Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یک مادر باردار زیباترین لحظه زندگی اش آن زمانی است که برای اولین بار نوزادش را بغل می‌گیرد و صدای دلنشین گریه‌اش را می‌شنود این حس به حدی زیباست که هیچگاه از ذهن او فراموش نخواهد شد، اما حرف دل من با آن مادری است که بهترین حس و شیرین‌ترین لحظه زندگی خود را به سطل زباله سپرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه دنیای عجیبی است که یک مادر تکه ای از وجود خود را چنان رها می‌کند که انگار او نبوده که ۹ ماه را با این جنین در شکمش سپری کرده است، او نبوده که برای اولین بار صدای قلب و تکان خوردن فرزندش را حس کرده است، وقتی آمد او را مانند تکه ای که هرگز نخواسته است از خود جدا کرد؛ خدا می‌داند که مادر این نوزاد کیست و چرا این کار را کرده است!

نوزادی که هنوز لباس سیسمونی را به تن ندارد، دو لایه پلاستیک سیاه و سپس سفید تن پوش او می‌شود، مگر این نوزاد چه گناهی کرده که ثانیه‌های اول زندگی خود را با دستان یک زباله گرد و آن هم در سطل زباله آغاز کند.

زمانی که یک مرد پلاستیکی را که شک بر وجود یک نوزاد در آن بود را پاره می‌کرد انگار گوشه‌ای از وجود من به عنوان یک مادر را با چاقو تکه پاره می‌کرد اما سرنوشت این نوزاد که شاید تنها ساعتی از آمدنش به این دنیا می‌گذشت این چنین رقم خورده است.

مادری که ثبت خاطرات اولیه حس مادرانه خود را در سطل زباله بجای گذاشت، زباله گردی که نوزاد را با صدای گریه اش پیدا کرد و مردمی که حتی ثانیه ای برای کمک به این نوزاد کوتاه نیامدند، همه اینها لحظات اولیه زندگی این نوزاد را رقم زدند.

دو بانویی که این نوزاد را پس از سروصدای زباله گرد پیدا کردند می‌گویند: وقتی این نوزاد را پیدا کردیم هنوز بند ناف به او وصل بود یکی از متصدیان داروخانه‌ای که در محل بود با باند و گاز استریل بچه را تمیز کردند، به اورژانس زنگ زدیم و او را به بیمارستان منتقل کردند اما حرفم با مادری که این کار را با او انجام داده‌ این است که حیف نیست بچه ای به این زیبایی و در واقع یک فرشته را اینگونه رها کردی.

ماجرای این نوزاد به روز اول خرداد برمی‌گردد اما  بانویی که حس مادری در وجودش است دوباره پیگیر وضعیت نوزاد شده و لباس نوزادی زیبایی برای وی خریده اما روز چهارم خرداد این نوزاد پسر آماده انتقال به شیرخوارگاه بهزیستی شد.
 

یک روی سکه، رها شدن این نوزاد در سطل زباله و روی دیگر احساس خوب مردم برای کمک به این نوزاد است؛ آنجا که برای کمک به اورژانس زنگ می‌زنند، او را به بیمارستان می‌برند، بانویی که برایش لباس می خرد و افرادی که درخواست فرزندخواندگی وی از بهزیستی را دارند

این حس نوعدوستی که مردم ایران همیشه در لحظات سخت به همدیگر کمک می‌کنند بسیار قابل ستایش است و حالا این بار به یاری نوزادی آمده‌اند که تنها ۲ ساعت از عمر زیبای او در چنین شرایط سختی گذشته است.

اصل ماجرای پیدا شدن نوزاد از زبان رییس اورژانس پایتخت
یحیی صالح طبری، رییس مرکز اورژانس تهران در این باره به خبرنگار حوزه سلامت ایرنا گفت: ساعت هفت بعدازظهر روز یکم خرداد ماه در  محله نازی آباد، خیابان شیر محمدی یک نوزاد رها شده در کیسه‌ای پیدا شد که  هنوز بند ناف به این نوزاد وصل بود و شاید کمتر از ۲ ساعت در کیسه قرار گرفته بود.

وی افزود: پس از گزارش مردم به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ مبنی بر کشف یک نوزاد در سطل زباله، عوامل اورژانس در محل حاضر شده و اقدامات اولیه درمانی را به روی این نوزاد تازه متولد شده انجام دادند. در ادامه نیز این نوزاد به داخل آمبولانس منتقل شده و پس تمیز کردن بدن به یکی از بیمارستان‌های همان محدوده منتقل شد.

وی اظهار داشت: حال وی نیز پس از انتقال به بیمارستان مساعد اعلام شد اما پس از چند روز از پیدا شدن این نوزاد در این حالت رها شده، هنوز احساس خوبی ندارم و ناراحتم اما اینکه مردم به خوبی به صحنه آمدند جای تقدیر دارد.

پلیس درباره این نوزاد چه گفت؟
سرهنگ جلیل موقوفه ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز درباره جزییات این موضوع گفت:  یکم خرداد در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدا شدن نوزاد در سطل زباله در محله نازی آباد سریعا ماموران کلانتری ۱۳۰ نازی آباد به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: پس از حضور ماموران مشخص شد یکی از زباله گردها از داخل سطل زباله پلاستیکی را پیدا کرده و پس از باز کردن متوجه وجود نوزادی شده که زنده بوده و درحال نفس کشیدن، که سریعا با پلیس تماس می‌گیرد.
 

