین اسموتی‌های تابستانی است که مقادیر قابل توجهی از ترکیبات ضدالتهاب را در خود جای داده است.

این اسموتی حاوی پروتئین و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است و از این‌رو می‌تواند برای کودکان یا نوجوانان هم گزینه بسیار مفیدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه اسموتی گیلاس و اسفناج

مواد لازم

ماست کفیر کم‌چرب یک لیوان 

آلبالو یا گیلاس شیرین و بدون هسته یک لیوان 

برگ تازه بیبی اسفناج نصف لیوان 

موز کاملا رسیده و له‌شده یک‌چهارم لیوان 

کره بادام‌زمینی یک قاشق غذاخوری 

پودر زنجبیل تازه یک‌چهارم قاشق چای‌خوری 

دانه چیا یک قاشق چای‌خوری 

یک نکته: شما می‌توانید به‌جای موز رسیده از آووکادوی رسیده استفاده کنید یا به‌جای پودر زنجبیل از زنجبیل تازه و پوست‌گرفته کمک بگیرید.

طرز تهیه

ابتدا آلبالو یا گیلاس بدون هسته را به مدت حدودا یک ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزند.

بهتر است موز را هم قبل از له کردن به مدت ۱ تا ۲ ساعت فریز کنید. فریز کردن میوه‌های داخل اسموتی باعث غلیظ‌تر شدن بافت نهایی نوشیدنی خواهد شد.

بعد از اینکه آلبالو یا گیلاس و موز کمی یخ زدند، آنها را از فریزر خارج کنید و همراه با ماست کفیر، اسفناج، کره بادام‌زمینی، زنجبیل و دانه چیا داخل مخلوط‌کن بریزید.

تمام مواد را حدود ۳ تا ۴ دقیقه با یکدیگر ترکیب کنید تا اسموتی غلیظ و یکدستی داشته باشید.

شما می‌توانید این اسموتی را با دانه چیا تزیین و سرو کنید.

ارزش تغذیه‌ای 

این میزان اسموتی حاوی ۴۱۰ کیلوکالری انرژی، ۱۷ گرم پروتئین، ۴۶ گرم کربوهیدرات، ۱۰ گرم فیبر غذایی، ۳۳ گرم قند، ۱۳ میلی‌گرم کلسترول، ۳۵۳۲ واحد بین‌المللی ویتامین A، ۲۴ میلی‌گرم ویتامین C، ۹۲ میکروگرم فولات، ۴۷۸ میلی‌گرم کلسیم، ۲.۷ میلی‌گرم آهن، ۱۴۰ میلی‌گرم منیزیم، ۱۱۶۳ میلی‌گرم پتاسیم، ۱۶۹ میلی‌گرم سدیم و ۰.۲ میلی‌گرم تیامین است. شما می‌توانید این اسموتی مغذی را در میان‌وعده صبح یا عصر کودکان بدغذا و کم‌وزن بگنجانید. استفاده از انواع مغزهای خام می‌تواند کالری و ارزش تغذیه‌ای این اسموتی را بالاتر ببرد.

منبع: مجله سلامت

کد خبر 678900 برچسب‌ها آشپزی - دستور پخت نوشیدنی تغذیه سالم تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آشپزی دستور پخت نوشیدنی تغذیه سالم تغذیه میلی گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن