Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@23:01:02 GMT

درخواست قالیباف از اتحادیه بین المجالس جهانی IPU

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۴۴۵۲

درخواست قالیباف از اتحادیه بین المجالس جهانی IPU

آفتاب‌‌نیوز :

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه ۵ خرداد ١۴٠١ ) طی پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی ( IPU) و دبیران کل اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و مجمع مجالس آسیایی (APA), اقدام تروریستی و جبونانه عوامل تروریستی استکبار جهانی در به شهادت رساندن شهید صیاد خدایی را شدیداً محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پیام خود با اشاره به مفاد منشور ملل متحد، اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بنیادین جهانی ، این اقدام تروریستی را استمرار ترورهای سیستماتیک و هدفمند علیه شهروندان ، دانشمندان و نیروهای مسلح ایران برشمرد و گفت: استمرار روند شوم تروریسم دولتی علیه شهروندان کشورها ، نقض فاحش حاکمیت قانون بوده و موجب نگرانی فزاینده جامعه بین‌المللی است و سکوت در قبال آن موجب تجری آمران و عاملان این اقدامات تحریک آمیز و هنجار شکنانه خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : جامعه جهانی باید نسبت به عواقب خطرناک اینگونه اقدامات تروریستی برای صلح و امنیت بین‌المللی بطور جدی نگران بوده و اینگونه ترورهای وحشیانه از سوی برخی رژیم های شناخته‌شده را محکوم نماید.

محمدباقر قالیباف در ادامه این پیام با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم همواره در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم قرار داشته است؛ افزود: این ترورها در اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران در مقابله جدی با تروریسم خللی ایجاد نخواهد کرد و عزم ما را در تداوم این مسیر راسخ تر خواهد ساخت.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری تحقیقات حقوقی و قضایی در زمینه این ترور ناجوانمردانه خواستار محکومیت این اقدام از سوی مجامع بین‌المللی به عنوان بخشی از وظایف آنها در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اتحادیه بین المجالس جهانی IPU محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی صیاد خدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فالح الفیاض رئیس هیئت حشد شعبی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد که طی آن راههای تقویت همکاری دوجانبه میان سوریه و عراق را بررسی کردند.

 

اسد تاکید کرد ایستادگی و توانمندی ارتشهای سوریه و عراق پایه و عامل اساسی در تحقق پیروزی ها علیه تروریستها و حامیانشان بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این دیدار راههای تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم و هماهنگی فعال در خصوص کنترل مرزها و پیگرد گروههای افراطی و بقایای آنها که همچنان برای هدف قرار دادن امنیت سوریه و عراق تلاش می کنند، بررسی شد.

اسد گفت تروریسم، کشتار و خونریزی را در هر نقطه از جهان در پیش گرفته است، حامیان تروریسم در عراق و سوریه همان حامیان تروریسم در اماکن دیگر هستند، هر چند اسم و عنوان آن گروههای تروریستی متعدد باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • پیام قالیباف برای درگذشت «مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید»
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه