Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه چین با مقصر دانستن آمریکا در ایجاد بحران هسته‌ای ایران، از این کشور خواست برای رسیدن به راهکارهای سیاسی در زمینه به نتیجه رسیدن مذاکرات وین تلاش کند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان، وانگ وانبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در یک کنفرانس خبری گفت که چین از آمریکا می‌خواهد به نگرانی‌های «معقول» ایران درباره مسائل هسته‌ای، پاسخ موثری بدهد و در حالی که مذاکرات هسته‌ای به مرحله پایانی خود نزدیک می‌شود، به نتیجه‌گیری آرام مذاکرات وین کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ در ادامه گفت: چین از آمریکا می‌خواهد برای رسیدن به راهکارهای سیاسی تلاش کند چون آمریکا محرک بحران هسته‌ای در ایران بوده است.

او همچنین گفت که چین به مشارکت در مذاکرات وین برای بازگرداندن توافق هسته‌ای به مسیر خود ادامه خواهد داد و از نظامی بین‌المللی منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای صیانت خواهد کرد که به حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه کمک می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پی این مطرح می‌شود که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت: ما به دنبال بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران هستیم و آن را در راستای منافع کشور می‌دانیم اما اگر ایران تلاش کند سقف شروط خود را بالا ببرد، این درخواست را می کنیم و به توافق نخواهیم رسید.

مالی همچنین گفت: واشنگتن آماده است در صورت عدم توافق، تحریم‌های بیشتر علیه ایران اعمال و این تحریم‌ها را تشدید کند.

او همچنین به نمایندگان آمریکا گفت که هر توافق هسته‌ای جدید با ایران را برای بررسی به کنگره ارائه خواهند کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تاکید بر اینکه بهترین راه درباره برنامه هسته‌ای ایران، همان بازگشت به برجام است گفت که فشار حداکثری علیه ایران نتیجه نداده است.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان در بخشی از جلسه پرسش و پاسخ در حاشیه اجلاس داووس سوئیس درباره مسئله توافق هسته‌ای اظهار داشت: من فکر می‌کنم آمریکایی ها خیلی خوب می‌دانند. اگر بخواهند به برجام بارگردند رئیس بایدن خیلی خوب می‌فهمد که برای بازگشت چه کار کند. به نظرم مهمترین مسئله این است که تحریم‌های اقتصادی ایران به نحو موثری برداشته شود، فشارهای حداکثری دوره ترامپ از میان برداشته شود. ما چیز زیادی نمی‌خواهیم. در واقع تمرکز کردن به موضوعات دیگر رفتار و واکنش درستی نیست. آمریکایی‌ها خوب می‌دانند واقعیت‌ها چیست و چه کار باید بکنند.

وزیر امور خارجه تأکید کرد:‌ ما پنجره دیپلماسی را باز گذاشتیم، برای رسیدن به توافق خوب و پایدار مصمم هستیم و همواره ابتکارات طرف ایرانی کمک کرده فضای مذاکره و گفت‌وگو باز شود.

او تصریح کرد: صادقانه می‌گویم اطلاعات زیادی داریم که صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی سیاست‌خارجی و منافع مردم آمریکا را به گروگان گرفته است. اکنون آقای بایدن باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد وقت را تلف کند و یا شجاعانه به تعهدات آمریکا ذیل برجام برگردد.

امیرعبداللهیان در پایان خاطر نشان کرد: ما در انجام تعهدات صادقانه‌ترین و جدی‌تری بودیم،‌ دقیق‌ترین اقدامات را انجام دادیم. اکنون آمریکا باید تصمیم بگیرد. فکر می‌کنم اگر لابی صهیونیستی از منافع ملی آمریکا فاصله بگیرد بایدن می‌تواند برای رسیدن به توافق خوب و پایدار اقدام کند. ما در ایران طی 40 سال گذشته تحریم‌ها را پشت سر گذاشتیم. حتما گزینه‌های زیادی داریم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: چین ، مذاکرات وین ، توافق هسته ای ، برجام ، آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چین مذاکرات وین توافق هسته ای برجام آمریکا برای رسیدن توافق هسته ای مذاکرات وین امور خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم

گرچه سیاستمداران آمریکایی به شدت تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی در این کشور، همواره حامی تل آویو در نسل کشی علیه فلسطینیان به شمار می‌روند، اما جامعه این کشور به ویژه دانشگاهیان آشکارا پی به ماهیت روابط خصمانه با اسراییل برده و در حال انتقاد گسترده از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه است. 

به گزارش الجزیره، نمت مینوچ شافک، ریاست دانشگاه کلمبیا آمریکا از دانشجویان این دانشگاه خواست به اعتراضات خود علیه اسراییل پایان بخشند. 

وی بدون اشاره به جزئیات از شکست مذاکرات با نمایندگان دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی خبر داد. با این حال، شافک خواستار پایان بخشیدن داوطلبانه به اعتراضات و پراکندن شدن دانشجویان متحصن از محیط دانشگاه شد. 

با این وجود، وی از تبعات عدم پیروی دانشجویان از این موضوع و اتفاقاتی که ممکن است درپی آن رخ دهد مانند ورود نیرو‌های امنیتی به محیط دانشگاه و سرکوب دانشجویان اجتناب کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی ریاست دانشگاه کلمبیا آمده است: سازمان دهندگان اعتراضات و مقامات دانشگاهی در نهایت نتوانستند به توافقی بر روی پایان بخشیدن به اعتراضات برسند. این اعتراضات از سوی دولت ناقض قوانین دانشگاهی تلقی می‌شود. 

این بیانیه می‌افزاید: دانشگاه کلمبیا نمی‌تواند درخواست اصلی معترضان که قطع ارتباط با حامیان نظامی اسراییل است را اجرایی کند. با این حال، ما پیشنهاد کردیم که در عوض اقدام به سرمایه گذاری در حوزه سلامت و آموزش در غزه کنیم. همچنین پیشنهاد ما شفافیت بیشتر در سرمایه گذاری‌های مستقیم دانشگاه است. 

اکنون معترضان دانشجویی اعلام کرده اند تا زمانی که ۳ درخواست آنها از سوی مقامات دانشگاه اجرایی نشود به اعتراضات خود پایان نخواهند داد. این ۳ درخواست شامل: عدم سرمایه گذاری و قطع همکاری با شرکت‌های کمک کننده به حوزه نظامی اسراییل، شفافیت در امور مالی دانشگاه کلمبیا، و بخشش دانشجویان و اساتید دستگیر شده و یا تنبیه شده به دلیل اعتراضات می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