نوزاد زنده و با حضور عوامل اورژانس سلامت نوزاد تایید شد سریعا اورژانس نوزاد را به بیمارستان امیرالمومنین بخش نوزادان اعزام کرد و تحت درمان است ، اکنون تحقیقات و بررسی لازم جهت کشف راز موضوع و شناسایی عامل یا عاملان ادامه داشته و در دستور کار پلیس است.

از ماجرای فرزندخواندگی تا نگاه نوعدوستی مردم برای کمک به نوزاد

محمد نصیری معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به تماس‌های مکرر مردم برای تقاضای فرزندخواندگی و کمک به نوزاد رهاشده در سطل زباله که تصاویر آن روزهای اخیر در فضای مجازی بازنشر شده بود گفت: با حکم قضایی نوزاد رها شده به شیرخوارگاه منتقل می‌شود.

موضوعی که برای ما هم جالب بود این بود که این اتفاق ناشایست روی دیگری هم داشت و تقریبا همه تلفن‌های سازمان بهزیستی کشور و پایگاه‌های ارتباطی این سازمان، درخواست‌هایی مبنی بر فرزندخواندگی و کمک به این کودک را تقاضا کردند و از مردم عزیز کمال قدردانی را داریم

وی درباه آخرین وضعیت این نوزاد اظهارداشت: این نوزاد اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با هماهنگی دستگاه قضایی حکم انتقال کودک برای یکی از شیرخوارگاه‌ها صادر شده است که به زودی این فرزند ما منتقل خواهد شد.
نصیری افزود: موضوعی که برای ما هم جالب بود این بود که این اتفاق ناشایست روی دیگری هم داشت و تقریبا همه تلفن‌های سازمان بهزیستی کشور و پایگاه‌های ارتباطی این سازمان، درخواست‌هایی مبنی بر فرزندخواندگی و کمک به این کودک را تقاضا کردند و از مردم عزیز کمال قدردانی را داریم.

معاون سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: فرایند حوزه حضانت فرزندخواندگی، قانونی و با حکم قضایی انجام می‌شود و کسانی که تقاضای فرزندخواندگی دارند می توانند با مراجعه به سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی کشور، درخواست خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۷ هزار پرونده متقاضی فرزندخواندگی که فرایندهای قانونی را طی کرده‌اند، وجود دارد و سالانه حدود یک هزار و ۳۰۰ مورد فرزندخواندگی داریم و به دلیل نبود و کمبود فرزند هم متقاضیان زمان زیادی را معطل می‌شوند.

معاون سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که همکاران ما در سازمان بهزیستی کشور به خوبی فرایندهای مراقبتی را انجام می‌دهند.  

نصیری ابراز امیدواری کرد در چارچوب قانون و طبق موازین، فرایند فرزندخواندگی برای این نوزاد هم انجام شود و در مورد این اقدام، خبر خوش را اعلام خواهند کرد.

همراهی مردم در قضیه این نوزاد نشان داد جامعه ایران پویا و زنده است

عالیه شکربیگی جامعه شناس و مدرس دانشگاه روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اگر تاملی در قضیه نوزاد تازه پیدا شده در سطل زباله داشته باشیم و همدلی مردم را با این مسئله مورد سنجش قرار دهیم، نکته نهان بحث این است که در واقع ارزش های مدنی و همدلی ها و اعتمادی که مردم نسبت به یکدیگر دارند خارج از تفاوت با ساختارها همچنان باقی است.

نکته نهان بحث این است که در واقع ارزش های مدنی و همدلی ها و اعتمادی که مردم نسبت به یکدیگر دارند خارج از تفاوت با ساختارها همچنان باقی است

وی تصریح کرد: این موضوع گویای این است که مردم ایران در سخت ترین شرایط دوباره می توانند خود واقعی شان را بازتولید کنند و وجدان جمعی که بر اساس همدلی، همراهی و همگرایی ایرانیان است را نشان دهند.

دبیر سابق کارگروه خانواده سالم معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: این مسئله در واقع یک حسی است که نشان می‌دهد  جامعه همچنان پویا بوده و همیشه پویا و زنده است و می‌تواند همراه مردم باشد.
 

 این مهمترین پیامی بود که به ما داده شد که ارزش های غیررسمی در میان مردمان همچنان زنده است و زمانی که ۱۷ هزار نفر از مردم برای فرزندخواندگی چنین کودکانی اعلام آمادگی داشتند تا از این گونه نوزادها حمایت داشته باشند، مایه مسرت و خوشحالی است

شکربیگی افزود: ما سال‌های بسیار سختی را سپری می کنیم اما همچنان امید اجتماعی در میان ما ایرانیان زنده است و این امید و پویایی جامعه و همدلی مردمان است که در یک کلمه سرمایه اجتماعی در میان ایران را فارغ از تفاوت با ساختارها همچنان زنده نگهداشته است.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی مرکز اورژانس تهران نوزاد سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مرکز اورژانس تهران نوزاد آسیب های اجتماعی مرکز اورژانس تهران نوزاد سازمان بهزیستی کشور سازمان بهزیستی کشور سطل زباله برای کمک پیدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جالب نجات یک نوزاد در کنار جاده!

دریافت 6 MB کد خبر 6096391

دیگر خبرها

  • اگر بیش از حد به دیگران وابسته می شوید بخوانید
  • چرا برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند؟
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • نجاتگران هلال احمر برای نجات دیگران از خودگذشتگی و ایثارگری دارند
  • آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • ماجرای جالب نجات یک نوزاد در کنار جاده!