Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید میدانی از شهرستان‌های استان فارس و انجام وظیفه نظارتی خود از شرکت نفت و گاز زاگرس‌جنوبی بازدید کردند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، فریدون حسنوند، رئیس به همراه جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عصر دیروز (چهارشنبه، چهارم خردادماه) با هدف نظارت میدانی بر فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس و منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنوند در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه گفت: باید دولت و مجلس به این ظرفیت کمک کنند تا مدیران این مجموعه بتوانند برنامه‌های خود را محقق کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی به نشست کمیسیون انرژی با وزیر نفت اشاره و تصریح کرد: چندی پیش نشستی با وزیر نفت در این خصوص داشتیم. هرجا که نفت باشد مردم توقع دارند موضوع‌های مربوط به آب، برق، بهداشت، بیمارستان، مدرسه، مسجد و ... تأمین شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث اشتغال و مسئولیت اجتماعی می‌توان بخشی از مشکل را از طریق تعامل مدیران منطقه‌ای و وزارتخانه (وزارت نفت) حل کرد.

حسین حسین‌زاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی نیز در این نشست با بیان اینکه شرکت نفت مناطق مرکزی دومین شرکت تولیدکننده گاز است، گفت: مسئولان شرکت نفت مناطق مرکزی و زاگرس‌جنوبی باید بیشتر تمرکز خود را روی توسعه و نگهداشت میدان، جمع‌آوری گازهای همراه نفت و انجام مسئولیت‌های اجتماعی قرار دهند.

وی افزود: شهرستان‌های سروستان و کوار، شهرستان‌های محرومی هستند و  باید عایدی آنها از نفت این منطقه افزایش یابد.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید از اقدام‌های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی در تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی تقدیر کرد.

وی افزود: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد اقدام‌های ارزنده‌ای انجام داده و از این جهت شایسته قدردانی است و توسعه این اقدام‌ها، حمایت‌های بیشتر وزارت نفت را می‌طلبد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه همکاری مطلوب و سازنده‌ای میان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی به‌عنوان نماینده شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و مسئولان این شهرستان وجود دارد از مجموع اقدام‌های انجام شده ابراز خرسندی کرد و گفت: کمیسیون انرژی نیز با همه توان از اقدام‌های وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن برای توسعه اجتماعی جوامع محلی حمایت می‌کند.

اعضای کمیسیون انرژی در این بازدید که عصر دیروز (چهارشنبه، چهارم خردادماه) با همراهی مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق‌مرکزی ایران و سید ابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی و جمعی از مدیران و روسای این دو شرکت انجام شد، ابتدا از مرکز فرآورش و ارسال نفت شهید دست بالای منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد بازدید و در ادامه در نشستی مشترک، موضوع‌های فی‌مابین را بررسی کردند.

فریدون حسنوند، احمد مرادی، حسین حسین‌زاده، عبدالعلی رحیمی مظفری، محمدطلا مظلومی، علیرضا ورناصری قندعلی، هادی بیگی‌نژاد، رمضانعلی سنگدوینی، سهراب گیلانی، پرویز محمدنژاد قاضی محله، کیوان مرادیان، سیدموسی موسوی و مجید ناصری‌نژاد در این بازدید حضور داشتند.

منبع: شانا

کلیدواژه: عضو کمیسیون انرژی مجلس رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نفت و گاز زاگرس جنوبی سروستان و سعادت آباد اعضای کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی گفت: این شرکت با تأمین یوتیلیتی موردنیاز طرح‌های پتروشیمی‌ هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی و تولید این سه مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت دماوند انرژی، غلامرضا یعقوب‌زاده از ارائه خدمات یوتیلیتی به سه پتروشیمی تازه‌احداث در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و بیان کرد: شرکت دماوند انرژی که وظیفه تأمین یوتیلیتی مجتمع‌های صنعتی فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به‌ عهده دارد، هم‌اکنون به ۱۷ شرکت خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه به‌تازگی پتروشیمی‌های هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد وارد فاز بهره‌برداری شده‌اند، دماوند انرژی توانسته است با تأمین یوتیلیتی موردنیاز آن‌ها براساس دستورعمل‌های ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی آن‌ها ایفا کند.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی با اشاره به تنوع تولید و تأمین یوتیلیتی در شرکت دماوند یادآور شد: هم‌اکنون فاز یک شرکت با تولید برق، بخار، آب، اکسیژن و دیگر گازهای صنعتی، خوراک را با شبکه گسترده خطوط آفسایت به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل می‌کند و فاز دوم این شرکت نیز برای تأمین نیاز مجتمع‌های در دست احداث، در مرحله اجراست.

یعقوب‌زاده با اشاره به نقش مهم دماوند در توسعه و تولید پایدار فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس افزود: توانسته‌ایم با همه محدودیت‌های پروژه‌ای، کمبودها و تأخیر در تحویل پروژه‌ها، با توان کامل نیاز همه شرکت‌های متقاضی سرویس‌های جانبی را برآورده کنیم که این مسئله بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: تولید پایدار در دماوند با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر همه همکارانم انجام شده است تا با تأمین به‌موقع خوراک مجتمع‌ها، به تولید پایدار و سودآوری دیگر پتروشیمی‌ها کمک شایانی کرده باشیم.

دیگر خبرها

  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین