Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ایکوموس(شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی ) از پیشنهادش به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان برای تبدیل عمارت مسعودیه به دانشگاه میراث خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حجت با بیان این مطلب گفت: عمارت مسعودیه باید به دانشگاه تبدیل می‌شد. از همان زمان هم معلوم بود که تبدیل این بنا به هتل شدنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: به مدیریت فعلی میراث فرهنگی پیشنهاد کردم که دانشگاه میراث فرهنگی ایجاد کنند تا از سراسر دنیا دانشجو بگیرد. از همه کشورهای اطرافمان عاشقانه به این دانشگاه می‌آیند و فارغ التحصیلان آن بهترین سفیران برای ایران خواهند بود، چون با میراث فرهنگی ما آشنا می‌شوند. من آرزو دارم ببینم سر در عمارت مسعودیه نوشته اند دانشگاه میراث فرهنگی کشور.
حجت تصریح کرد: ما در ایران همه لوازم تحصیل آن‌ها از محوطه‌ها و بناها گرفته تا استاد بناها را داریم.
به گفته وی، محیط عمارت مسعودیه شبیه به دانشگاه است. آمفی تئاتر، اتاق‌های متعدد، سایت باستان شناسی دارد و در ورودی بافت تاریخی قرار گرفته و همجوار با عناصر دیگر است.
رییس ایکوموس خاطر نشان کرد: اینکه می‌گویند مؤسسات اجرایی نمی‌توانند مرکز آموزشی داشته باشند اشتباه است. وزارت بهداشت ناچار است با بیمارستان کار کند. وزارت میراث فرهنگی هم باید دانشگاه میراث فرهنگی داشته باشد و برای تحقق چنین کار بزرگی هیچ جایی بهتر از عمارت مسعودیه نیست.
وزیر میراث فرهنگی نفوذ خوبی در کابینه دولت دارد. از رئیس جمهوری بخواهند تا میراث فرهنگی دانشگاه داشته باشد.
حجت تاکید کرد: اگر دولت چنین کرد من حاضرم از تمامی استادان برجسته بخواهم بیایند چنان دانشجویانی از سراسر دنیا بگیرید که این دانشگاه خود تبدیل به یک وزارت امور خارجه شود وکل دانشجویانش سفرای فرهنگی ما در اقصی نقاط جهان بشوند.

شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی که در ورشو و در سال ۱۹۶۵ تشکیل شد، به عنوان یک تشکل غیردولتی در سطح گسترده تعریف شده و مهم‌ترین مرجع بین‌المللی است که در زمینه حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

مقر این تشکیلات در پایتخت فرانسه واقع است و در زمان حاضر با بیش از ۱۰۰ کمیته ملی و ۲۰ کمیته علمی در سطح جهان گسترش یافته است.

کد خبر 577839

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه میراث فرهنگی عمارت مسعودیه مهدی حجت وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عمارت مسعودیه دانشگاه میراث میراث فرهنگی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تله کابین تاق بستان، گفت : پاییز سال گذشته دفتر امور پایگاه‌های جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی پس از بررسی‌های انجام شده مخالفت خود را با اجرای تله کابین در تاق بستان اعلام کرد، اما بدنبال آن از طریق استان رایزنی‌هایی با وزارتخانه صورت گرفت تا یک نظر قطعی و نهایی را برای همیشه در خصوص این پرونده اعلام کنند. 

وی افزود: در نهایت مسئولین وزارت میراث فرهنگی از شهرداری کرمانشاه درخواست کردند تا مشاور پروژه جزییات سه مسیر پیشنهادی خود را برای احداث تله کابین در تاق بستان در اختیار دفتر ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه قرار دهد تا آنها نیز کار کارشناسی دقیقی روی این پروژه داشته باشند و نظر نهایی خود را اعلام کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید براینکه پروژه تله کابین کرمانشاه در وزارت میراث فرهنگی هنوز در حال کارشناسی است، گفت: آخرین نشست بین مدیرکل ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی با کارشناسان و مشاوران شهرداری کرمانشاه هفته گذشته برگزار و مقرر شد یک اصلاحیه نهایی را روی نقشه پروژه داشته باشند و آن را دوباره به وزارت میراث فرهنگی تحویل دهند. 

وی خاطرنشان کرد: مسئولین وزارت میراث فرهنگی در تلاش هستند تا راهکاری برای اجرای این پروژه پیدا کنند که البته این امر مستلزم ارائه جزییاتی دقیق از نقشه مسیر‌های پیشنهادی شهرداری برای احداث تله کابین است. 

فرمانی تاکید کرد: معتقدیم پروژه‌ای مانند تله کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند و از آن هم حمایت خواهیم کرد، اما در صورتی که هرکدام از مسیر‌های پیشنهادی بخواهد مانعی برای ثبت جهانی تاق بستان باشد، قطعا با آن مخالفت خواهیم کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان