Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:11:52 GMT

گلایه استاندار از کمبود پزشک متخصص در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۲۵۰۱

گلایه استاندار از کمبود پزشک متخصص در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایرنا "جواد قناعت" روز پنجشنبه در نشست با "حسینعلی شهریاری" رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: کمبود شدید پزشکان متخصص به‌ویژه در حوزه داخلی، بیهوشی، اطفال و حتی عمومی از مشکلات جدی استان بوده که برای ما زجرآور و ناراحت‌کننده است.

وی اظهار داشت: یکی از بی‌توجهی‌ها به خراسان جنوبی، حضور کمرنگ پزشکان متخصص و عمومی مانند اطفال، بیهوشی و زنان است که در استان‌های دیگر پزشک فراوان وجود دارد و برای پیگیری این موضوع در مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر بهداشت دیدار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: این مشکل به‌جد در حال پیگیری است تا کمبود و خلاء پزشک در استان برطرف شود.

وی افزود: خراسان جنوبی جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور است که در گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته و کم‌توجهی در حوزه سلامت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

قناعت خاطرنشان کرد: هرچند از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اتفاقات خوبی در استان رقم خورده اما فاصله استان‌های کم‌برخوردار با استان‌های برخوردار همچنان حفظ شده و در برخی جاها بیشتر نیز شده است.

وی گفت: در دولت‌های مختلف اقدامات خوبی در حوزه سلامت استان‌هایی مانند خراسان جنوبی انجام شده اما فاصله همچنان وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات حوزه سلامت استان به ترتیب اولویت اظهار داشت: تجهیز بیمارستان ایران‌مهر بیرجند به عنوان تنها بیمارستان تخصصی با گرایش سرطان از جمله این مشکلات است که درخواست داریم از ظرفیت‌های مجمع خیرین سلامت در سطوح ملی در این خصوص استفاده شود.

وی افزود: احداث بیمارستان‌های محلی با توجه به بعد مسافت طولانی بین شهرهای استان در برخی شهرستان‌ها از دیگر درخواست‌های استان است.

قناعت خواستار تکمیل و بهره‌برداری پروژه بیمارستان‌های در حال احداث مانند قاین، طبس و نهبندان شد و گفت: امید است با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین سلامت و وزارت بهداشت بتوان برای تکمیل این بیمارستان‌ها اقدامات موثری انجام دهیم.

وی با اشاره به بیمارستان ۶۴ تختخوابی دارای مجوز زیرکوه یادآور شد: به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه با حضور وزیر بهداشت آغاز می‌شود که انتظار داریم در اجرای پروژه تسریع شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تامین دستگاه ام. آر. آی برای شهرستان‌های طبس، نهبندان و فردوس از دیگر مشکلات است که امیدواریم مجمع خیرین سلامت در این زمینه به استان کمک کند تا بیماران برای دریافت این خدمت مجبور به پیمودن مسافت‌های بسیار طولانی تا مرکز استان نباشند.

وی با اشاره به سفر دبیرکل مجمع خیرین سلامت به خراسان جنوبی گفت: بازدیدهای از روز گذشته در نظر گرفته شده و از ظرفیت‌ خیرین سلامت برای استان استفاده خواهیم کرد.

قناعت اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد نامه‌ای با امضای استاندار و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص کمبودها و ضعف‌های حوزه سلامت استان آماده شود و در اختیار رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

وی افزود: خراسان جنوبی خیرین زیادی مقیم تهران دارد که علاقه‌مند به استان هستند و قرار شد با استفاده از اطلاعات جامع مجمع خیرین سلامت، فراخوانی داده شود تا افرادی که تمایل به کمک در نقاط محروم را دارند، برای این منظور دعوت شوند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پروژه‌های دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه بهداشت و درمان را احصا کند تا برای تکمیل آن از توان خیرین و وزارتخانه استفاده شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور که روز گذشته وارد بیرجند شد از چند مرکز آموزشی، بهداشتی و درمانی استان نیز بازدید کرد.

وی به همراه استاندار امروز با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم دیدار کرد.

برچسب‌ها کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی جواد قناعت پروندهٔ خبری ارتقای نظام سلامت در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی جواد قناعت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی استاندار خراسان جنوبی مجمع خیرین سلامت حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت

سرهنگ پاسدار کاظم کبیری اظهار داشت: در هفته نخست اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با هفته ملی سلامت، ۳۰ تیم روز به مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان‌های استان اعزام شد.

وی افزود: این تیم‌ها شامل دندانپزشکی، تیم‌های تک تخصصی، تیم‌های بهداشتی درمانی و آموزشی عمومی بصورت جهادی، ۱۰ هزار و ۷۶۸ نفر خدمت رایگان ارائه کردند.
 
سرهنگ پاسدار کبیری ادامه داد: معاینه و ویزیت ۱۲۰ نفر از سوی پزشک متخصص داخلی و پزشک متخصص زنان، معاینه و ویزیت ۵۷۹ نفر توسط پزشک عمومی، خدمات دندانپزشکی برای ۱۴۰ نفر و ارائه داروی رایگان برای ۶۷۹ نفر از جمله این خدمات جهادی در هفته سلامت بود.

 وی ادامه داد: همچنین در این هفته ۲۴۲ نفر توسط کارشناسان سلامت روان مشاوره روانشناسی شدند و کارشناسان مراقب سلامت به دو هزار و ۵۷۶ نفر آموزش‌های بهداشتی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

خدمات‌دهی به بیش از ۲۷ هزار نفر در مراکز درمانی

وی افزود: مشاوره‌ای تغذیه برای ۴۲۶ نفر، آموزش‌های فرهنگی (فرزند آوری) برای ۱۰۳ نفر، پایش و غربالگری فشارخون و قندخون بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از دیگر خدمات ارائه شده بسیجیان جامعه پزشکی در هفته سلامت ۱۴۰۳ بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی درمانی و تخصصی، برنامه‌های فرهنگی هنری، تعلیم و تربیت، علمی پژوهشی نیز در مناطق مختلف استان اجرا گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است