Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله سید احمد خاتمی در جریان مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع) که ظهر امروز در تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: اداره کشور با یارانه با اقتصاد مقاومتی همخوانی نداشت چرا که در این شرایط کالاهای مورد نیاز مردم ما قاچاق می شد و در خارج از کشور به ویژه در کشورهای همسایه بعضا تا ۱۰ برابر قیمت آن در داخل به فروش می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: این امر موجب شده بود دولت ایران علاوه بر پرداخت یارانه ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشورمان، به نوعی یارانه بسیاری از کشورهای همسایه را نیز می داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه کارشناسان حتی کسانی که با آقای رئیسی ضد بودند و علیه وی صحبت می کردند، معتقدند که این جراحی اقتصادی باید انجام شود و فقط در شیوه اجرا با هم تفاوت نظر داشتند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: خوشبختانه دولت با تدبیر برنامه ریزی کرده و این جراحی اقتصادی عوارضی هم دارد اما شرایط به این شکل باقی نمی ماند و قطعا اقتصاد به مسیر صحیح می رسد و به نفع مردم اصلاح می شود و به یاری خداوند گام های بعدی نیز برداشته می شوند و مشکل این گام را نخواهند داشت. 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: آقای رئیسی شب و روز ندارد و ۲۴ساعته در حال کار کردن است و ما هم شهادت می دهیم که اینها دلسوز هستند و قصد خدمت کردن به مردم دارند.

خاتمی افزود: دشمنان سعی دارند با سوار شدن بر این موج، قصه گرانی ها را با ضریب های بالا نشان دهند و به مردم القا کنند که آینده سیاهی در پیش دارید اینجاست که وظیفه جهاد تبیین خود را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین می گوید وقتی یک نظام با بیش از ۳۰۰ هزار شهید و با دنیایی از مشکلات شکل گرفته، پرچم توحید و الله را در این کشور برافراشته، ما وظیفه داریم از دولت حمایت کنیم و اینکه ژست بی طرفی بگیریم و بگوییم ما کاری به این کارها نداریم، قابل قبول نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: این نظام بر اساس عشق به خدا شکل گرفته و مسولان هم تدبیر می کنند انشاالله به فضل خداوند مشکلات برطرف می شود و رهبری نیز فرموده اند همه حمایت کنند.

خاتمی گفت: احتمال دارد این سامان یافتن قدری طول بکشد و کند شود اما قطع به یقین سامان می یابد و مشکلات برطرف می شود زیرا این نظام یک نظام اسلامی است و حفظ نظام از اوجب واجبات است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله احمد خاتمی تاکستان اصلاح یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود