Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز پنجشنبه در جریان سفر یکروزه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به پاکدشت که به نمایندگی از رئیس جمهور صورت گرفت اظهار داشت: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در حاشیه محور امام رضا(ع) برخورداری از هزاران واحد صنعتی فعال، ۴ شهرک صنعتی و هزاران هکتار اراضی قابل کشت، از اهمیت ویژه‌ای در استان تهران برخوردار است و اجرای طرح‌های عمرانی، زمینه توسعه این منطقه را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت را به عنوان یکی از طرح‌های مهم و ملی این شهرستان اعلام کرد و افزود: اجرای کمربندی شهرستان پاکدشت از مصوبات دوره اول ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۵ است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۱ آغاز و پس از زیرسازی ۶ کیلومتری، به دلیل عدم اختصاص اعتبار و ردیف بودجه مصوب در همان مقطع متوقف شد.

وی افزود: در دولت‌های یازدهم ودوازدهم اجرای این طرح مهم که تکمیل آن نقش مهمی در کاهش میزان ترافیک مسیر شرق کشور ایفا می‌کند، به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) واگذار شد ولی تکمیل آن به تأمین اعتبار ویژه نیاز دارد.
وی اظهار داشت: علاوه بر این ، بیمارستان نیمه‌تمام زعیم، دیگر طرح نیمه‌کاره پاکدشت است که به دلیل واقع شدن آن در حاشیه محور امام رضا(ع) و مجاورت با شهرک‌های صنعتی و نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت، اتمام و بهره‌برداری از آن اولویت شهرستان پاکدشت است.

اردستانی گفت: هم اکنون عملیات احداث این بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه شده و برای اتمام آن به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی تکمیل طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب خانگی را دیگر نیاز پاکدشت اعلام کرد و افزود: با توجه به کاهش شدید بارش نزولات جوی و عدم اختصاص آب از محل سد ماملو، تصفیه و بازچرخانی آب در پاکدشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی عدم تأمین اعتبارات مورد نیاز، اجرای آن را در حد لوله‌گذاری و خرید زمین تصفیه خانه باقی گذاشته است.

فرماندار پاکدشت تکمیل ورزشگاه شهدای پاکدشت را دیگر اولویت این شهرستان اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح ورزشی از سال ۱۳۸۷ آغاز و قرار بود تا سکوی ۵ هزار نفره درآن اجرا شود ولی پس از آغاز کار، جایگاه تماشاگران از سیمانی به فلزی تغییر کرد و چمن مصنوعی اجرا شده، به دلیل زیرسازی نامناسب جمع شد.

وی گفت: اجرای این طرح هم اکنون با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و برای تکمیل آن به یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اردستانی دیگر مشکل پاکدشت را کمبود منابع آب در حوزه کشاورزی اعلام کرد و افزود: کمبود آب باعث شده تا ۲۵ روستا و ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از داشتن آب مورد نیاز بی‌بهره باشند که برای انتقال آب از محل کانال انتقال پساب جنوب تهران به این روستاها، به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 

رستم قاسمی در سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به شهرستان پاکدشت، ضمن ادای احترام به شهدای این شهرستان، از طرح کمربندی جنوبی، ورزشگاه نیمه‌تمام شهدای پاکدشت، جاده مواصلاتی پاکدشت به ورامین موسوم به تیغاب و طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرده و گزارش این بازدیدها را به رئیس جمهوری منتقل می‌کند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها سفر استانی رستم قاسمی پاکدشت دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفر استانی رستم قاسمی پاکدشت سفر استانی رستم قاسمی پاکدشت دولت سیزدهم شهرستان پاکدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو مرز رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرزها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تجار و بازرگانان استان و سایر استان‌ها همواره درخواست ورود میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق داشته‌اند.

اسکندری با بیان اینکه بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این دو مرز نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود، بیان کرد: درخواست‌های این تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت خوشبختانه موفق به کسب این مجوز برای مرز باشماق شدیم.

وی اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یک سری مشکلات زیرساختی مانند آزمایشگاه قرنطینه، ساختمان و نیروی متخصص وجود داشت که با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور این مشکلات و موانع حل شد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • اعلام برنامه دولت درباره کالابرگ | یک هفته تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد