Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هلال احمر استان فارس از استقرار دو تیم تخصصی سگ‌های زنده‌یاب در محل حادثه متروپل آبادان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، بعد از حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و زیر آوار ماندن تعدادی از هموطنانمان از تمام نقاط کشور نیروهایی برای امدادرسانی به آبادان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان فارس جز استان‌هایی بود که از همان دقایق اولیه برای کمک و امداد اعلام آمادگی کرد و تیم تجسس به همراه خودرو آتش‌نشانی عازم آبادان شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس نیز صبح امروز از استقرار دو تیم تخصصی سگ‌های زنده‌یاب در محل حادثه متروپل آبادان خبر داد.

به گفته مهدی خوبیار پس از وقوع حادثه مترو پل تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان فارس به صورت آماده باش درآمده و برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: از صبح امروز 2 تیم تخصصی سگ‌های زنده یاب(آنست) در محل حادثه (ساختمان متروپل) استقرار یافته و در حال جستجو و نجات جهت افراد زنده و محبوس شده و همچنین اجساد مدفون شده در زیرآوار هستند.

اعزام فرمانده تیم آتش‌نشانی حادثه پلاسکو به آبادان تیم RDH هلال احمر به محل سانحه متروپل آبادان اعزام شد تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری متروپل آبادان مصدوم شدند

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در توضیح جزییات عملیات آواربرداری و امداد و نجات آتش‌نشانان و گروه اعزامی از شیراز گفت: دو تیم واکنش سریع و آواربرداری آتش‌نشانی شیراز که با تجهیزات امدادی با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مدیریت بحران استانداری به آبادان سفر کرده‌اند به محض حضور در محل اقدامات خود را با هماهنگی ستاد بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آغاز کردند.

وی افزود: متاسفانه حجم آوار پایدار نیست و این وضعیت شرایط را برای امدادگران دشوار کرده است، ساختمان مجاور متروپل تخلیه شده است و با توجه به شرایط موجود، امدادرسانی از چند جبهه در حال انجام است.

به گفته عبداللهی مدیریت و آواربرداری ضلع جنوبی ساختمان بر عهده تیم‌های آتش‌نشان شیراز بوده و هدف برداشتن آوار و دسترسی به هموطنان گرفتار در زیر آوار است.

وی با بیان اینکه این حادثه به دلیل تخریب ساختمان 10 طبقه عملیات آواربرداری را دچار پیچیدگی‌های خاصی کرده است، افزود: اقدامات تیم اعزامی از سوی آتش‌نشانی شیراز بر اساس دستورات فرمانده میدان بوده و این تیم‌ها تا پایان عملیات و برقراری ایمنی به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/422/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هلال احمر استان فارس سگ های زنده یاب متروپل آبادان محل حادثه آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش نجاتگران هلال احمر اشنویه مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ۴ ساعته نجات‌گران هلال احمر برای دسترسی به فردی حادثه دیده در ارتفاعات تالاجار اشنویه نتیجه بخش بود.

وی در توضیح این خبر افزود: ساعت ۸:۱۰ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با درخواست همراه مصدوم در ارتفاعات هوار مامز تالاجار اشنویه نجات‌گران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات تالاجار، نجات‌گران به مصدوم حادثه دیده دسترسی پیدا کردند و بعد از کنترل علائم حیاتی و اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت، همچنین انتقال امن به پایین دست، مصدوم به مرکز درمانی منتقل شد.

محبوبی تصریح کرد: مصدوم ۵۸ ساله به دلیل روشن کردن زغال در چادر دچار گازگرفتگی شده بود که با سرعت عمل نجات‌گران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

کد خبر 748093

دیگر خبرها

  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت